Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Sinkut > Löysin hänet netistä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.11.06, 13:31   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2006
Millainen on hyvä sinkkuprofiili?

Mihin kiinnität huomiota, kun katselet profiilia? Puhutteleeko myös kuvattomat ilmoitukset tai onko sinulla joku erityinen asia minkä luet ennen muita. Haittaako kirjoitusvirheet?

Tehdään ketju kaikkien iloksi ja hyödyksi.
  Vastaa viestiin

07.11.06, 19:07   #2 (linkki)
nettideittailija odottaa onneaan
(Vierailija)

Minun vastaus

Mitäkö luen ensimmäiseksi? No, otsikon tietysti. Leikki sikseen :)

Hyvä profiili kertoo ihmisen arvomaailmasta, luonteesta, jotain myös fyysisestä olemuksesta. Ensimmäisenä luen näistä sinkut.netin profiileista sen yleiskertomuksen. Olennaista on, että se on hyvällä suomenkielellä kirjoitettu. Se minusta korreloi aika pitkälti ihmiseen itseensä; jos ei sen vertaa viitsi asiaan paneutua, että pilkut ja pisteet ovat kohdillaan, ei varmaankaan jaksa paneutua suhteeseenkaan. En tässä nyt tarkoita, että pitäisi olla kielikello, mutta jonkinlainen taju sentään. Suomen kouluissa opetetaan oikeakielisyyttä. Miksi ei viljelisi sitä silloin kun eniten tarvitsee?

Jos kaikki "täyttökohdat" ovat täyttämättä, kertoo sekin ihmisestä jotain. Joko ei viitsi tai ei näe tarpeelliseksi. Minä taas otaksun, että jokainen seuraa etsivä haluaa tavata juuri oikeanlaisen kumppanin, mitä enemmän itsestään kertoo, sitä suurempi todennäköisyys on kohdata oikea ihminen.

Harrastusten ei pidä olla samoja kuin minulla, ei siitä tosin haittaakaan ole. En vaan usko siihen, että täydellisen puolikkaan elämääni löytäisin. Kompromisseja on tehtävä joka tapauksessa. Sen sijaan jos toinen haluaa lapsia, en vastaa sellaiseen ilmoon. Oma lapsilukuni on täynnä. Luulen, että esim. sen asian kanssa tulisi joskus myöhemmin ongelmia.
  Vastaa viestiin
22.11.06, 15:07   #3 (linkki)
sirke
(Vierailija)

Hyvin analysoit!

Onhan se niin juuri, että toimintatavallaan ihminen viestii itseään, mitä sanoo tai jättää sanomatta herättää aina ajatuksia, millainen toinen on. Jos löytäisin sellaisen, jolla olis perusteet toiminnalleen ja ajatuksillen, hän olis varmaan mun tyyppiä. Haluaisin nimittäin tutustua juuri niin, että voisin kysyä, mitä ajattelit, kun jätit sanomatta tai vastaavasti. miksi tietyn asian sanominen on tärkeää.

Nettireflektoija

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nettideittailija odottaa onneaan
Mitäkö luen ensimmäiseksi? No, otsikon tietysti. Leikki sikseen :)

Hyvä profiili kertoo ihmisen arvomaailmasta, luonteesta, jotain myös fyysisestä olemuksesta. Ensimmäisenä luen näistä sinkut.netin profiileista sen yleiskertomuksen. Olennaista on, että se on hyvällä suomenkielellä kirjoitettu. Se minusta korreloi aika pitkälti ihmiseen itseensä; jos ei sen vertaa viitsi asiaan paneutua, että pilkut ja pisteet ovat kohdillaan, ei varmaankaan jaksa paneutua suhteeseenkaan. En tässä nyt tarkoita, että pitäisi olla kielikello, mutta jonkinlainen taju sentään. Suomen kouluissa opetetaan oikeakielisyyttä. Miksi ei viljelisi sitä silloin kun eniten tarvitsee?

Jos kaikki "täyttökohdat" ovat täyttämättä, kertoo sekin ihmisestä jotain. Joko ei viitsi tai ei näe tarpeelliseksi. Minä taas otaksun, että jokainen seuraa etsivä haluaa tavata juuri oikeanlaisen kumppanin, mitä enemmän itsestään kertoo, sitä suurempi todennäköisyys on kohdata oikea ihminen.

Harrastusten ei pidä olla samoja kuin minulla, ei siitä tosin haittaakaan ole. En vaan usko siihen, että täydellisen puolikkaan elämääni löytäisin. Kompromisseja on tehtävä joka tapauksessa. Sen sijaan jos toinen haluaa lapsia, en vastaa sellaiseen ilmoon. Oma lapsilukuni on täynnä. Luulen, että esim. sen asian kanssa tulisi joskus myöhemmin ongelmia.
  Vastaa viestiin
04.12.06, 11:07   #4 (linkki)
Kissalleni
(Vierailija)

Reipas ja persoonallinen kirjoitustyyli

Virkeä ja yllätyksellinen kirjoitustyyli puhuttelee. Profiilin täyttämiseen kannattaa vähän satsata mutta säilyttää kuitenkin rentous, pieni huumoripläjäyskään ei jää minulta huomiotta. Sanoilla kikkailu kiinnostaa myös, kirjoitusvirheet ei niinkään. :)
  Vastaa viestiin
10.12.06, 12:32   #5 (linkki)
annu111
(Vierailija)

reipas ja rehellinen vastaus

sellainen joka antaa heti luotettavan ja mukavan, välittömän kuvan ihmisestä, kirjoitusvirheet ei haittaa, oma turha kehu haittaa, omien hyvien ja huonojen puolien luetteleminen kannattaa, omahyväisyyden huomaa, jotain filosofistakin vois kirjoittaa, se osoittaa että ihminen ajattelee syvällisiäkin välillä, kuva on aina kiva mutta jos kirjoitus on vetävä niin kuva ei ole pakollinen ollenkaan
  Vastaa viestiin
11.12.06, 02:12   #6 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina, tuottaja
Haittaako kirjoitusvirheet?
Kyllä, kirjoitusvirheet haittaaVAT. ;-)

Minä katson hyvinkin paljon juuri ilmoituksen ulkoasua ja kirjoitustyyliä. Yhden näppäilyvirheen antaa anteeksi, mutta jos kaikki yhdyssanat ja välimerkit ovat pielessä siirryn saman tien toiseen ilmoitukseen. Kyllä aikuisen ihmisen tulee osata kirjoittaa sen verran, että selviää ilmoituksen jättämisestä kirjoitusvirheittä.

Aikuismaisen kirjoitustyylin ohella katson, mitä ihminen kertoo itsestään ilmoituksessa. Jos mitään tarkempia tietoja ei esimerkiksi kiinnostuksenkohteista tai harrastuksista ole, en viitsi alkaa niitä myöskään erikseen sähköpostilla selvittämään. Jotain pientä pitäisi siis osata kertoa itsestään jo ilmoituksessa.

Kuvaan en kiinnitä sen kummempaa huomiota, se kun voi valehdella suuntaan jos toiseenkin niin paljon. Samoin esimerkiksi horoskoopit ja muut hömpötykset ovat mielestäni täysin turhia. Mahdollisista lapsista on ihan hyvä saada tietää, samoin toki ikä ja se, millä mielellä seuraa hakee ovat tärkeitä asioita.

Vastaa viestiin
26.01.07, 22:09   #7 (linkki)
esim. kuvan
(Vierailija)

katson tarkkaan

Kuvasta näkee ihmisen,esim. hymyileekö vai ei, onko edes täysissä pukeissa(kertoo paljon) näyttääkö ihminen halvalta tai mielipuolelta,missä kuva on otettu, lähiöräkälässä vai tasokkaassa ravintolassa..kyllä kuva kertoo.
Toinen mikä kiinnittää huomiota on se onko nähnyt vaivaa täyttää kaikki kohdat.
Ilmoituksesta näkyy myös mikä on imisen tämänhetkinen elämäntilanne, jos kauheasti korostaa että on olluty ihan helk****i vaikeeta tai että ero on päällä ja muutenkaan ei ole kaikki ok, hyppään yli. terapeutiksi en ala.
  Vastaa viestiin
16.09.07, 12:10   #8 (linkki)
Onnistunut nettideittaaja
(Vierailija)

arvoista, mielipiteistä, toiveista

Katson ehkä eniten sitä, mitä ilmoituksessa on kerrottu suhteesta elämään, toisiin ihmisiin ja erityisesti lapsiin. Mielestäni nämä kertovat eniten suhtautumisesta elämään ja ympäristöön. Jos se näyttää olevan kunnossa, kannattaa yrittää tutustua tarkemmin.

Itse löysin nykyisen kumppanini juuri Sinkkujen kautta. Minulla oli ilmoitus, jossa kerroin itsestäni ja toiveistani. Olin eronnut pari vuotta aiemmin ja ollut jo yhdessä suhteessa sen jälkeenkin. Se suhde ehti opettaa minulle, pitkässä liitossa itseni hukanneelle, mitä todella etsin ja tahdon. Kirjoittamalla sen ilmoitukseen sain useita erittäin mielenkiintoisia vastauksia.

Tapasin muutaman näistä vastanneista. Aikaa meni muutama kuukausi, kun piti tehdä töitäkin välillä ja elää omaa elämää. Lasten kanssa menee aikaa, ja heidän tarpeensa ovat aina ohi deittailun tai suhteen tarpeiden. Tämän vuoksi joudun ensimmäisenä heivaamaan itseni ikäisten lapsettomien yhteydenotot. Lapseton ei vain hyvistä lupauksistaan huolimatta pysty koskaan tajuamaan, kuinka ehdottomasti omat lapset ovat ohi kaiken muun.

Sitten tuli se yksi nainen. Hänellä itsellään ei ollut ilmoitusta, mutta hän lähetti sähköpostia Sinkuissa olleeseen osoitteeseeni. Tapasimme kerran, sillä kerralla jutustelu oli vähän vaivaantunutta ja olosuhteet eivät oikein olleet puolellamme. Mutta jo sillä tapaamisella jäin ihan lumoontuneena katsomaan hänen lähtemistään. Hänen olemuksensa jäi yhdellä tapaamisella hyvin syvälle mieleeni. Toisella tapaamisella molemmat tiesimme, että tätä kannattaa jatkaa. Kolmas vuosi yhteistä taivalta alkoi juuri, tulinpa vain kurkistamaan, kuinka palsta ja keskustelu voivat.
  Vastaa viestiin
16.09.07, 20:13   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006
onnea ja hyvää syksyä!

on tosi hienoa lukea tekstisi, ihanaa!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku