| |  | | |
11.09.12, 16:29
|
#51 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja elämäänsä elänyt Sitten kun tätä lausunto - Kela - ja sairauspäivärahapäätösten odottelu -rumbaa täytyy kestää puolentoista kuukauden jaksoissa ja elää tuo pätkä kerrallaan tulevaisuuden olevan ihan peitossa, niin se ei mielenterveydelle tee hyvää.
Kun täytyy elää jatkuvassa taloudellisessa epävarmuudessa. |
Minulle psykiatri sanoi että on ihan tutkittu juttu, että on ihmisen psyykelle parempi kirjoittaa reilusti sairaslomaa, varsinkin mielenterveystapauksissa. Siksi minullekin kirjoitettiin nyt vuodeksi eteenpäin. Nuo lyhyemmät jaksot oli tosiaan kauhean raskaita, kun sai koko ajan pelätä, että mitä seuraavaksi. Ja kun kuntoutustuenkin voi keskeyttää, jos olo yhtäkkiä korjaantuisikin ja haluaisi palata työelämään ja siihen tulisi mahdollisuus.
Ymmärsin nuo sinun lääkärisi lausunnot niin, että jos mielenerveyspuoli katsoo, että pitäisi laittaa pysyvälle eläkkeelle, somaattiset syyt kyllä tukevat sitä, vaikka niitä ei ole pitkäaikaisella kuntoutuksella koitettu hoitaa, niin todennäköisyys että pitkäaikainen kuntoutus auttaisi on sitten sen verran pieni, että mielenterveyssyyt+somaattiset syyt yhdessä olisivat riittävä peruste työkyvyttömyyseläkkeelle. No, taisin nyt kirjoittaa yhtä sekavasti kuin lääkäri konsanaan.
Pysyvällä eläkkeellähän saa kanssa tehdä jonkin verran töitä. Yksi sukulaiseni on selän takia työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta tekee silti vanhaa työtään (suorittavaa sellaista) kymmenkunta tuntia viikossa. Juuri sen verran hän jaksaa.
| |
| | |
12.09.12, 09:41
|
#52 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jos vaikka pitkän päivätyön tehneelle maksettaisiinkin yhteiskunnan tukia, niin eipä tuosta pitäisi olla kenenkään kateellinen. | Onko se kateutta, jos kysyy, millä sellainen elää, joka ei tee palkkatyötä? Minusta se osoittaa vain uteliaisuutta, totta kai tulee mieleen, miten työelämän ulkopuolella oleva on toimeentulonsa järjestänyt.
Palkkatyöksi lasken muuten myös satunnaiset kotona tehtävät toimeksiannot, ei sellaisia tekevä kokonaan työelämän ulkopuolella ole, vaikke hänelllä perinteisessä mielessä työpaikkaa olekaan.
| |
| | |
12.09.12, 10:42
|
#53 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt minäkin Elämän tahti on mennyt niin kovaksi, vaativaksi ja suorittavaksi, ettei ihme, että moni väsyy ja masentuu. | Tästä asiasta puhuimme aamulla työpaikan kahvihuoneessa.
Asioiden on muututtava ja ihmisten on keskityttävä oikeisiin asioihin.
Elämän tärkeysjärjestys pitää laittaa oikealle paikalle.
Iloitaan elämästä. Jokaisen elämä on arvokas.
| |
| | |
17.09.12, 16:40
|
#54 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin pitäisi, mutta yhteikunnan vaatimukset eivät anna siihen mahdollisuutta. Täällä on jokaisen roikuttava kynsin hampain leivän syrjässä kiinni, ja missään työssä ei ole nykyäään helppoa, tai en itse tiedä ainakaan, että olisi. Ihmisiä irtisanotaan ja työt tehdään pienillä resursseilla. Silloin elämän tärkeysjärjestystä on ihan mahdotonta muuttaa, ellei ole varallisuutta. Työ, kenellä sitä on, menee aina kaiken edelle, vaikka ei haluaisikaan. Sitten on vielä pitkäaikaistyöttömät luku erikseen, heillä ei elämä ole todellakaan ruusuilla tanssimista.
