Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Kirjat etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Lukeminen
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
28.08.12, 04:15   #1 (linkki)
Elli-Stiina
(Vierailija)

50 Shades of Grey

Onko kukaan lukenut? Mitas tykkasitte?
  Vastaa viestiin
28.08.12, 11:08   #2 (linkki)

Käyttäjän Ilona Elo avatari

Rekisteröitynyt: 06/2010
Sijainti: Helsinki
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Elli-Stiina Näytä viesti
Onko kukaan lukenut? Mitas tykkasitte?

Ainakin Nora exlibris näyttäisi lukeneen :).

Fifty Shades ? ilmiöstä esseeksi ? Lukeminen.fi
  Vastaa viestiin
03.11.12, 18:03   #3 (linkki)
no jaa
(Vierailija)

Olen lukenut kahdeksan lukua. En ole mitenkään vaikuttunut, kieli on aika kömpelöä ja paljon toistoa. "Grey kurtisti kulmakarvojaan", "Anastasia puri huultaan". Sama kuvio toistuu koko ajan. Tietysti kirjassa on paljon sitä erotiikkaa joka siitä kai tekee niin kohutun, mutta sitä nyt saa vaikka Harlekiini-kirjoista jos se kiinnostaa. Mikään kirjallisuuden huipputeos tämä ei mielestäni ole.

Anastasia on sellainen heikon oloinen naishenkilö joka on aivan täysin herra Grayn vallassa ja vahaa hänen käsissään. En henkilökohtaisesti pidä heikoista naisista kirjallisuudessa tai elokuvissa (tai todellisuudessakaan) jotka vain ajautuvat eivätkä kykene vaikuttamaan omaan kohtaloonsa. Aivan kuin teinin kirjoittama päiväuni jossa komea mies tulee ja pyyhkäisee jalat alta. Mitä nyt seksikohtaukset ehkä ovat hieman rankempia kuin mitä joku teini voisi kuvitella.

Mutta kuten sanottu vasta kahdeksan lukua takana joten ehkä tämä tästä vielä kehittyy. Epäilen tosin.
  Vastaa viestiin
14.11.12, 17:18   #4 (linkki)
Lissuh
(Vierailija)

Eikös se ole jotain sadomaso kuvausta? Taitaa jäädä lukematta sillä itseäni ei ko. aihe kiehdo.
  Vastaa viestiin
15.11.12, 15:14   #5 (linkki)
kjewfjlvdd
(Vierailija)

Se on aika lapsellinen harlekiini-romaanin tyyppinn kyhäelmä. Eikä kovin sm-hnkineen, päinvastoin toistaisksi ollut ällöromanttista tunnelmallista rakastelua. Eikä uskottavaa. Kirjailijan on pakko olla mies, koska hän on niin tietämätön naisen fysiikasta, siis päähenkilö nuorinainen ja neitsyt voihkii äänekkäästi saadessaan rajun orgasmin, koska MIES HIPLAA HÄNEN RINTOJAAN :D :D :D
  Vastaa viestiin
22.02.13, 11:31   #6 (linkki)
tiinamaaria
(Vierailija)

kokeilut

Kirjan innoittamana olen tutustunut nyt enemmän sm leikkeihin ja mietin miksi en ole aiemmin kokeillut.
  Vastaa viestiin
26.02.13, 15:11   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2010
Ostin lopulta kirjan, koska jäin pohtimaan, mikä voi olla näin salaperäinen kirja. Kirjan luettuani kokeilut alkoivat kiinnostaa minua. Nyt olen pidemmällä.
  Vastaa viestiin