| Re: Luottamus?
Deittimarkkinat ovat paikka, joissa tavaraa (omaa itseä) myydään parhaimmilla mahdollisilla termeillä - vai pitäisikö sanoa, että jopa ylisanoilla? Rehellinen. Luotettava. Huumorintajuinen. Valtaosa luonnehtii itseään juuri näin, koska niin kuuluu tehdä. Ehkä he eivät suorastaan valehtelekaan, koska käsitteet ovat viruvia. Minulle rehellinen ihminen on sellainen, joka ei koskaan valehtele, mutta suurin osa hyväksyy valkoiset valheet. Minulle luotettava ihminen on sellainen, joka ei koskaan riko lupauksiaan, mutta suurin osa hyväksyy sen, että lupauksista voi pitää kiinni kun siltä tuntuu. Minusta huumorintajuinen ihminen on sellainen, joka osaa nauraa myös itselleen, mutta siihen kykenee harva.
Pettäminen on nykyajan muotijuttu. Jo suhteeseen lähteminen on usein sitä, että haetaan pikku ihastumista, ja kun tunteet on käytetty loppuun, on suhdekin loppu ja haetaan taas uutta pikku ihastumista. Ei ole tarkoituskaan rakentaa mitään toimivaa parisuhdetta, koska se on pitemmän päälle pelkkää arkista puurtamista. Tunteet ja niiden perässä juokseminen, sekin on nykyajan muotijuttu.
Ja kun itse on kaikkea muuta kuin muotijuttujen perässä juoksija, olisi kiva tietää, missä ne hengenheimolaiset majailevat. ;) |