Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kulttuuri ja viihde > Leffa- ja tv-friikit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.06.12, 11:36   #1 (linkki)
ap
(Vierailija)

Köyhät lapset

Tuli karsea dokumentti muistaakseni keskiviikkona köyhistä lapsista ja heidän perheistään Lontoossa. Veti ainakin minut hiljaiseksi, ei tee mieli valittaa tuon jälkeen. Olen sitä mieltä, että kun suomesta on koko ajan rahaa jonnekin muualle annettava, niin tuo olisi mainio kohde.
  Vastaa viestiin
29.06.12, 15:56   #2 (linkki)

Käyttäjän Cholka avatari

Rekisteröitynyt: 06/2012
Sijainti: E-Suomi
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap Näytä viesti
Tuli karsea dokumentti muistaakseni keskiviikkona köyhistä lapsista ja heidän perheistään Lontoossa. Veti ainakin minut hiljaiseksi, ei tee mieli valittaa tuon jälkeen. Olen sitä mieltä, että kun suomesta on koko ajan rahaa jonnekin muualle annettava, niin tuo olisi mainio kohde.
Olen kanssasi samaa mieltä.
Menin itsekin aika hiljaseksi dokumentin katsottuani..He ovat joutuneet kokemaan kovia ja lapsetkin osasivat sanoo paljon viisaita sanoja.
Sitä alko miettimään että mistä kaikesta turhasta itse valittaa vaikka asiat ovat ihan hyvin.

köyhät lapset - Katsomo - Hakutulossivu

Tuolta voi kyseisen dokumentin katsoa jos ei ole vielä nähnyt.
  Vastaa viestiin
29.06.12, 19:58   #3 (linkki)
mietin taas
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cholka Näytä viesti
Olen kanssasi samaa mieltä.
Menin itsekin aika hiljaseksi dokumentin katsottuani..He ovat joutuneet kokemaan kovia ja lapsetkin osasivat sanoo paljon viisaita sanoja.
Sitä alko miettimään että mistä kaikesta turhasta itse valittaa vaikka asiat ovat ihan hyvin.

köyhät lapset - Katsomo - Hakutulossivu

Tuolta voi kyseisen dokumentin katsoa jos ei ole vielä nähnyt.

Eikö dokumentti ollut Britanniasta, vai muistanko väärin?
En katsonut, koska en pidä lasten ja eläinten hyväksikäytöstä, se saa minut vain raivostumaan.
Tuo ohjelma oli noiden lasten hyväväksikäyttöä räikeimmillään, mikäli oikein ymmärsin ohjelmatiedoista.

Alkuviikosta uutisoitiin, että Britannian pääministeri D Cameron aikoo puuttua nyt kovalla kädellä maassaan yhteiskunnan tukien varassa elävien tilanteeseen. Maassa on jo ties montako sukupolvea meneillään, että töitä ei tehdä vaan elellään tukien varassa.

Kun isi ja äiti ei viitsi mennä töihin, kuinka lastaan voisi kannustaa moiseen.
Meillähän on muhimassa sama " sairaus" kuten Britanniassa, hankintaan lapsia niin paljon että heidän avullaan saadaan kuukausittain kunnon tili.
Asuntokin järjestyy, koska lain mukaan jokaisella lapsella tulee olla oma huone.
Onkohan presidentti Sauli Niinistö samoilla linjoilla, saa nähdä mitä toimikunta saa aikaseksi.
Pistävätkö herrat nyt pojat pakolla katuja lakaisemaan ja vessoja puunaamaan. Näin luulen.
  Vastaa viestiin
30.06.12, 11:47   #4 (linkki)
voi kun tyhmä
(Vierailija)

ja sekava tuo edellinen kirjoitus!

Mikä vika siinä olisi jos ihmiset tekisivät leipänsä eteen töitä, vaikka lakaisisivat katuja, kunhan vain saisivat palkan jolla hommata hampaat suuhunsa ja lapsille ruokaa ja vaatteita ts. elämän.

Itku oli tulla kun ko. ohjelmassa poika nöyränä ja kiitollisena kertoi kuinka sai siskoltaan koulupuvun puseron, mutta joutuu koulussa kiusatuksi, kun kulkee tyttöjen vaatteissa.

Suloinen lapsi ja elämä edessä, mutta minllainen se jää arvoitukseksi.
Älykäs ja sydämellään ajatteleva poika ja jää vaille elämän mahdollisuuksia vain sen vuoksi, että vanhemmat ovat niin v.....n laiskoja tai viinaan meneviä, etteivät hanki elämää itselleen ja lapsilleen, voi mitä tuhlausta!!

Sinä simppu "mietin taas" , joka alat vääntää suomen köyhyys tilannetta Sauli Niinistön piikkiin , niin katso peruutuspeiliin ja mieti ketkä täällä on suheltanut sosialismiaan tarjaa myöten, vuosikymmenet.
Niillä olisi ollut avaimet onneen ja tehdä tästä maasta kaikille paratiisi, mutta murjoivat pelkkää paskaa. 500 000 työtöntä ja leipäjonot!

Edellämainittuja ei ollut ainoankaan oikeistolaisen presidentin aikana , ei edes sotien jälkeen.
Urpiainen, joka on sossu, jakaa suomen rahat ulkomaille, katsele vaan viereltäs näitä tositekijöitä ja jätä kunnioitettava presidenttimme rauhaan!

Niin äläppäs sotke asioita, ennenkuin todella "mietit taas".
  Vastaa viestiin
30.06.12, 14:35   #5 (linkki)
älypuhelin
(Vierailija)

Suomessakin kasvaa kurjalisto

Kyllä Suomen oloissa köyhyys on paljon vakavampaa, koska täällä ei ole ympärivuotisia luonnonantimia eikä sellaisia määriä huijattavia turisteja kuin muualla. Kylmyys on tappavaa, ja vaatteet kalliita, edes vanhentunut ja pilaantunut ruoka ei ole edullista. Asunnot ovat homeisia ja ylihinnoiteltuja, asuntokanta vanhaa ja huonosti suunniteltua. Lämpö ja sähkö ylipäänsä on huippukallista. Autokanta on vanhaa, ja tällaisessa maassa autoja tarvitaan. Harrastukset Suomessa, joista ei köyhyyden yhteydessä saisi edes puhua, ovat vain hyvin tienaaville perheille, tai työssäkäyville lapsettomille. Ihmettelen keillä on varaa käydä huippukalliilla kampaajilla, saati keillä keskituloisillakaan on vara lomailla kunnolla koko perheen voimin. Joka killinkinsä saa miettiä hyvin tarkkaan mihin ne laittaa. Enkä edes vielä puhunut työttömyydestä ja periytyvästä köyhyydestä, mistä Suomessa ei saa puhua eikä olla tietävinään. Rakennetaanko enää kunnollista kaikille hyvää Suomea ollenkaan? Ei ainakaan yritetä pitää pystyssä sitä mikä on vaivalla ja hiellä saatu aikaiseksi. Rahaa on hyvinsyöneistä suomalaisministereistä niin kiva jaella ympäriinsä kun saa kansainvälistä huomiota ja ulkomaiden kollegatkin ne taputtavat olalle ja sanovat että hyvä poika, tai olet sinä Jutta aika etevä tyttö.
  Vastaa viestiin
01.07.12, 11:43   #6 (linkki)
Violet57
(Vierailija)

katsoin ja ihmettelin

Ymmärrän, että on köyhä, mutta pitääkö olla köyhä ja asua paskaisessa sikoläävässä.
Vaatteet hujan hajan pitkin asuntoa, roinaa jos jonkinlaista. Onko köyhältä siivoaminen kielletty?
Eikö myöskään hampaitansa voi hoidattaa, onko sekin Englannissa vain rikkaiden etuoikeus?

Siinähän niitä kerrostaloja lopulta räjäyteltiin maan tasalle.
Kamalia homeloukkuja, huh.
  Vastaa viestiin
01.07.12, 15:32   #7 (linkki)
rillipöllö
(Vierailija)

Suloiset lapset, joilla oli heistä välittävät vanhemmat. Kauhea kohta se missä lapset leikkivät hylätyssä talossa. Sellaisissahan voi lattia pettää tai katto pudota niskaan. Kerrostalojen räjäytys näytti hienolta, vaikka tuli kyllä WTC-isku mieleen. Skotlannissa on niin kostea sää, että homeongelma on varmaan siellä paha jo senkin takia. Suomalaisena krtiikin tarvetta kirvoitti tosin se, että lapset pitivät ulkoilua viileämpänä vuodenaikana "kauheana" kun on niin kylmä. Tottumuskysymys. Pitää opetella pukeutumaan oikein. Suomeenkin on alkanut tulla näitä pukeutumistaidottomia valittajia kun ihmiset eivät enää ulkoile, vaan vaeltavat vain ostoskeskuksissa ja ovat tottuneet kotona lattialämmitykseen (älytön, energiaa hukkaava keksintö).
  Vastaa viestiin
07.07.12, 15:02   #8 (linkki)
Suomessa on aina ollut
(Vierailija)

kurjalisto!

Sota teki sen että kurjuutta on ollut suomessa aina.
Suomen kurjat ovat kuitenkin niin röyhkeitä ja usein myös kieroja pummeja, siksi ei tee mieli auttaa, ne kulkevat paremmissa vaatteissa ja harrastavat kalliimmin kuin taviksen lapsiperheissä on varaa.
Ei ole suomen kurjilla tuollaisia koteja kuin ohjelmassa nähtiin, heillä on hienot uudet mööpelit ja kaikki tip top, kunnes tulee ns. "ero", jossa häviää kodista lähteneen mukaan kaikki, joka sinne on saatu aijemmin pummattua.
Kodista "lähtenyt "myy mööpelit ja tulee kotiinsa takaisin juuri kun sossun maksulappu huonekaluliikkeeseen on tuhlattu ja viimeisiä sohvia kannetaan sisään.
Ja kierre jatkuu, lapset oppivat kuinka toimitaan ja seuraava sossupummi sukupolvi on syntynyt.
Olisko aika tehdä jotain ?????
  Vastaa viestiin
17.07.12, 15:49   #9 (linkki)
tää on suomea
(Vierailija)

Suomessa on tämmönen mentaliteetti. Teet töitä kuinka paljon vain, niin sua ei kukaan arvosta sen perusteella kukaan. Tulee mieleen esim. tän Putous sarjan perusteella yks sketsi, jossa ihmiset oli kokoontunut vainajan arkun ympärille. Työn puolesta sille tuotiin joku kello, liekö ollut kultaa, tai mitä oli, mutta tuoja sanoi " no sulla jäi kolme kuukautta vajaaksi, mutta ota tää nyt sitten". Tämmöstä se just on. Teet miten tahansa töitä, niin kukaan ei sua arvosta, eikä sun hautakiveesi kirjoiteta "tämä ihminen se teki kovasti töitä".

Jos luulet, et kovalla työnteolla saat jotain ihanuuksia, niin varmasti luulet väärin. Sitten kun sairastut ja jäät pois tästä oravanpyörästä, niin saat kuulla, jos haet jotain etuuksia, et taasko olet täällä anelemassa ja kerjäämässä.

Minä en ainakaan usko enää semmoseen, et positiivisuudella ja ystävällisyydellä saat jotain, koska kaikkein vittumaisemmat ihmiset täällä suomessa pärjää kaikkein parhaimmin.

Tien tämän omasta kokemuksesta. Nyt olen sentään oppinut, että kannattaa ajatella itteensä, koska kukaan muu ei sitä tee sun puolestasi.

Luulin itsekin, että ystävällisyydellä ja uurastuksella saat töissä jotain ihanaa aikaan. Se on täyttä paskaa, kukaan ei sua ajattele, moititaan vaan selän takana. Tottakai pitää olla ystävällinen, mutta et sä sillä mitään saa, vaikka niin luulisit ja vaikka kuinka tekisit ylitöitä ja olist aina valmis tulemaan töihin.

Kattokaa nyt vaikka näitä kansanedustajia ja kaikkia muita rikollisia suomessa, nehän saa vaikka mitä ja kerää rikkauksia ja ovatko muka ystävällisiä ja inhimillisiä.
  Vastaa viestiin
18.07.12, 05:46   #10 (linkki)
minä vaan
(Vierailija)

Edesmennyt isäni ei ollut niitä pidetyimpiä ihmisiä kotikylässämme ja syy oli se että hänellä oli vankkumattomat, omat mielipiteensä. Hän oli kuitenin arvostettu, sekä meidän lasten että joiden ihmisten taholta.

Poikani totesikin isäni hautajaisten jälkeen, että hän kunnioittaa papassa juuri sitä, että pappa piti vakaumuksensa- ja mielipiteensä, eikä mennyt tuulten mukana.

Kaikki eivät pidä tästä, sen olen itse huomannut koska olen isäni kaltainen, en anna kävellä yli, en alistu kynnysmatoksi.
En sittenkään, vaikka joidenkin mielestä kuuluisi alistua.
Yksi sisaristani on toistuvasti pissassa työpaikoillaan, koska hän on niin kiltti. Hän on sitä mieltä, että minulla on liikaa sukset ristissä esim. sisarusten kesken ja hänellä ei koskaan kenenkään kanssa.
H'n suostuu kaikkeen, ja heti työpaikalla huomataan että kyllä se X tekee. Kaikki lomat suunnitellaan muiden mukaan koska x suostuu kaikkeen.

Yritän häntä tsempata, että älä pliis suostu, sano ettet suostu ja että nyt riittää. Kiltti (typerä) hän on, ja koko ajan uikuttamassa kuinka on raskasta, kun taas mun pitää siivota ja muiden ei.

On minullakin toki raskasta väliin, mutta kun joku juttu mättää otan sen esille ettei tää käy (jopa lopputilin uhallakin nuoruudessa) ja että on keskustelun paikka.

Nyt sisareni kertoi kuinka töissä pomo valmistuu (kandiksi) ja menee kai sitten naimisiin samoissa juhlissa.
Töissä alempi taso on kutsuttu kello 123 ja seuraava taso 456, ja lopuksi pidetään arvolleen sopivat juhlat :D

Siis vielä nykyään jossain tuppukylässä toimitaan moiseen malliin. Sanoin sisarelleni, että mä jättäisin väliin, ilman mitään syitä.
Tiedän että hän kilttinä tyttönä pitääkseen työpaikan menee rupusakin juhlaan, kantaa kortensa kekoon, lahjan muodossa.
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku