Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Keittiössä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.09.12, 14:35   #1 (linkki)
Vanha edam
(Vierailija)

Intohimona teeharrastus

Onko Elleissä muita kiinalaiseen tapaan haudutetun laatuteen ystäviä? Innostuin kiinalaisista teelaaduista viime keväänä ja kävin usein istumassa teehuone Pienessä kilpikonnassa teetä maistellen ja oppia saaden. Nyt kesällä teehuone muutti Helsinkiin, mikä on todellinen vääryys; siellähän on jo Thèhuone!

Olen ihastunut erilaisiin pu-erh -laatuihin, joita olen ostanut sekä kakkusina että irtolehtinä. Oolongejakin on monenlaisia. Mitään erikoisempaa teekalustoa en ole viitsinyt ostaa, sillä kannellinen ja suodattimellinen posliinimukini suoriutuu tehtävästään erittäin hyvin.
  Vastaa viestiin
06.09.12, 13:06   #2 (linkki)
lupunen
(Vierailija)

Ei siihen kyl mitää erikoista teekalustoa ees tarvii, kunhan teen saa haudutettua oikeassa lämpötilassa nii se riittää, ainaki mulle :)
Teeharrastus on mulle ihan uus juttu ja noihin kakkuihin en oo vielä törmänny. pitääki kokeilla joskus. mulla on vaan se paha homma et oon lapsesta asti tottunu juomaan teen maidon kans nii siitä on nyt vaikee päästä eroon. ei viittis hienoi teelaatuja pilata aina maidolla :D
ja tää, http://www.veistrom.fi/fi/component/...&keyword=kiina
siis aivan ihanaa ku ei tartte vetää suklaata vaa pääsee nii paljo kevyemmin <3
  Vastaa viestiin
09.09.12, 16:35   #3 (linkki)
Hallitsijatar
(Vierailija)

Painonhallinta

Nykyään puhutaan ihan liian paljon painonhallinnasta. Kyllä suurin osa suomalaisista ihmisitsä on ihan normaalipainoisia ja teitevät erittäin hyvin, minkälainen on terveellistä syömistä . Kaikki laihdutus jutut ja ohjeet ovat yleensä tarkoitettu meille naisille. Jotkut naiset ovat tosin aina jollakin ihmedieetillä, vaikkei tarvitsisi olla. Jos syö ihan oikeata ruokaa ja pyrkii syömään kevyesti, terveellisesti ja monipuolisesti ja harrastaa vielä jotakin liikuntaa säännöllisesti, niin pysyy normaalissa painossa ja terveenä.
Jos minä sanon syöväni jotakin ruoka-ainetta niin en tarkoita että söisi sitä paljon, minä syön kaikkea kohtuudella. Minä olin tasan vuoden jan työttömän, enkä lihonut yhtään ! Minulle ei ole tullut koskaan mitään joulu tai kesäkiloja , sillä en harrasta ylensyömistä enkä ole tunnesyöjä. Minun ruoka-valioon kuuluu aina ruisleipä ja kaurapuuro, tavallinen koti-ruoka, vihannekset, kasvikset, hedelmät ja marjat. Minun pääasiallinen juomani on vesi, sillä se on kaikkein paras janonsammuttaja. Juon sokeroimattomia mehuja, joskus vähän maitoa tai piimää, kaljaa en juo ollenkaan, mutta viinejä ja terviä alkoholijuomia joskus, hyvin harvoin.
Kannatta syödä niinkuin ranskalaiset naiset, jotka syövät ihan oikeata ruokaa ja pieniä makeita jälkiruokia ja jotka pysyvät hoikkina.
  Vastaa viestiin
09.09.12, 17:29   #4 (linkki)
T-T
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hallitsijatar Näytä viesti
Nykyään puhutaan ihan liian paljon painonhallinnasta. Kyllä suurin osa suomalaisista ihmisitsä on ihan normaalipainoisia ja teitevät erittäin hyvin, minkälainen on terveellistä syömistä . Kaikki laihdutus jutut ja ohjeet ovat yleensä tarkoitettu meille naisille. Jotkut naiset ovat tosin aina jollakin ihmedieetillä, vaikkei tarvitsisi olla. Jos syö ihan oikeata ruokaa ja pyrkii syömään kevyesti, terveellisesti ja monipuolisesti ja harrastaa vielä jotakin liikuntaa säännöllisesti, niin pysyy normaalissa painossa ja terveenä.
Jos minä sanon syöväni jotakin ruoka-ainetta niin en tarkoita että söisi sitä paljon, minä syön kaikkea kohtuudella. Minä olin tasan vuoden jan työttömän, enkä lihonut yhtään ! Minulle ei ole tullut koskaan mitään joulu tai kesäkiloja , sillä en harrasta ylensyömistä enkä ole tunnesyöjä. Minun ruoka-valioon kuuluu aina ruisleipä ja kaurapuuro, tavallinen koti-ruoka, vihannekset, kasvikset, hedelmät ja marjat. Minun pääasiallinen juomani on vesi, sillä se on kaikkein paras janonsammuttaja. Juon sokeroimattomia mehuja, joskus vähän maitoa tai piimää, kaljaa en juo ollenkaan, mutta viinejä ja terviä alkoholijuomia joskus, hyvin harvoin.
Kannatta syödä niinkuin ranskalaiset naiset, jotka syövät ihan oikeata ruokaa ja pieniä makeita jälkiruokia ja jotka pysyvät hoikkina.
Noin kirjoittaa todellinen teeharrastaja, jolla on aina teepaita yllään.
  Vastaa viestiin
13.09.12, 10:28   #5 (linkki)
pallukka
(Vierailija)

ah mikä sivusto

hei kiitti lupunen tosta linkistä! tilasin tota suklaatryffeliä ja sit kans lakritsateetä: http://www.veistrom.fi/fi/component/...category_id=1&
ne tuli samantien postissa ja on ne vaan hyviä :P
  Vastaa viestiin
13.09.12, 16:54   #6 (linkki)
Pu-erh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pallukka Näytä viesti
hei kiitti lupunen tosta linkistä! tilasin tota suklaatryffeliä ja sit kans lakritsateetä: http://www.veistrom.fi/fi/component/...category_id=1&
ne tuli samantien postissa ja on ne vaan hyviä :P

Surkea valikoima; ei yhtäkään pu-erh -teetä eikä minkäänlaista asiantuntemusta. Pieni kilpikonna hakkaa tuon yritelmän mennen tullen: Teehuone Pieni Kilpikonna - Teehuone ja Teekauppa
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku