Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Kirjat etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Lukeminen
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
25.03.13, 11:35   #2276 (linkki)
Jinx
(Vierailija)

En lue mitään. En ole koskaan lukenut.
Emmerdalen katon televisiosta. On lempiohjelma mulle.
Lukeminen on raskasta ja turhaa.
  Vastaa viestiin
02.04.13, 14:17   #2277 (linkki)
KOLIBRI
(Vierailija)

Minä luen joka päivä. Olen aivan sairas jos minulla ei ole aina 2-3 kirjaa varalla. Olen kirjaston suurkuluttaja. En osta kirjoja.

Tällä hetkellä luen uutuutta: Kati Hiekkapellon KOLIBRI, dekkaria. Olen lukenut vasta muutaman sivun tätä kirjoittajan esikoisdekkaria. Mielestäni hän näyttää kuvauksissaan liikaa sanoja, kuvaavia sanoja. Siksi luenkin tämän nopeasti, vain joka sivulta juonen kannalta kiinnostavat asiat. Mutta minua jotenkin raivostuttaa, että onko hän yrittänyt saada paksun kirjan turhalla jaarittelulla.
  Vastaa viestiin
03.04.13, 13:30   #2278 (linkki)
Fiia kirjautumatta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KOLIBRI Näytä viesti
Minä luen joka päivä. Olen aivan sairas jos minulla ei ole aina 2-3 kirjaa varalla. Olen kirjaston suurkuluttaja. En osta kirjoja.

Tällä hetkellä luen uutuutta: Kati Hiekkapellon KOLIBRI, dekkaria. Olen lukenut vasta muutaman sivun tätä kirjoittajan esikoisdekkaria. Mielestäni hän näyttää kuvauksissaan liikaa sanoja, kuvaavia sanoja. Siksi luenkin tämän nopeasti, vain joka sivulta juonen kannalta kiinnostavat asiat. Mutta minua jotenkin raivostuttaa, että onko hän yrittänyt saada paksun kirjan turhalla jaarittelulla.

Minä en ole Kolibria vielä saanut - ei ollut kirjastossamme paikalla. Olen kuullut siitä pelkästään hyvää eli ilmeisesti oma ystäväpiirini pitää viipyilevämmästä kerronnasta kuin sinä. Odotan malttamattomasti, että saisin kirjan käsiini.
  Vastaa viestiin
03.04.13, 17:17   #2279 (linkki)
KOLIBRI
(Vierailija)

Minä en ole Kolibria vielä saanut - ei ollut kirjastossamme paikalla. Olen kuullut siitä pelkästään hyvää eli ilmeisesti oma ystäväpiirini pitää viipyilevämmästä kerronnasta kuin sinä. Odotan malttamattomasti, että saisin kirjan käsiini.

Kolibri kirja vain paranee loppua kohti. Suosittelen dekkarin ystäville.
  Vastaa viestiin
06.04.13, 11:02   #2280 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Oulun seutu
Dekkareita takana; Donna Leonin Turvasatama (ei yllätyksiä, mutta taattua ja turvallista Leonia), J.K Johanssonin Laura (josta arvailuja nimestä/nimistä kuka/ketkä tämän ovat kirjoitattaneet, koska jotenkin tutulta tuntui..) ja Mari Jungstedtin Vaarallinen leikki, joka myös jatkaa totutulla, mukavalla linjalla. Seuraavaksion romaaneja vuorossa, sain kirjastosta Anne Tylerin ja John Irvingin uutuudet ja koska molemmat kuuluvat pitkäaikaissuosikkeihini, suurin odotuksin aloittelen tänään ensin Tylerista.
  Vastaa viestiin

09.04.13, 09:32   #2281 (linkki)
donna-sta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mirjami Näytä viesti
Dekkareita takana; Donna Leonin Turvasatama (ei yllätyksiä, mutta taattua ja turvallista Leonia), J.K Johanssonin Laura (josta arvailuja nimestä/nimistä kuka/ketkä tämän ovat kirjoitattaneet, koska jotenkin tutulta tuntui..) ja Mari Jungstedtin Vaarallinen leikki, joka myös jatkaa totutulla, mukavalla linjalla. Seuraavaksion romaaneja vuorossa, sain kirjastosta Anne Tylerin ja John Irvingin uutuudet ja koska molemmat kuuluvat pitkäaikaissuosikkeihini, suurin odotuksin aloittelen tänään ensin Tylerista.

Vain yhtä Donna Leonin dekkaria yritin lukea, mutta katson nyt TVstä Donna Leonin tarinoita. ovat kiehtovia. Mikä on ohjelman nimi , sitä en muista, mutta sarja on ihan ok.
Nyt luen Hannu Väisäsen uusinta kirjaa, pidän kertomatyylistään ja rehellisyydestään asioita kohtaan.
  Vastaa viestiin
16.04.13, 13:04   #2282 (linkki)
Hyvä oli
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiia kirjautumatta Näytä viesti
Minä pidin Kolibrista, suosittelen dekkarien ystäville.

Tällä hetkellä luen alusta Patricia Cornwellin Kay Scarpetta -tuotantoa. Parhaillaan kesken on Pahan jäljillä. Kolibrin jälkeen ja ennen Scarpettoja luin Anders de la Motten Peli-nimisen kirjan.

Pääosan kirjoista hankin itselleni, jonkin verran myös lainaan ystäviltä tai kirjastosta.
  Vastaa viestiin
25.04.13, 13:41   #2283 (linkki)
Aila Koo
(Vierailija)

Nyt luen kirjaa eat Pray Lova - Omaa tietä etsimässä. Ostin pokkarin joskus matkalukemiseksi, en ole ehtinyt sitä lukea mutta aloitin pari päivää sitten kun olin sairaslomalla ja kaipasin jotain luettavaa.
On ihan ok - ainakin tähän asti. Päähenkilö "seikkailee" nyt Italiassa, saa nähdä miten jatkuu. Kerrontatyyli on ok.
  Vastaa viestiin
25.04.13, 13:42   #2284 (linkki)
Aila Koo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aila Koo Näytä viesti
Nyt luen kirjaa eat Pray Lova - Omaa tietä etsimässä. Ostin pokkarin joskus matkalukemiseksi, en ole ehtinyt sitä lukea mutta aloitin pari päivää sitten kun olin sairaslomalla ja kaipasin jotain luettavaa.
On ihan ok - ainakin tähän asti. Päähenkilö "seikkailee" nyt Italiassa, saa nähdä miten jatkuu. Kerrontatyyli on ok.
Olinpas huolimaton, teen kahta asiaa yhtä aikaa eli
korjaan virhee:
Eat Pray Love....
  Vastaa viestiin
25.04.13, 13:56   #2285 (linkki)
marcella
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KOLIBRI Näytä viesti

ostan kirjoja, ihan valtavasti. Minulla on kirjasto kolmessa eri paikassa. Juuri nyt on työ alla kirjojen läpikäyminen eli aion lahjoittaa osan pois. Osa on kirjakerhosta hankittuja jenkkiromaaneja joita ei tule luettua enää.
Olen luetteloinut kaikki kirjani.
  Vastaa viestiin
26.04.13, 10:09   #2286 (linkki)
Rouva
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aila Koo Näytä viesti
Olinpas huolimaton, teen kahta asiaa yhtä aikaa eli
korjaan virhee:
Eat Pray Love....
Luin kirjan muutama vuosi sitten enlannin kielellä. Kävin myös katsomassa elokuvan.
Pidin enemmän kirjasta.

Toissapäivänä olin menossa katsomaan ilmaisnäytäntöä Kaunis Sabrina. Erehdyin päivästä ja
kävin sitten kirjastossa. Olen nyt lomalla ja kulutin aikaani lukemalla kahdessa päivässä
kehutun Pirjo Hassisen kirjan Rouva. Tykkäsin lukemastani.

Nyt olen googlettanut elisen elokuvan musiikkia. Isn' it romantic? Ja vie en rose elämä on ihanaa.
  Vastaa viestiin
28.04.13, 11:40   #2287 (linkki)
Hyvä idea
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja marcella Näytä viesti
Olen luetteloinut kaikki kirjani.
Tämä onkin hyvä idea, olen nimittäin useammankin kerran ostanut jonkun kirjan ja sittemmin huomannut, että minullahan olikin se jo. Olen sitten antanut tuplaostoksen lahjaksi.

Juuri luin Tess Gerritsenin Eloonjäänyt-kirjan. Sen jälkeen aloitin Agatha Christien Rakkauskirjeiden salaisuus. Jostakin syystä tuo Christie on jäänyt minulta aiemmin lukematta, nyt ostin sen kirjaston poistomyynnistä.
  Vastaa viestiin
28.04.13, 12:39   #2288 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Oulun seutu
John Irwing ja Anne Tyler eivät pettäneet ja varsinkin Irwing oli mielestäni aivan loistava ja vieläpä ajankohtainen. Luin äsken Unni Lindellin Sokerivalheen, joka oli parhaasta päästä Lindellin dekkareita ja mielestäni ohittaa keveästi nimenomaan keveämmäksi jäävät Läckbergin ja Janssonin.
  Vastaa viestiin
15.05.13, 12:34   #2289 (linkki)
epätietoinen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Auroora Näytä viesti
Sain juuri luettua Bo Carpelanin dekkarin Kulkeva varjo. Huomasin puoliväliin mennessä, että olen lukenut sen jo joskus kauan sitten. Teksti on kuitenkin niin miellyttävää enkä muistanut loppuratkaisua, siispä luin sen nautiskellen loppuun saakka.
Tämä on muuten oikein mielenkiintoinen ja mukava ketjun aihe. Tuttuja ja tuntemattomia (tutustumisen arvoisia) kirjoja tulee esiin. Huomaan myös että uskollisia lukunurkkalaisia entisillä nimmareillaan on monta mukana.

Onko Carpelan kirjoittanut myös dekkareita? Miltä vuodelta tuo on?
  Vastaa viestiin
15.05.13, 12:37   #2290 (linkki)
marcella
(Vierailija)

Luen Marinne Cedervallin uusinta kirjaa, på svenska. Nimeä en valitettavasti muista.... on mielenkiintoinen, viikonloppuna saan sen varmaan luetuksi loppuun.
  Vastaa viestiin

15.05.13, 12:38   #2291 (linkki)
marcella
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja marcella Näytä viesti
Luen Marinne Cedervallin uusinta kirjaa, på svenska. Nimeä en valitettavasti muista.... on mielenkiintoinen, viikonloppuna saan sen varmaan luetuksi loppuun.

Stormsvala on kirjan nimi, nyt sen muistin.
  Vastaa viestiin