Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Sinkut > Sinkun elämää
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
22.06.06, 20:44   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Kuuluuko nettideitillä miehen piffata???

Heip!

Olen tässä muutaman nettideitin harrastaneena mietiskellyt, kuuluuko asiaan että mies piffaa esim. kahvit? Minulla on 8 vuotta edelliseen sinkkuaikaan, enkä ikinä ole nettituttavuuksia harrastanut joten tämä homma on ihan uutta. Kaksi kolmesta treffiseurasta tarjosi kahvit itsestäänselvyytenä, mutta kolmas antoi minun maksaa omani. Kyllä, ihan itse kyllä vein kaffet tiskille ja kaivoin lompakon esiin, ja nämä kaksi olivat herrasmiehiä. Valitettavasti muuten ei natsannut, mutta tämän kolmannen rankkasin heti pois huonon käytöksen takia. Vai olenko ajastani jäljessä, en liian feministinen? Mitäs muuta etiketteihin kuuluu?

Tätäkin kautta... fiksu, kohtelias, omillaan toimeentuleva, raamikas mies, deittailuni on vasta alussa ja loppuu heti kun oikea tulee kohdalle. Enkä nyt kovin kalliita kahveja pistä toista maksamaan ;)

Vastaa viestiin

22.06.06, 22:34   #2 (linkki)

Re: Kuuluuko nettideitillä miehen piffata???

Kyllä ekat kahvit tarjoaisin, mutta mun mielestä ei ole missään kiveen hakattu ettei nainen voisi sitten piffata seuraavalla kerralla ... Etiketit on ihan samoja mitä 8 vuotta sitten, ei maailma "kait" niin paljoa ole muuttunut ;)
  Vastaa viestiin
23.06.06, 09:10   #3 (linkki)
Nasse-setä
(Vierailija)

No ompas sulla ongelma. Mitä väliä sillä on kumpi ne kahvit maksaa, ja eiköhän se käytäntö ole se, että kahville pyytäjä tarjoaa. Jos ehdottaa syömään, juomaan, elokuviin...jne, ehdottaja on perinteisesti se joka myös maksaa.
  Vastaa viestiin
24.06.06, 00:21   #4 (linkki)
Niisku-Neiti
(Vierailija)

Olen samaa mieltä Nasse-sedän kanssa. Se maksaa, joka pyytää kaffeelle.
Voihan siinä maksutilanteessa sitten tarjoutua maksamaan oman osansa,
niin jäisi hyvä mieli molemmille.
Jos pyydän ystävän vaikka kotiin lounaalle tai kahville, niin enhän minä siitä maksua pyydä. Järki ja hyvät tavat käyttöön.
  Vastaa viestiin
24.06.06, 21:29   #5 (linkki)

OLen samaa mieltä nasse-sedän ja niisku-neidin kanssa kyllä jos minä pyydän kaffeelle niin minä myös tarjoan..enkä vaadi toista osapuolta maksamaan omaansa...
  Vastaa viestiin
28.06.06, 09:46   #6 (linkki)
tilanteen mukaan
(Vierailija)

Miten asia on parisuhteessa? Kuuluuko miehen tarjota vai yritetäänkö asiasta sopia jotain?

Aika kovan tuomion annat miehelle joka ei ymmärrä toimia oletuksesi mukaan. Miehet on vielä huonompia ajauksenlukijoita kuin naiset, muista... Minä ainakin yritän toimia tilanteen mukaan. Mielelläni annan naisen mennä jonoon ensin, mielelläni tarjoankin. Mutta jos ensitreffeillä nainen on kaivanut rahat ja maksanut omansa ennen kuin ehdin väliin, en toivottavasti joudu sen vuoksi huonoon valoon.
  Vastaa viestiin
28.06.06, 14:34   #7 (linkki)
Ladylike
(Vierailija)

On ihanaa, jos miehellä on herrasmiehen otteet naista kohtaan. Aina en kuitenkaan halua, että minulle tarjotaan. Tämä on minunkin mielestäni tilannekohtainen juttu. Ravintolassa en mielelläni anna miehen tarjota minulle juomaa, jos hän on uusi tuttavuus. Useimmiten vain kiitän kohteliaasti. Jos mies pyytää minut ulos syömään tai treffeille kahvilaan, voisin ajatella, että hän tarjoaa. Yleensä olen silloinkin reippaasti tarjoutunut maksamaan oman osuuteni. En tiedä, se sitten ollut jonkun miehen mielestä noloa. Lähes poikkeuksetta mies kyllä on halunnut vastata kuluista. Seurustelusuhteessa on mielestäni oikein, että kumpikin kantaa kortensa kekoon kaikissa asioissa, maksuissakin. Jos sitten haluaa hemmotella toista välillä, niin se olkoon sallittua puolin ja toisin.
  Vastaa viestiin
25.07.06, 00:12   #8 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006

Nuorten (varsinkin opiskelijoiden) joukossa pätee normaalisti tapa että molemmat maksaa omansa. Tämä jo ihan siitäkin syystä, että opiskelijabudjetilla ei kovin paljon tarjota toiselle kahveja näillä nykyisillä hinnoilla.
  Vastaa viestiin
30.07.06, 14:07   #9 (linkki)

Minun mielestäni molemmat ostaa omansa, vaika ei olisikaan enää nuorista kyse. Myöhemmin voi siten tarjota muttei ensitapamisella. Nykyään on tasa-arvo.
  Vastaa viestiin
05.08.06, 22:54   #10 (linkki)

eka treffeillä kutsuin kotiini ja keitin kahvit vaikka se oli jo valmiiksi juovuksissa ja hukaili vain nimimerkkiäni ja lopuksi oksensi pihalleni kun odotimme taksia jonka soitin hänelle. Toinen treffikertani onnistui jo niin pitkälle että saman päivän aikana kahdet kahvit, mies tarjosi ekan ja minä toisen, mutta seki meni päin ... no, nyt mie taas olen tyrkyllä ja yritän jo kolmatta kertaa, oikeastaan haastavaa hommaa tämä 50:nä etsiä uutta sulhoa, näinköhän vielä 60:nä täällä vielä norkoilen.
  Vastaa viestiin
07.08.06, 18:29   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2006

mun mielestä ei kenenkään pidä maksaa kenenkään viuluja!
*ei enää uskalla pyytää ketään minnekkään*
  Vastaa viestiin
07.08.06, 20:49   #12 (linkki)
Tietty
(Vierailija)

Tietenki miehen tarvii maksaa kaikki...Minulla ainakin viime viikonloppuna tarjoilu pelasi ja omia rahoja meni noin 20 euroa. Että harvinaisia Suomalaisia miehiä. Tavallisesti kitupiikkejä!!!
  Vastaa viestiin
08.08.06, 11:02   #13 (linkki)
arrrgh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tietty
Tietenki miehen tarvii maksaa kaikki...Minulla ainakin viime viikonloppuna tarjoilu pelasi ja omia rahoja meni noin 20 euroa. Että harvinaisia Suomalaisia miehiä. Tavallisesti kitupiikkejä!!!
Aha? Sä kuulut siis niihin jotka "deittailee" miehiä jotta pääsisis ilmaisille lounaille...ja sit pakoon. Jessus! En halua törmätä tuollaisiin naisiin. Jokainen maksakoot alussa itse omat syömisensä ja juomisensa. Mies tarjoaa sitten kun on parisuhteen aika!

Vastaa viestiin
09.08.06, 13:46   #14 (linkki)
Tietty
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arrrgh
Lainaus:
Aha? Sä kuulut siis niihin jotka "deittailee" miehiä jotta pääsisis ilmaisille lounaille...ja sit pakoon. Jessus! En halua törmätä tuollaisiin naisiin. Jokainen maksakoot alussa itse omat syömisensä ja juomisensa. Mies tarjoaa sitten kun on parisuhteen aika!
Katsos, olen niin näyttävä upea nainen, kun menen johonkin niin heti alkaa tarjoilu pelaan, eli miehet kintereillä. Ja muuten en minäkään huoli kaltaistasi kitupiikkiä!!!Suomalainen peruskitupiikki!!!Vai että sitten vasta kun "kala on verkossa" niin maksaisit naisen menemiset, joka tarkoittaa sitä, että saisit luonnossa takaisin maksamasi juomat ja ruuat!!!Luoja minua tuollaisilta päänahan metsästäjiltä varjelkoon!!!Hyi olkoon!!!Todellinen HERRASMIES on sellainen, joka maksaa heti jo kaiken!!!Ettäs tiedät!!!Pidä sä vaan kukkaros nyöritä tiukalla, niin et varmasti saa ketään koskaan!!!
  Vastaa viestiin
09.08.06, 16:12   #15 (linkki)
se "kitupiikki"
(Vierailija)

Tais kalikka kalahtaa kun ärähdit?

Lainaus:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arrrgh
Lainaus:
Katsos, olen niin näyttävä upea nainen, kun menen johonkin niin heti alkaa tarjoilu pelaan, eli miehet kintereillä. Ja muuten en minäkään huoli kaltaistasi kitupiikkiä!!!Suomalainen peruskitupiikki!!!Vai että sitten vasta kun "kala on verkossa" niin maksaisit naisen menemiset, joka tarkoittaa sitä, että saisit luonnossa takaisin maksamasi juomat ja ruuat!!!Luoja minua tuollaisilta päänahan metsästäjiltä varjelkoon!!!Hyi olkoon!!!Todellinen HERRASMIES on sellainen, joka maksaa heti jo kaiken!!!Ettäs tiedät!!!Pidä sä vaan kukkaros nyöritä tiukalla, niin et varmasti saa ketään koskaan!!!
Heh, kalikka kalahti ja koira älähti. :D

Etsit toisinsanoen itsellesi elättäjää vaikka koitat kivenkovaan kiistää kaiken!

Ps. elämme vuotta 2006 ja tasa-arvoa!

Vastaa viestiin
10.08.06, 20:43   #16 (linkki)
...
(Vierailija)

Niin mitä tasa-arvoa? Kyllä se on niin, että jos mies haluaa tehdä vaikutuksen naiseen, niin hänen pitää tarjota jo ensitapaamisella naiselleen juomat ja vaikka ruuatkin tasokkaassa ravintolassa. Onhan niin, että miehillä on aina enemmän rahaa: he saavat parempaa palkkaa, eikä heillä sellaisia menojakaan ole, kuin naisilla: ei tarvi ostaa kalliita rintaliivejä, kosmetiikkaa, ym, ym...tajua se kitupiikki!!!
  Vastaa viestiin
10.08.06, 22:44   #17 (linkki)
Hymy sulle ...
(Vierailija)

Olen omillani toimeen tuleva, hyväpalkkainen nainen. Ensitreffeillä testaan miehen tavat: esittäytyminen, ovien avaamiset, tuolin antamiset ja ns. piffaamisen (ts. kahvi tai drinkki, ruokaa ei tarvitse piffata ellei ole vartavasten kutsunut syömään). Joillekin miehille kaikki nämä em. asiat hoituvat luonnollisesti ja määrätietoisesti -> herrasmies, jolla on käytöstapoja-> iso plussa. Jos mies antaa minun maksaa -> iso miinus. Saan itse kahvini/ruokani/paukkuni ostettua ja ovien taaksekaan en jää vaikkei mies olisi avaamassa, mutta jotenkin tällaiset asiat huomioi herrasmiesmäisyytenä ja niiden puutteen moukkamaisuutena vaikka elämme vuotta 2006 ja miesvaltaisella alalla työskentelevänä tottunut monensorttisiin miehiin. ... olisi tipahtanut jo ajat sitten listoilta.
  Vastaa viestiin
18.08.06, 17:00   #18 (linkki)
Oona
(Vierailija)

Kylla jos on mies ja omaa jonkinlaisia tapoja tarjoaa ekalla kerralla. Jos ei halua ruveta tarjoomaan ruokia, niin sitten kutsuu ihan vaan kahville ja vaikka olisi nainen kutsunut niin miehen kuuluu maksaa jos esim. kahvilassa tapaavat. Kylla on jo saituri meininkia, jos ei yksia kahveja pysty tai viitti piffata, ja se ois hyva sit ilmoittaa etukateen, jos odottaa etta nainen maksaa omansa, niin nainen voi jo etukateen todeta, etta on sen verran tomppeli tyyppi etta turha vaivautua. Tasa-arvo tarkoittaa mielestani sita, etta samasta tyosta sama palkka ja samat oikeudet, mutta kylla me naiset ollaan naisia ja miehet miehia. Suomessa tuo tasa-arvoisuus on mennyt ihan liian pitkalle, etta miehet ovat jo enemman naisia kuin naiset konsanaan... Heratkaa miehet ja kohentakaa miehekkyyttanne, johon kuuluu hyvat tavat!
  Vastaa viestiin
18.08.06, 17:19   #19 (linkki)

Nää nyt taitaa olla niitä ikuisuus kysymyksiä! Mun mielestä ei ole välttämättömyys että mies tarjoilee, mutta onhan se ekan kahvin tarjoaminen kohteliasta. Sitä en siedä että jotkut naiset elävät miehen siivellä ja maksattavat miehellä kaiken! Kyllä miehellä pitäisi sen verran selkärankaa olla ettei pelkäksi pankkikortiksi rupea.
Ja by the way, miksei nainenkin voisi tehdä "vaikutusta" ja maksaa kahveja? Miksi aina tuo vaikutuksen tekeminen perustuu siihen että mies tarjoaa?
  Vastaa viestiin
18.08.06, 20:25   #20 (linkki)
Oona
(Vierailija)

Siksi kun meidan naisten tehtava on antaa miehille mahdollisuus tehda meidat onnellisiksi, eika niin pain etta nainen "antaa" enemman kuin saa, miehet ovat perinteisesti metsastajia ja niiden mielenkiinto pysyy kauemmin kun ne joutuu tekemaan vahan toita meidan onnelliseksi tekemiseksi ja kun ne on sen tehnyt, ne arvostavat meita enemman. Ja meidan pitaa nayttaa arvostavamme naita pienia eleita, ja se saa taas miehet tuntemaan itsensa miehiksi ja onnistuneensa. Nama vanhat ja vanhanaikaisilta kuulostavat jutut eivat mihinkaan havia vaikka kuinka tasa-arvon ajassa elaisimme. Vaikuttaa todella liiallisuuksiin viedylta tuo tasa-arvo puoli. Mulla ei ole munia, enka mies ole, enka mieheksi halua tulla, en edes tavoiltani, vaikka olenkin itsenainen ja omilla tulevani nainen. Mutta nain on meidat erilaisiksi luotu ja nain sen itse ainakin haluaisin sailyttaa.

Suomessa monta kertaa kun katsoo pariskuntia, on asetelma niin, etta nainen maaraa kaapin paikan ja maksaa ja hoitaa kaiken ja mies vikisee tai on hiljaan vieressa. Olen itse sita mielta, etta jos koiran itselleni haluan, otan koiran, enka miesta ja maksan silloin kaiken, mutta jos minulla on mies, niin haluan, etta han kohtelee minua niin etta han saa minussa naiseuteni kukkimaan ja tuntemaan itseni naiseksi ja naiselliseksi, saa minut hehkumaan ja nain annan itsestani hanelle sen parhaimman ja se taas kumppanini tuntemaan itsensa miehekkaammaksi ja onnistuneeksi. Siihen perustuu tama. Itse en missaan nimessa avaa kukkaroani jos treffeille lahden. Se on miehelle jo kunnian osoitus, etta ylipaataan lahden ja jos ei siita hyvasta ole valmis edes kahveja tarjoamaan niin on kylla... kun kuinka montaa euroa yksi kahvikupillinen maksaa? Kysymys ei ole siis muusta kuin hyvista tavoista, joita joko on tai ei ole. Ja kutsuu sitten naisen semmoisille treffeille jotka on varaa kustantaa tai vie vaikka itse kahvit termoskannussa jos ei ole varaa paria euroa laittaa yhteen kahviin, sekin on jo detallee.
  Vastaa viestiin
19.08.06, 00:31   #21 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Oona
Siksi kun meidan naisten tehtava on antaa miehille mahdollisuus tehda meidat onnellisiksi, eika niin pain etta nainen "antaa" enemman kuin saa, miehet ovat perinteisesti metsastajia ja niiden mielenkiinto pysyy kauemmin kun ne joutuu tekemaan vahan toita meidan onnelliseksi tekemiseksi ja kun ne on sen tehnyt, ne arvostavat meita enemman.
Vaikka olenkin kanssasi samaa mieltä niin tämä on kyllä puppua! Se että uskaltaa antaa itsestään on merkki vahvuudesta joka ainakin itseäni kiehtoo. Arvostusta taas ansaitaan ajan myötä eikä sillä ole mitään tekemistä tämän kanssa. Vaikka naisen onnelliseksi tekeminen tuokin tiettyä tyytyväisyyttä niin ei se arvostusta tuo.
  Vastaa viestiin
19.08.06, 09:29   #22 (linkki)

Samaa mieltä!

Tuohan se tiettyä turvaa että mies elättää perhettä ja miehen tärkein ominaisuus on olla turvallinen, minun mielestäni! Mutta en minä ainakaan kehtaisi olla toisen elätettävänä! Kyllä miehiä monet muut seikat kuin luettelemasi kiinnostavat enemmän; ainakin omilla aivoilla ajatteleva nainen! Onhan tietysti näitä jotka hakevat Thaimaasta elätettävän joka pysyy kotona miestä viihdyttämässä varsinkin jos Suomen kielikään tai Englanti suju! Säälittävää touhua. Onneksi Thaimaassaki asuu itsenäisiä, koulutettuja naisia joita ei raha ohjaile!
  Vastaa viestiin
21.08.06, 13:16   #23 (linkki)
Oona
(Vierailija)

"Se etta uskaltaa antaa itsestaan on merkki vahvuudesta". Hmm... siis tarkoitatko, etta jos nainen uskaltaa antaa itsestaan ja kukkarostaan ja tarjoaa miehelle, kertoisi tuo naisen vahvuudesta? Nyt oli siis kyse siita kuka tarjoaa ja hyvista tavoista. Yleisesti kylla olen samaa mielta kanssasi asiasta, etta minua myos kiehtoo ihmiset, joilla on hyva itsetunto ja se tulee ilmi siita, etta uskaltaa antaa itsestaan ja laittaa itsensa likoon tunnetasolla.

Juu miehen kuuluu olla turvallinen, olen samaa mielta. Mutta se, etta ei kehtaisi olla miehen elatettavana... en ole kanssasi samaa mielta, koska mun mielesta jos ajatellaan esim. aviopareja, mun mielesta se on ns. yksikko, jossa kaiken pitaisi olla yhteista ja se mika on parasta koko perheelle pitaisi olla se paamaara. Ja olosuhteet voivat vaihdella eri ajankohtina. Itse ainakin ajattelen, etta mun mielesta se ei ole mikaan hapea olla miehen elatettavana, ja sitten taas toisena aikana ehka mies voisi olla minun elatettavana, tekisin senkin ihan mielellani, jos se on perheen hyvinvoinnin kannalta parasta kaikille ja sehan on se tarkein paamaara. Voihan mies ehka opiskella, ehka hanella on projekteja, jotka eivat tuota heti alkuun ja mina saattaisin hyvinkin jaada kotiin lapsen kanssa pariksi vuodeksi, mutta nyt oli kysymys siita, etta kuka maksaa treffeilla! Mun mielipiteeni on simppelisti se, etta se on miehen tehtava, jos yhtaan tapoja omaa. Ja ihan tiedoksi viela, etta olen korkeastikoulutettu nainen, yksityisyrittaja, etta ihan on omat aivot ja viela hyvin toimivat sellaiset. Mutta miettikaapa miksi meidat on luotu erilaisiksi, naiseksi ja mieheksi?
  Vastaa viestiin
21.08.06, 21:29   #24 (linkki)

Lainaus:
"Se etta uskaltaa antaa itsestaan on merkki vahvuudesta". Hmm... siis tarkoitatko, etta jos nainen uskaltaa antaa itsestaan ja kukkarostaan ja tarjoaa miehelle, kertoisi tuo naisen vahvuudesta? Nyt oli siis kyse siita kuka tarjoaa ja hyvista tavoista. Yleisesti kylla olen samaa mielta kanssasi asiasta, etta minua myos kiehtoo ihmiset, joilla on hyva itsetunto ja se tulee ilmi siita, etta uskaltaa antaa itsestaan ja laittaa itsensa likoon tunnetasolla.
En antamisella todellakaan tarkoittanut rahaa tai muuta...eh...aineellista vaan nimenomaan itsensä likoon laittamista tunnetasolla. Luulen että olemme asioista aika samaa mieltä, paitsi tuosta arvostuksesta. Treffeillä antaa aina toki mies...tai siis maksaa laskun ;-)
  Vastaa viestiin
23.08.06, 15:26   #25 (linkki)
Jaanuska
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WhyNotJustDoIt
Lainaus:
En antamisella todellakaan tarkoittanut rahaa tai muuta...eh...aineellista vaan nimenomaan itsensä likoon laittamista tunnetasolla. Luulen että olemme asioista aika samaa mieltä, paitsi tuosta arvostuksesta. Treffeillä antaa aina toki mies...tai siis maksaa laskun ;-)
Kyllä ehdottomasti mies maksaa laskun ruoka ravintolassa,jos treffeillä ollaan samoin viihteen puolella mies maksaa juomat:-)

Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku