| Painonhallinta
Nykyään puhutaan ihan liian paljon painonhallinnasta. Kyllä suurin osa suomalaisista ihmisitsä on ihan normaalipainoisia ja teitevät erittäin hyvin, minkälainen on terveellistä syömistä . Kaikki laihdutus jutut ja ohjeet ovat yleensä tarkoitettu meille naisille. Jotkut naiset ovat tosin aina jollakin ihmedieetillä, vaikkei tarvitsisi olla. Jos syö ihan oikeata ruokaa ja pyrkii syömään kevyesti, terveellisesti ja monipuolisesti ja harrastaa vielä jotakin liikuntaa säännöllisesti, niin pysyy normaalissa painossa ja terveenä.
Jos minä sanon syöväni jotakin ruoka-ainetta niin en tarkoita että söisi sitä paljon, minä syön kaikkea kohtuudella. Minä olin tasan vuoden jan työttömän, enkä lihonut yhtään ! Minulle ei ole tullut koskaan mitään joulu tai kesäkiloja , sillä en harrasta ylensyömistä enkä ole tunnesyöjä. Minun ruoka-valioon kuuluu aina ruisleipä ja kaurapuuro, tavallinen koti-ruoka, vihannekset, kasvikset, hedelmät ja marjat. Minun pääasiallinen juomani on vesi, sillä se on kaikkein paras janonsammuttaja. Juon sokeroimattomia mehuja, joskus vähän maitoa tai piimää, kaljaa en juo ollenkaan, mutta viinejä ja terviä alkoholijuomia joskus, hyvin harvoin.
Kannatta syödä niinkuin ranskalaiset naiset, jotka syövät ihan oikeata ruokaa ja pieniä makeita jälkiruokia ja jotka pysyvät hoikkina.
|