| |
| | |
23.02.13, 15:11
|
#55 (linkki)
| | (Vierailija) | MINUA MASENTAA KAMALA TYÖKAVERI Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt minäkin Elämän tahti on mennyt niin kovaksi, vaativaksi ja suorittavaksi, ettei ihme, että moni väsyy ja masentuu. |
Minulla on ilkeä työkaveri, joka kääntää kaikki sanomiseni pahaksi ja levittelee ne sitten työyhteisöön. Olen töissä hoitoalalalla ja hänen mielestään minä en ole sen vuoksi sopiva hoitotyöhön, kun en tee omia lapsia. yrittää sen takia syödä minua töistä pois. En tiedä, että onko itse väsynyt, kun on kolme pientä lasta vai onko kateellinen siitä, kun käytän vapaa-ajan itselleni. Vai pitääkö minua kummajaisena, kun en tee omia lapsia. Ihmettelen, kun työyhteisössä kaikki ovat olleet minulle niin ilkeitä. Olen vasta hiljattain alkanut arvaamaan syyn siihen. Lähdin opiskelemaan töiden ohella. Hän oli mennyt kertomaan työyhteisöön, että minulle ei ole mitään motivaatiota nykyiseen työhöni ja teen työt huonosti ja kohtelen ihmisiä huonosti. Joka ei ollenkaan pidä paikkaansa. Olin kuulemma ihan hänelle sanonut, että minulls ei ole motivaatiota. En ole mitään tällaisia puhunut. sitten tulin loman jälkeen töihin ruskeana, kun mieheni osti meille Thaimaan matkan. Oli mennyt kertomaan työyhteisöön, että olrn sanonut, että en tee koskasn lapsia, että saa harrastaa ja matkustaa. vaikka en ole tällaisia puhunutkaan. Sitten kerran sanoin töiden jälkeen, että menen kuntosalille. Oli mennyt kertomaan työyhteisöön, että olen haukkunut toisia lihavaksi, kun niillä ei ole aikaa eikä rahaa pitää itseään kunn ossa, kun on lapsia. Että en tee itse koskaan lapsia, että on aikaa ja rahaa itselle. Sanonut myös, että miehenikin tykkää minusta, kun en tee lapsia ja pidän kroppani häntä varten kauniina ja voin käyttää minihameita. Mieheni sitten ostelee minnulle matkoja ja sieltä kaikkea. En ole mitään tällaisia puhunut. Keksinyt aivan omasta päästään. Kaikki ilkeilevät ja piikittelevät minua. Olin aivan ihmeissäni. Kaikki alkoivat syömään minua töistä pois hänen juorujensa ja valheidensa takia, että en ole sopiva hoitotyöhön. Meni kauan aikaa ennen kuin sain tietooni, että tämä henkilö levittelee minusta juttuja ja vääristelee ja mustamaalaa sanomisiani. Vaihdoin työpaikkaa. Soitin myöhemmin tälle entiselle työkaverille ja sanoin, että olet oikea katkera noita-akka. Sanoi minulle, että hän säälii minua, kun en tee lapsia ja minulla on onneton elämä. En ole hänen mielestä edes täysipäinen, otan kuulemma kaikki kahvipöytä keskustelut itseeni.
| |
| | |
26.02.13, 01:21
|
#56 (linkki)
| | (Vierailija) | Kela tukee mielenterveystyötä - että heillä asiakkaita riittää Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja syrjis Minulle psykiatri sanoi että on ihan tutkittu juttu, että on ihmisen psyykelle parempi kirjoittaa reilusti sairaslomaa, varsinkin mielenterveystapauksissa. Siksi minullekin kirjoitettiin nyt vuodeksi eteenpäin. Nuo lyhyemmät jaksot oli tosiaan kauhean raskaita, kun sai koko ajan pelätä, että mitä seuraavaksi. Ja kun kuntoutustuenkin voi keskeyttää, jos olo yhtäkkiä korjaantuisikin ja haluaisi pal | Tammikuun alussa psykiatrin lääkäri kirjoitti sairauslomaa tuonne huhtikuun loppuun, milloin tuleekin sairauspäivärahassa maximiaika täyteen.
Tämä ei kelvannut Kelalle.
myönnettiin sairauspäiväraha yhdeksi kuukaudeksi. Ja mainittiin päätöksessä että jatkosta päätös kun kuntoutustarveselvitys on tullut.
Kävin Vervessä kuntoutustarveselvityksessä, mistä kuntoutuslääkärin laaja B-lausunto sekä vahva nippu kuntoutustarveselvitystä. Siis todellakin tutkittiin päälaesta varpaisiin, selkärankakin lähes nikama nikamalta. - sairausloman tarpeellisuus todettiin Vervessäkin huhtikuun loppuun.
Ei kelvannut Kelalle, vaan nyt tuli kielteinen sairauspäivärahapäätös ja kehoitus käydä ortopedillä, minne onkin aika maaliskuun 1. päivä. sekä seuraavana arkipäivänä oman lääkärin vastaanotto, ja edelleen verisuonikirurgian konsultaatioon.
psykiatrin vastaanottoaika myös ensi kuussa.
Nyt on jo kaksi päällekkäistä lausuntoa sairausloman tarpeellisuudesta.
ja omalta lääkäriltä kolmas päällekkäinen, ortopediltä neljäs päällekkäinen, verisuonikirurgialta viides päällekkäinen sekä psykiatrilta tulee kuudes päällekkäinen lausunto.
mutta riittäneeköhän nuokaan.
Kelalle on lähetetty röntgenlääkärin lausunnotkin, missä on maininta oikean jalkaterän rasitusmurtumasta, - kaiken kattavan luu- ja nivelrikon lisäksi.
mikään ei ole kelvannut siihen että saisin pari kuukautta sairauspäivärahaa.
haen siis työmarkkinatukea maaliskuun alusta työkyvyttömänä työnhakijana.
1.3. saan viimeiset sairauspäivärahat - nettona vähän yli sata euroa.
Siitä eteenpäin ei taas mitään tietoa.
Toimeentulotukeakaan ensi kuulle en saa, koska sain sairauspäivärahan nyt tässä kuussa 19. päivä ja sen loppupätkän - naftisti yli satasen tosiaan maaliskuun 1.
sosku katsoo molemmat ensi kuukauden tuloiksi, jolloin normi menee noin kympin plussalle.
19. päivä tulleista rahoista puolet menivät tämän kuukauden vuokraan, minkä siis maksoin rästissä ja muihin laskuihin. 250 e jäi muihin laskuihin. jäljellä noin satanen ja laskuja kolmen sadan euron edestä.
ei auta siis pitkälle tuo reilu satanen minkä saan eka päivä.
varsinkaan kun ei ole mitään hajua saanko mitään mistään ensi kuussa ollenkaan.
on taas miettiminen millä elää.
Näin Kela on tukemassa mielenterveystyötä.
| |
| | |
26.02.13, 01:30
|
#57 (linkki)
| | (Vierailija) | vielä jatkaisin Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja elämäänsä elänyt Tammikuun alussa psykiatrin lääkäri kirjoitti sairauslomaa tuonne huhtikuun loppuun, milloin tuleekin sairauspäivärahassa maximiaika täyteen.
Tämä ei kelvannut Kelalle.
myönnettiin sairauspäiväraha yhdeksi kuukaudeksi. Ja mainittiin päätöksessä että jatkosta päätös kun kuntoutustarveselvitys on tullut. | Päätöksessä maininta lisäksi " Emme voi selvitysten perusteella arvioida työkyvyttömyyttänne pidemmälle tulevaan aikaan." Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja elämäänsä elänyt Kävin Vervessä kuntoutustarveselvityksessä, mistä kuntoutuslääkärin laaja B-lausunto sekä vahva nippu kuntoutustarveselvitystä. Siis todellakin tutkittiin päälaesta varpaisiin, selkärankakin lähes nikama nikamalta. - sairausloman tarpeellisuus todettiin Vervessäkin huhtikuun loppuun.
Ei kelvannut Kelalle, vaan nyt tuli kielteinen sairauspäivärahapäätös | lisämaininnalla "Koska työkyvyttömyyttänne ei voida pitää riittävästi selvitettynä, Kela on päättänyt lähettää TEidän terveydentilanne ja työkykynne selvittämiseksi ortopedin vastaanotolle".
Minua naurattais jos ei itkettäis: puolen raamatun vahvuinen työkykyvyn arviointi ja kuntoutustarveselvitys, missä on koko ihminen tutkittu päästä varpaisiin ja takaisin.
Sekä kuntoutusohjaajan, ja kuntoutuslääkärin arviot työkyvystä.
Myös Verveen Kela minut lähetti. ja nyt nämäkään selvitykset "eivät ole riittäviä".
Mitä tuo ortopedi osaa sen kummemmin selvittää ?
Jalat on kuvattu moneen kertaan, ja vajaa kuukausi sitten edellisen kerran todettu rasitusmurtuma. On lausuntoja sekä kunnllisen puolen että yksityispuolen yleis - ja erikoislääkäreiltä sekä psykiatrilta.
tämän katson jo olevan silkkaa kiusantekoa.
| |
| | |
03.03.13, 11:24
|
#58 (linkki)
| | multifilosofi
Rekisteröitynyt: 11/2009 Sijainti: pääkaupunkiseutu
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja elämäänsä elänyt Päätöksessä maininta lisäksi " Emme voi selvitysten perusteella arvioida työkyvyttömyyttänne pidemmälle tulevaan aikaan."
lisämaininnalla "Koska työkyvyttömyyttänne ei voida pitää riittävästi selvitettynä, Kela on päättänyt lähettää TEidän terveydentilanne ja työkykynne selvittämiseksi ortopedin vastaanotolle".
Minua naurattais jos ei itkettäis: puolen raamatun vahvuinen työkykyvyn arviointi ja kuntoutustarveselvitys, missä on koko ihminen tutkittu päästä varpaisiin ja takaisin.
Sekä kuntoutusohjaajan, ja kuntoutuslääkärin arviot työkyvystä.
Myös Verveen Kela minut lähetti. ja nyt nämäkään selvitykset "eivät ole riittäviä".
Mitä tuo ortopedi osaa sen kummemmin selvittää ?
Jalat on kuvattu moneen kertaan, ja vajaa kuukausi sitten edellisen kerran todettu rasitusmurtuma. On lausuntoja sekä kunnllisen puolen että yksityispuolen yleis - ja erikoislääkäreiltä sekä psykiatrilta.
tämän katson jo olevan silkkaa kiusantekoa. | Kiusantekoa tuo on, ota yhteys eduskunnan oikeusasiamiehen toimistoon ja kerro tarinasi sinne ja laita todistusianeistostasi kopiot mukaan - eiköhän ne saa KELA:n ojennukseen
| |
| | |
07.03.13, 21:56
|
#59 (linkki)
| | (Vierailija) | neuvosta otettu vaari Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yks tavis Kiusantekoa tuo on, ota yhteys eduskunnan oikeusasiamiehen toimistoon ja kerro tarinasi sinne ja laita todistusianeistostasi kopiot mukaan - eiköhän ne saa KELA:n ojennukseen | kirjoitin tänään eduskunnan oikeusasiamiehelle kahdeksan sivuisen tekstin.
Kela kun neuvoi minua että voin hakea työmarkkinatukea odotellessani päätöksiä sairauspäivärahasta tai viimeistään sairauspäivärahan enimmäisajan tultua täyteen,
niin pyysin TE-toimistolta työvoimapoliittista lausunto Kelaan työmarkkinatuen maksamista varten.
TE-keskuksesta sitten taas sanoivat että niiden täytyisi saada Kelalta kirjallinen lausunto että eivät myönnä enää sairauspäivärahaa.
näin TE-toimisto että Kela pyytää ristiin toisiltaan lausuntoja.
suo siellä vetelä täällä.
Minulla on TE-toimistossa aika ensi tiistaina eli 12. päivä, mutta ne sanoivat jo että jos lääkärinlausunnoissa on suositeltu sairausloma 30.4. asti, niin ne katsoo minut työkyvyttömäksi, ja en ole oikeutettu työmarkkinatukeen, koska sen saadakseen pitää olla valmis ottamaan kokopäiväistä työtä.
Kela taas neuvoi minua ilmoittautumaan työkkäriin työkyvyttömänä työnhakijana ja hakemaan työkkärirahaa.
Olen työkkärissä ollut sairauslomani ajankin vajaakuntoisena työnhakijana.
maaliskuussa en ole saanut enkä tule saamaankaan mistään mitään, hyvä jos ensi kuussa. hyvässä lykyssä korkeintaan sen 10 päivän työmarkkiantuen, mikä on parisataa.
toimeentulotuki oli hylätty, kun ottivat kaikki viime kuun alussakin tulleet tuet huomiooon, ja normi meni kympin plussalle.
seuraavaan laskelmaan ottavat sitten huhtikuussa ehkä saamani tuet huomioon, ja näin jää tämä maaliskuun tulottoma kuukausi huomioon ottamatta.
soitin sosiaaliasiamiehelle, ja he sanoivat että jos näin käy, mitä sosiaalitoimi mulle etukäteen sanoi, niin pyysivät soittamaan heille.
henkilökohtaista aikaa olen yrittänyt saada kahteenkin kertaan. Tuloksetta.
| |
| | |
10.03.13, 16:02
|
#60 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kamalaa kun ihmisen pitää kärsiä niin paljon. Ymmärrän sinua ihan hyvin, vaikka itselläni on riittänyt työtä ja toimeentuloa koko elämäni ajan, eikä kiusaamisia tai muuta ikävää ole työpaikoilla ollut. Mutta koskaanhan ei kukaan tiedä, mihin joutuu, koska työt loppuvat tms.. Elämä on niin epävarmaa ja hektistä nykyään. Toivon, että asiasi järjestyvät. Ei vielä Suomenmaassa ketään jätetä omanonnensa nojaan.
| |
| | |
24.04.13, 23:10
|
#61 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja mariaa Ei vielä Suomenmaassa ketään jätetä omanonnensa nojaan. |
Niinhän sitä luulisi...
| |
| | |
30.04.13, 18:45
|
#62 (linkki)
| | multifilosofi
Rekisteröitynyt: 11/2009 Sijainti: pääkaupunkiseutu
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Elämäänsä elänyt kirjoitin tänään eduskunnan oikeusasiamiehelle kahdeksan sivuisen tekstin.
Kela kun neuvoi minua että voin hakea työmarkkinatukea odotellessani päätöksiä sairauspäivärahasta tai viimeistään sairauspäivärahan enimmäisajan tultua täyteen,
niin pyysin TE-toimistolta työvoimapoliittista lausunto Kelaan työmarkkinatuen maksamista varten.
TE-keskuksesta sitten taas sanoivat että niiden täytyisi saada Kelalta kirjallinen lausunto että eivät myönnä enää sairauspäivärahaa.
näin TE-toimisto että Kela pyytää ristiin toisiltaan lausuntoja.
suo siellä vetelä täällä.
Minulla on TE-toimistossa aika ensi tiistaina eli 12. päivä, mutta ne sanoivat jo että jos lääkärinlausunnoissa on suositeltu sairausloma 30.4. asti, niin ne katsoo minut työkyvyttömäksi, ja en ole oikeutettu työmarkkinatukeen, koska sen saadakseen pitää olla valmis ottamaan kokopäiväistä työtä.
Kela taas neuvoi minua ilmoittautumaan työkkäriin työkyvyttömänä työnhakijana ja hakemaan työkkärirahaa.
Olen työkkärissä ollut sairauslomani ajankin vajaakuntoisena työnhakijana.
maaliskuussa en ole saanut enkä tule saamaankaan mistään mitään, hyvä jos ensi kuussa. hyvässä lykyssä korkeintaan sen 10 päivän työmarkkiantuen, mikä on parisataa.
toimeentulotuki oli hylätty, kun ottivat kaikki viime kuun alussakin tulleet tuet huomiooon, ja normi meni kympin plussalle.
seuraavaan laskelmaan ottavat sitten huhtikuussa ehkä saamani tuet huomioon, ja näin jää tämä maaliskuun tulottoma kuukausi huomioon ottamatta.
soitin sosiaaliasiamiehelle, ja he sanoivat että jos näin käy, mitä sosiaalitoimi mulle etukäteen sanoi, niin pyysivät soittamaan heille.
henkilökohtaista aikaa olen yrittänyt saada kahteenkin kertaan. Tuloksetta. | Jos olet te- keskuksen listoilla työttömänä työnhakijana niin kyllä sinulle kuuluu sairausajalta työmarkkinatuki - eli sinä olet silloin työmarkkinatuella - mutta sairauslomalla .
Silloin viranomaiset tekevät todella suuren virheen - jos katkaisevat sinulta työmarkkinatuen, kun olet lääkärin määräämällä sairauslomalla - siis sairaana.
| |
| | | | |