Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Työ ja yhteiskunta > Kahvitunnilla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.08.12, 08:42   #1 (linkki)
Nykymeno
(Vierailija)

Miksi hyviä johtajia haukutaan narsisteiksi?

Johtajan tehtävänä on tittelinsä mukaisesti johtaa eli ohjata ja päättää. Hyvä johtaja kantaa vastuun ja ajattelee yrityksen etua.

Joskus johtaminen vaatii käskyttämistä, kontrollointia ja valvontaa sekä muutoksia. Hyvä johtaja osaa erottaa puheripulista kärsivät toisistaan. Hyvä johtaja uskaltaa rajoittaa kulkuoikeuksia yrityksen tiloissa. Hyvä johtaja älyää rajoittaa asiatonta ja tarpeetonta viestintää mm. palomuurein. Hyvä johtaja erottaa hyvät "pelinappulat" huonoista ja uskaltaa ilmeenkään värähtämättä irtisanoa jälkimmäiset. Hyvä johtaja tekee itse päätökset ja ennen kaikkea myös pitää ne eikä jousta tippakaan. Muuten syntyisi epäselvyyttä siitä kuka päättää ja johtaa ja sitä kautta tarpeettomia kysymyksiä muun henkilöstön mieliin. Hyvä johtaja on suuressa porukassa letkeä supliikkimies, mutta osaa tarpeen tullen pitää tiukkaotteisia puhutteluja kahden kesken.

Tietysti hyvä johtaja osaa toimia myös strategisella puolella.

Hyvä johtaja luo yritykselle menestyksen avaimet. Kaiken tuon vaivan palkaksi hän saa usein kuulla olevansa narsisti ja psykopaatti. Onneksi hyville johtajille yleensä maksetaan tästä kaikesta kunnon korvaus.

Harmi, ettei nykyajan nuorista ole enää kunnon autoritäärisiksi johtajiksi... :(
  Vastaa viestiin
23.08.12, 09:29   #2 (linkki)
daavid
(Vierailija)

Jep,siksi heille ei pitäisi antaa suoria alaisia, vaan siihen väliin joku kiinteä porras, muuri. Uhratkoon pikkupomot tyrangille, nehän on tottuneet perseennuolentaan.
  Vastaa viestiin
23.08.12, 15:58   #3 (linkki)
Tyhmä otsikko
(Vierailija)

Ap ei taida tietää mitä narsismi tarkoittaa, juuri mikään tuosta listasta ei kuulostanut narsistiselta.
  Vastaa viestiin
23.08.12, 17:54   #4 (linkki)
Paljon loukattu nainen
(Vierailija)

Uudella työpaikalla olo

Minä olen aikuinen nainen ja minä olen kauniina pidetty ja hyvin naisellinen nainen. Olen parhaillaan yhdessä työpaikassa jonkun aikaa sijaisena. Olen saanut huomata jälleen kerran, että muuta naiset eivät halua jutella minun kanssani, paitsi pakollisista työasioista. Lisäksi naiset ovat supatelleet minusta jotakin ja kaiken huipuksi he ovat nimitelleet minua yksinkertaiseksi !
Minulla on hyvä, asiallinen käytös, en ole mikään vamppi tyyppi enkä ala flirttailemaan miesten kanssa työpaikalla. Tämä on tietenkin hyvin loukkaavaa, vaikka tiedän itse olevani älykäs ihminen ihan kaikin tavoin, minun älyssäni ei ole mitään vikaa. Eräs mies sanoi kerraan, että minä olen hänen mielestään erittäin älykäs, ksoka minun kanssani voi keskustella mistä tahansa asioista, esim. yhteiskunnallista asioista, sillä minä seuraan päivittäin aina ajankohtaiset uutiset, sillä se kuuluu mielestäni sivistykseen.
Tällaisesta nimitelystä tulee erittäin ikävä mieli, eikä tällaisten ihmisten kanssa enää teekkään mieli jutella eikä mitään ystäviä tällaisista ihmisistä saa koskaan !
  Vastaa viestiin
24.08.12, 09:49   #5 (linkki)
Right Said Fred
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paljon loukattu nainen Näytä viesti
Minä olen aikuinen nainen ja minä olen kauniina pidetty ja hyvin naisellinen nainen. Olen parhaillaan yhdessä työpaikassa jonkun aikaa sijaisena. Olen saanut huomata jälleen kerran, että muuta naiset eivät halua jutella minun kanssani, paitsi pakollisista työasioista. Lisäksi naiset ovat supatelleet minusta jotakin ja kaiken huipuksi he ovat nimitelleet minua yksinkertaiseksi !
Minulla on hyvä, asiallinen käytös, en ole mikään vamppi tyyppi enkä ala flirttailemaan miesten kanssa työpaikalla. Tämä on tietenkin hyvin loukkaavaa, vaikka tiedän itse olevani älykäs ihminen ihan kaikin tavoin, minun älyssäni ei ole mitään vikaa. Eräs mies sanoi kerraan, että minä olen hänen mielestään erittäin älykäs, ksoka minun kanssani voi keskustella mistä tahansa asioista, esim. yhteiskunnallista asioista, sillä minä seuraan päivittäin aina ajankohtaiset uutiset, sillä se kuuluu mielestäni sivistykseen.
Tällaisesta nimitelystä tulee erittäin ikävä mieli, eikä tällaisten ihmisten kanssa enää teekkään mieli jutella eikä mitään ystäviä tällaisista ihmisistä saa koskaan !

Right Said Fred - I`m Too Sexy (The Original) - YouTube
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku