| |
18.11.07, 15:59
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Toinen nainen, pitääkö vain tyytyä osaansa?
Tapasin miehen kesällä. Minulla oli juuri loppunut hyvin vaikea ja kivinen on/off -suhde, jonka jälkeen en olisi kaivannut hetkeen mitään uutta suhdetta. Sanoin miehelle heti tavatessamme, että en tahdo mitään suhdetta enkä mitään muutakaan säätämistä, mutta niin vain kävi, että minusta tuli se toinen nainen. Mies antoi minun ymmärtää, että oli sinkku. Sain kuitenkin selville, että mies oli seurustellut jo useita vuosia. En usko, että hän olisi kertonut minulle asiasta vieläkään, jos en itse olisi saanut sitä selville.
Seurustelusuhteen paljastuttua juttumme jatkui, emme osanneet pysytellä erossa toisistamme. Mies asuu toisella paikkakunnalla kuin minä, mutta välimatkakaan ei tunnu meitä erottavan, olemme yhteyksissä lähes päivittäin. Itse haluaisin tällä hetkellä päästä eroon tästä koko sopasta ja ilmiantaa koko jutun, mutta pelkään menettäväni sen jälkeen lopullisesti tuon miehen.
Nyt sain kuulla, että mies on mennyt kihloihin. Tosin eipä tuo sormus hänen sormessaan asioita muuttanut, pettäjän tielle tiemme vei sormuksesta huolimatta.
En oikein tiedä, että mitä minun pitäisi tehdä. Antaa asian olla vai tehdä asialle jotain? Tiedän kuitenkin, että juttu jatkuu, jos sille ei saa jotain radikaalia päätöstä. Tiedämme itsekin sen, että jos samaan tilaan kahdestaan päädymme, että mitä siitä seuraa. Hän on kuitenkin tuonut ilmi sen, että ei haluaisi poistaa minua elämästään, mutta eihän tämä kuitenkaan näinkään voi jatkua vai voiko?
| |
| | |
18.11.07, 17:19
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hei Mary!
Kumpa voisinkin sinulle kertoa voiko juttunne jatkua noin vai ei sillä kysyn itseltäni samaa asiaa päivittäin. Halusin vain kertoa että tiedän niin kovin hyvin mitä ajatuksia ja tunteita käyt lävitse, kirjoituksesi olisi voinut olla itseni kirjoittama. Kun järki sanoo että pitäisi päästää irti, ettei satuttaisi toisia tai ennenkaikkea itseään, silti kun ei vain haluaisi luopua, siitä ihanasta tunteesta jonka toinen saa aikaan.
Tuloksena on kuin taiteilisi nuoralla joka ei näy loppuvan, tänään ehkä sellainen päivä kun horjuu ja on varma että kohta putoan kerta täällä surffailen.
| |
| | |
18.11.07, 22:36
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | voivoi
Hyvinhän noissa tilanteissa ei käy. Jos ei osaa lopettaa, niin sit voi odottaa katastroofia, pienempää tai suurempaa. Mutta todennäkösesti jonkilainen helvetti aukeaa. Ja jos ei ole osannut lopettaa, niin voivoi... syyttää voi vaan itseään. | |
| | |
24.12.07, 21:36
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Wrow mary Tapasin miehen kesällä. Minulla oli juuri loppunut hyvin vaikea ja kivinen on/off -suhde, jonka jälkeen en olisi kaivannut hetkeen mitään uutta suhdetta. Sanoin miehelle heti tavatessamme, että en tahdo mitään suhdetta enkä mitään muutakaan säätämistä, mutta niin vain kävi, että minusta tuli se toinen nainen. Mies antoi minun ymmärtää, että oli sinkku. Sain kuitenkin selville, että mies oli seurustellut jo useita vuosia. En usko, että hän olisi kertonut minulle asiasta vieläkään, jos en itse olisi saanut sitä selville.
Seurustelusuhteen paljastuttua juttumme jatkui, emme osanneet pysytellä erossa toisistamme. Mies asuu toisella paikkakunnalla kuin minä, mutta välimatkakaan ei tunnu meitä erottavan, olemme yhteyksissä lähes päivittäin. Itse haluaisin tällä hetkellä päästä eroon tästä koko sopasta ja ilmiantaa koko jutun, mutta pelkään menettäväni sen jälkeen lopullisesti tuon miehen.
Nyt sain kuulla, että mies on mennyt kihloihin. Tosin eipä tuo sormus hänen sormessaan asioita muuttanut, pettäjän tielle tiemme vei sormuksesta huolimatta.
En oikein tiedä, että mitä minun pitäisi tehdä. Antaa asian olla vai tehdä asialle jotain? Tiedän kuitenkin, että juttu jatkuu, jos sille ei saa jotain radikaalia päätöstä. Tiedämme itsekin sen, että jos samaan tilaan kahdestaan päädymme, että mitä siitä seuraa. Hän on kuitenkin tuonut ilmi sen, että ei haluaisi poistaa minua elämästään, mutta eihän tämä kuitenkaan näinkään voi jatkua vai voiko? | Tehkää kimpparatkaisu,perustakaa trio,siinä olisi yksi ratkaisumalli.Jos ette raaski luopua toisis-
tanne,olkaa sitten yhdessä,vaikka kolmestaan. | |
| | |
26.12.07, 02:03
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Toinen nainen, pitääkö vain tyytyä osaansa?
Hmm...Kirjoituksesi herätti minussa ensimmäiseksi kysymyksen: etkö ajattele ansaitsevasi parempaa? Sinun ei ole pakko tyytyä vähempään kun voit saada enemmän. Miksi tyytyä ns. jämiin kun varattu mies saa molempia kun mielensä tekee eli sinulta ja omalta naiselta? Tuo on itsekkyyden huippu kun mies saa seksiä"aina" halutessaan siten, että aikansa oltuaan kanssasi sängyssä ja palaa naisensa luo jatkamaan seksiä kun samalla jäät yksin kärvistelemään odottaen seuraavaa tapaamista seksin merkeissä?
Mies selvästi SEKÄ SYÖ ETTÄ SÄÄSTÄÄ KAKKUA. Juuri se saa minut välttämään jatkossa visusti varattuja miestä. Ymmärtänet mitä tarkoitan kakkua säästämisellä ja syömisellä? :/
| |
| | |
09.01.08, 18:23
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | toinen nainen
Minäkin olen juuri samassa tilanteessa. Tapasimme ekan kerran kesällä -06. Muutaman kuukauden pidimme sillon yhteyttä ja tapailimme. Viime keväänä mies otti taas yhteyttä ja olemme olleet päivittäin tekemisissä. Miehen muija tietää että mies pettää, mutta muija ei vaan halua/jaksa lähteä suhteesta. Näin hän on itse sanonut.
Itse tappelen päivittäin järjen ja tunteiden kanssa. Tällä hetkellä tunteet vievät 10-0.
Mitään järkeähän kuviossa ei ole ja monta itkua on saanut jo itkeä.
Muitakin miehiä olen tapaillut mut kukaan muu ei ole kolahtanut niin kuin tämä mies. Katson päivä kerrallaan mitä tulevaisuus tuo, ehkä olemme joku päivä vielä yhdessä tai sitten elämääni astelee joku vapaa "unelmien prinssi". Tai sitten olen loppu elämäni sinkkuna, kun olen niin nirso ;)
Jaksamisia teille kohtalotoverit!!
| |
| | |
09.01.08, 22:54
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | hmmm... Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Nti_X Miehen muija tietää että mies pettää, mutta muija ei vaan halua/jaksa lähteä suhteesta. Näin hän on itse sanonut. | ...eikä mieskään lähde...kö? Mikä ajatus on olla suhteessa ja pettää ennemmin kuin jättää vaimo omilleen tulemaan onnelliseksi ja ottaa päättäväisesti joku selkeä suunta omaankin elämään. Ei tuo mies kovin unelmalta kuulosta ;) | |
| | |
12.01.08, 13:19
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Huokaus
Onnea toisille naisille, voi teitä onnistaakin! Mieheni tapasi työpaikalla huomattavasti itseään ja varsinkin minua vanhemman naisen johon rakastui. Hylkäsi kuukaudeksi perheensä kertomatta missä on ja mistä kaikki johtuu. Luulin hänen olevan masentunut ja elävän jonkinlaista henk.koht. kriisiä. Tuli takaisin viikoksi, muttei pystynyt lopettamaan suhdetta kuitenkaan ja nyt on ero vireillä ja mies muuttanut pois. Tuo kk:n suhde siis painoi enemmän vaakakupissa kuin raskaana olevan vaimo ja puolitoistavuotias lapsi. Olen aika lopussa jo pelkästään käytännön asioiden kanssa, mutta pakkohan sitä on vain selvitä, vaikken yksin lapsia halunnut hoitaa ja kasvattaa. Mies taisi haluta nyt tähän väliin "aikuisten elämää" kun elämä pienten lasten isänä on niin raskasta ja parisuhdekin erilainen kuin ennen lapsia???
| |
| | |
19.01.08, 09:48
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Toinen...kolmas nainen
Samanlaisia tarinoita/kohtaloita tuntuu olevan useita. Minun tarinani alkoi vuosia sitten. Mies oli naimisissa ja heillä meni vaimonsa kanssa todella huonosti. Olivat aikeissa erota, koska seksielämääkään heillä ei ollut kuin kerran 2 kk:ssa. Elivät samassa kodissa lastensa takia, mutta eivät kuulemma olleet missään tekemisissä toisensa kanssa. Meillä oli äärettömän mukavaa yhdessä. Urheilimme samoja lajeja ja seksielämä oli taivaallista. Mutta...tälle miehelle ei tuntunutkaan riittävän mikään. Hän löysi 20 v.naisen. Alkoi olla kokouksissa ja hoitaa lapsiaan aikaisempaa enemmän. Tapasimme päivittäin yleensä illasta aamuyöhön. Hänellä oli kaksi krt viikossa työvuoro, joten tämän 20 v. naisen tapaamiseen jäi aikaa päivisin. Aika kului. Miehessä alkoi olla narsistisia piirteitä sekä psykopaattista luonnehäiriötä. Halusi omistaa minut, vaimonsa sekä 20 v naisen. Aluksi oli tosi imartelevaa, kun hän viesti 20 krt ja soitti useita kertoja päivässä. Tajusin, että se oli jatkuvaa tietynlaista kontrollia minusta. Alusta alkaen osti minulle kalliita lahjoja. Kun sain selville, että hänellä toinen nainen lahjat loppuivat siihen sekä kokoukset. Hän ei päässyt irti tästä naisesta. Edelleen hän on naimisissa. Tapasin hänen vaimonsa. Hän oli täysin riutuneen ja sairaan näköinen. Alistanut hänet täysin hoitamaan lapsia, jotta itse sai käydä vieraissa. Ainoa keino, jolla pääsin irti tästä miehestä oli se, että tein rikosilmoituksen hänestä, koska suhteeseemme oli tullut uhkailua ja pahoinpitelyä siitä lähtien, kun epäilin häntä pettämisestä. Toivon kaikille vastaavanlaisessa tilanteessa oleville ihmisille rohkeutta päästä irti toisena naisena olemisen roolista. Se syö ihmistä täysin..Kuten joku kirjoitti, ajatelkaa itseänne ja sitä ,että ansaitsette parempaa. Maailma on täynnä vapaita miehiä. Kyllä suhteen alussa jo näkyy, jos mies on tosissaan eroamassa, mutta kun rakkaus sekoittaa pään eikä haluaisi nähdä totuutta. Tämä mies osasi puhua minut ympäri rakkauden sanoilla ja lahjoilla sekä hotellireissuilla tarjoamalla parasta. En halunnut uskoa, ettei hän eroa minun takia...Silmäni aukenivat..onneksi tämä 20 v. nainen myönsi suhteen...Aloin siitä hetkestä käsittämään mistä oli kyse. Kiitos hänelle. Tällä hetkellä olen yksin ja voin hyvin. Itkin usein ennen. Nykyään vain ilosta. Tsemppiä kaikille :)
| |
| | |
13.02.08, 18:44
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Toinen nainen minäkin
Toisena naisena oleminen on kuluttavaa. Silloin kun saa tuntea olevansa miehen nainen, olo on huumaava. Minäkin olen siis toinen nainen.
Yllättäen tapasin loppuvuonna miehen, jonka piti olla vain kerran seksisuhde, mutta juteltuamme,meillä olikin hurjan paljon yhteistä. Päätimme pitää yhteyttä ja tavata uudestaan. Juttu kulki äkkiä eteenpäin, puhuttiin jo voimakkaista tunteista (ja se ei tarkoita himoa). Jätin meihin muutaman kerran koska minua pelotti! Pelotti se että pian sattuu. Mies kun on vain lainaa. Joka kerta jo tunnin päästä peruin sanani. Mies ei koskaan ole sanonut jättävänsä perhettään, enkä sitä ole koskaan odottanutkaan. Toki jokaisella toisella naisella on pieni ajatus sellaisesta takaraivossaan. Nyt on miehen vuoro miettiä ollako vai eikö olla. Ja sekös rikkoo jo sieluani!
Mutta oikeasti olimme vain lainaa.Ja siihen ryhtyessäni tiesin, miten käy. Joten itke sydän, älä halkea. En kuitenkaan omalta osaltani vaihtaisi aikaa pois ja haluaisin jatkaa. Nyt vain odottelen. Mutten tiedä häntäkö tai jotakuta toista.. Voin kuitenkin sanoa tunteneeni ihania tunteita, ja olen niistä kiitollinen.
Rakkaudella!
| |
| | |
19.02.08, 00:00
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olet vastuussa ensisijaisesti itsestäsi. Ja niin ovat kaikki muutkin aikuiset osapuolet. Saat siis tämän tunteen, ainakin. Ja kokemuksen. Jos se sinulle riittää niin mikäpäs siinä. Mies miettii tahollaan oman osuutensa. Älä sitä sinä pohdi. Riittääkö tämä tunne ja kenelle, on sitten asia erikseen. Tottakai toinen nainenkin miettii mitä tulee kaupan päälle esim. muksut. Haluatko heitä tavata viikosta toiseen? Muksuja miettii mieskin, jos ne menettää ja elatusapuaja makselee. Tämöä on sitä vastuuta. Eiköhän saa itseään syyttää jos ei perhettä väsätessään mieti selviänkö yksin, henkisesti ja taloudellisesti, jos ero tulee. Jos ei mieti ja tehtailee skidejä niin eipä voi kuin itseään syyttää jos pääsee niitä yksinhuoltamaan ja rahkeet ei sitten riitäkään. Yleensä ne kuitenkin riittää tuskien kautta. Luottamus on tärkeää, mutta jos ei luota edes omiin ratkaisuihin, niin miksi sinä siitä itseäsi syyllistäisit. | |
| | |
29.03.08, 15:16
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | sain tänään tietää
että mies, joka aiemmin antoi ymmärtää että meistä voisi tulla pari, samaan aikaan kun seurusteli toisen naisen kanssa ja mistä hän jäi sitten kiinni, kun meistä kumpikaan ei tiennyt toisistaan mitään, no se peli jatkui sitten niin että heidän suhteensa jatkui ja minusta tuli se toinen nainen. nyt he ovat eronneet jokin aika sitten. ja minulla ja miehellä oli tuossa "juttua" niin sain tietää että kun viimeksi itkien selitin hänelle etten enää koskaan halua toiseksi naiseksi että kuinka syvästi se minua söi ja muka juttelimme ja sovimme silloin ja se kaikki oli täyttä p a s k a a, päädyimme sänkyyn ja nyt sain selville että hänellä oli sillon nainen, vaikka sanoi kyseisenä hetkenä ettei ollut. en ymmärrä miten sama mies tekee minulle toistamiseen samat temput kun on nähnyt miten olen aiemman kerran kärsinyt ja sairastunut masennukseen. eikä voinut suoraan kertoa että hänellä on nainen että olisin voinut itse valita suostunko mihin ja mihin en. menin samaan lankaan toistamiseen. tuntuu todella pahalta kun itsellä on ollut tunnetta mukana ja toisella tuntuu aina olevan joku muu nainen yhtä aikaa. ja rehellinen ei voi olla.
| |
| | |
30.03.08, 18:50
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | miehestä
Tuollainen mies, joka on huijannut sinua jo kaksi kertaa rankasti kuuluu sarjassaan patologisiin valehtelijoihin. Hänellä on myös taipumus alistaa sinua ja hän todennäköisesti nauttii siitä, että saa sinut itkemään hänen peräänsä. Tavallaan hän käyttää valtaansa sinuun.
Vika ei ole sinussa tai sinun ominaisuuksissa. Tämä mies on sairas ja heitä tuntuu olevan tässä maailmassa runsaasti.Olisi kiva tietää missä menee vikaan, kun miehestä tulee näin kylmä naista kohtaan.
Hyvä asia on nyt se, että tunnistat hänessä tämän vääryyden sinua kohtaan. Kerroit, että olet myös sairastunut masennukseen hänen takiaan.
Nyt sinun kannattaa kerätä rohkeutta päästä tästä miehestä eroon keinolla millä hyvänsä. Apuja löytyy netistä esim. tukinet.
Elämä jatkuu, vaikka olisitkin vähän aikaa ilman miestä. Joskus huomaat, että vierelläsi on mies joka ei tee vääryyttä sinua kohtaan. Arvosta sen verran itseäsi ja hyvää oloasi, ettet anna hänen enää pitää sinua hallinnassaan.
| |
| | |
03.04.08, 06:14
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | omat valnnat
Ihminen tekee elämästään sen minkä pystyy. Todella säälittävää on toisten naisten ruikutus, koska tiehän on itse valittu. Ns. toinen nainen ottaa suhteen huomattavasti vakavammin, kuin mies. Itkee kotona ja odottaa, että mies soittaa. kaikki yleensä tapahtuu miehen ehdoilla. Olen ollut toinen nainen, mutta otin sen hupina, en tosi suhteena. Ja miehethän ovat aina eroamassa, olevinaan ja huonosti menee... Omassa liitossa sain sitten olla se petetty osapuoli. mies oli ihana aviomies, seksi oli mahtavaa, mutta vaikeuksien tullessa joku ymmärtäjä aina löytyi. Miehellä ei ollut aikomustakaan erota, vaikka luultavasti niin naisille sanoikin. erosin lopulta itse ja mies itki perään pitkään... kaikista huvittavinta oli se, että kun mieheni ei ollut kiinnostunut enää"toisesta" naisesta, he törkeästi soittivat minulle tai viestittivät. Sanoin, että älkää nyt tytöt ottako tosissanne, koska mieskään ei ole ikinä ottanut. En ole lössähtänyt, ruma, enkä hoitamaton, enkä myöskään lahna sängyssä. joten ukkojen jorinat kodin kylmyydestäovat skeidaa. kestäkää ja ottakaa huumorilla, jos haluatte leikkiä... Itse en ottaisi tuolla lailla alkanutta suhdetta koskaan vakavasti. Miksei mies pettäisi minuakin, jos on sen tyyline... mietipä sitä. arki se tulee uuteenkin suhteeseen. Arki tosin hyvässä seurassa on elämässä parasta..
| |
| | |
26.12.09, 13:30
|
#15 (linkki)
SINULLE TOINEN NAINEN.EN TIEDÄ OLETKO SINÄ MIEHENI TOINEN NAINEN,NIITÄ KUN ON OLLUT TÄN AVIOLIITON AIKANA PALJON.KUN MIEHENI JÄÄ KIINNI ,HÄN SANOO,ETTEI VOI MITÄÄN SINULLE,VIESTEJÄ HÄN EI OLE PYYTÄNYT,MUTTA SINÄ VAIN NIITÄ LÄHETTELET.EN TOSIAANKAAN TIEDÄ MIKSI VIELÄ OLEN TÄSSÄ.KUN NIITÄ TOISIA NAISIA ON OLLUT TÄN 38 AVIOLIITOVUDEN AIKANA PALJON.TIEDÄTKÖ MILTÄ TUNTUU OLLA TOINEN NAINEN VUOSIA OMASSA AVIOLIITOSSA.EN TIEDÄ MIKSI EN LÄHDE.SELKÄSAUNOJA OLEN SAANUT PALJON,JA YKSI TOINEN NAINEN SOITTI JA SANOI.MITÄ VIELÄ TEEN KOTONANI,KUN AVIOEROPAPERIT OLEN JO ALLEKIRJOITTANUT.MUTTA ENHÄN MINÄKODISTSNI LÄHDE.VAAN MIEHENI,JOS NIIN HALUAA.
| |
| | |
26.12.09, 13:56
|
#16 (linkki)
Minun tarinani.10 vuotta sitten mieheni muuttui ja alkoi käyttäytyä väkivältaisesti ja käyttää paljon alkoholia.Puhelin jäi töihin,kotona kun ei sitä tarvitse.Hänelle tuli usein menoa ja ajattelin kokeilla soittaa.Olihan se puhelin mukana ja silläsoiteltiin toiselle naiselle.Uutena vuotena menin nukkumaan ja menin jonkin aja päästä herättelemään nukkumaan omaan sänkyyn .Puhelin oli kädessä ja luin sielläolevan viestin.Rakastan sinua ja haluan olla sylissäsi.Tuo toinen nainen häiritsi elämääni 6 vuotta.meillä ei ollut näin pitkän ajan jälkeeen kuulema intohimoa.hän äitienpäivä lauantainakin ajoi minua kodistani pois.Tämä vain on minun kotini ja joku muu lähtee ensin.Tämä nainen vaihtoi aina salaisen uuden numeron,josta soitteli miehelleni.Erään pahoinpitelyn jälkeen menin kotona piiloon,ja kun hän heräsi,hän soitti tuolle toiselle naiselle ja haukkui minua.käski antaa minulle turpaan jos tulen hänen ovelle. joskus kun sellaista lupasin.Nyt on uusi nainen ja paljon nuorempi.Molempien naisten kanssa olen jutellut ja he olettavat olevansa miehelleni ainoita maailmassa.Jos on rakastunut ,ei tarvitse roikkua vanhassa ,sitä te naiset ette ymmärrä,itse en käy missään yksin.En tartte tällaisia miehiä. Yksi kokemus riittää.
| |
| | |
27.12.09, 14:49
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | eka, toka, kolmas.. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VIERAILIJA Minun tarinani.10 vuotta sitten mieheni muuttui ja alkoi käyttäytyä väkivältaisesti ja käyttää paljon alkoholia.Puhelin jäi töihin,kotona kun ei sitä tarvitse.Hänelle tuli usein menoa ja ajattelin kokeilla soittaa.Olihan se puhelin mukana ja silläsoiteltiin toiselle naiselle.Uutena vuotena menin nukkumaan ja menin jonkin aja päästä herättelemään nukkumaan omaan sänkyyn .Puhelin oli kädessä ja luin sielläolevan viestin.Rakastan sinua ja haluan olla sylissäsi.Tuo toinen nainen häiritsi elämääni 6 vuotta.meillä ei ollut näin pitkän ajan jälkeeen kuulema intohimoa.hän äitienpäivä lauantainakin ajoi minua kodistani pois.Tämä vain on minun kotini ja joku muu lähtee ensin.Tämä nainen vaihtoi aina salaisen uuden numeron,josta soitteli miehelleni.Erään pahoinpitelyn jälkeen menin kotona piiloon,ja kun hän heräsi,hän soitti tuolle toiselle naiselle ja haukkui minua.käski antaa minulle turpaan jos tulen hänen ovelle. joskus kun sellaista lupasin.Nyt on uusi nainen ja paljon nuorempi.Molempien naisten kanssa olen jutellut ja he olettavat olevansa miehelleni ainoita maailmassa.Jos on rakastunut ,ei tarvitse roikkua vanhassa ,sitä te naiset ette ymmärrä,itse en käy missään yksin.En tartte tällaisia miehiä. Yksi kokemus riittää. |
Tuli tosi pahamieli puolestasi kun luin kirjoituksesi. Eihän tuommoista elämää kauan kukaan jaksa elää. Tee, hyvä nainen, joku ratkaisu elämäsi eteen. Hyviä vuosia olisi edessäsi vielä vaikka kuinka jos vähän panostaisit itseesi ja elämäsi laatuun.
| |
| | | | |