Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Sinkut > Sinkun elämää
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.07.06, 10:24   #1 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

Mistä nelikymppiset miehet tanssilavoille?

Terveiset täältä iloisesta Itä-Suomesta. Mieli tekisi tanssimaan, mutta sopivan ikäiset miehet puuttuvat parketin laidalta. On siellä vanhempia miehiä ja kiva heidänkin kanssaan on tanssia, mutta mieli tekisi pyörähdellä myös ikäistenikin kanssa. Tanssitaidoksi riittää vaihtoaskeleiden taitaminen, kuviopyörittäjiä en juurikaan kaipaa.
  Vastaa viestiin

19.07.06, 12:49   #2 (linkki)
39v.-nainen
(Vierailija)

Re: Mistä nelikymppiset miehet tanssilavoille?

Sanopa muuta missä ovat samanikäiset tanssi taitoiset miehet kesälavoille?
  Vastaa viestiin
19.07.06, 13:39   #3 (linkki)
rytmi veressä tai sitten ei
(Vierailija)

Olen nelikymppinen mies, ja vielä Itä-Suomesta. Parikymmentä vuotta sitten olin (fuksipisteitä saadakseni) jopa Åke Blomqvistin kurssilla. MUTTA vaihtoaskeleet eivät siitä huolimatta onnistu. Ei sitä kukaan jaksa samaan suuntaan koko iltaa pyöriä...
  Vastaa viestiin
19.07.06, 16:06   #4 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

Kai neljään laskeminen onnistuu :)? Ja paljon on miehiä, jotka pyörittävät vain yhteen suuntaan, vaikka vaihtoaskeleet sujuisikin. Tuntuu vain siltä, kun miesrivistöä lavan laidalla katsoo, ettei tanssimusiikki kiinnosta nelikymppisiä. Itse olen pitänyt aina vanhemmasta tanssimusiikista, vaikka olen opetellut tanssimaan vasta pari vuotta sitten (ilman kurssia tosin).
  Vastaa viestiin
19.07.06, 19:33   #5 (linkki)
39v.-nainen
(Vierailija)

Kuten myös pidän vanhemmasta tanssimusiikista ja olen lavoilla ja viihde paikoissa käynyt jo 10v.Tanssiminen on ihanaa:)
  Vastaa viestiin
20.07.06, 17:18   #6 (linkki)
Täti
(Vierailija)

Länsirannikon tuntumassa näkyy kaiken ikäisiä miehiä lavoilla. Eniten ehkä kuitenkin 50 - 60 -vuotiaita. Eilenkin pyörin uuden tangokuninkaan laulun huumaamana sekä yhteen että kahteen suuntaan sekä poikaasten että faarien kanssa. Tanssiessa ikä ei välttämättä ole niin merkityksellinen tekijä. Eri asia, jos haluaisi kohdata sen loppuelämänsä kumppanin...Sekin käy ajoittain mielessä ja silloin katselee miesten rintamaa vähän toisella silmällä.
  Vastaa viestiin
20.07.06, 19:00   #7 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

olisi kiva löytää tanssitaitoinen mies vaikkei loppuelämäksi, niin kumppaniksi kuitenkin ;).
  Vastaa viestiin
21.07.06, 06:30   #8 (linkki)
rytmi veressä tai sitten ei
(Vierailija)

Pitääköhän seuraavanlainen tanssilavaklisee paikkansa ?

"Artisti on joku pelkkää etunimeä kantava tangokuninkaallinen, jolta kukaan ei tiedä yhtään kappaletta vaikka kuva on lehdissä päivittäin. Naiset ovat kukkamekoissa ahkerasti tanssimassa, välillä vissyä tai jaffaa siemaillen. Miehet ovat pukeutuneet kanttihousuihin, kauluspaitaan, slipoveriin ja nauhattomiin vaaleisiin Pomarfinneihin ja käyvät välillä oluella tai takakontilla vähän terävämmillä. Muutama kovassa humalassa oleva löytyy aina. Paikalliset mopopojat ovat kerääntyneet aidan taakse olutkassien kanssa."

No joo, tässä on vuosikymmen pari vierähtänyt siitä kun olen viimeksi käynyt....

Ai niin, osaan laskea neljään. Ongelma on vain se, että miehet eivät osaa keskittyä kahteen asiaan samalla kertaa (tässä : laskeminen ja tanssiminen). Nainenhan on siitä ihmeellinen olio, että pystyy samanaikaisesti vaikkapa seuraamaan TV:tä, kutomaan villasukkaa, keskustelemaan päivän tapahtumista, suunnittelemaan kauppalistaa.....
  Vastaa viestiin
21.07.06, 09:38   #9 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

Käyn lavoilla harvakseltaan. Tänä kesänä on nähty ja kuultu Kari-Tapio (hyvä keikka) ja Neljänsuora sekä tarkoitus olisi lähteä lauantaina Iitiälle katsomaan Marita Taavitsaista. Elokuussa ehkä pari-kolme kertaa. Talvella ei tanssipaikoissa tule juuri käytyä. Ehkä johtuu juuri ikä- ja sukupuolijakaumasta: nelikymppisiä ja miehiä vähän. Ja kyllä se niin on, että tutut hakee toisiaan.

Osaa miehet tehdä samanaikaisesti useampaa juttua vai miten selität rumpalit. Joka jäsenen eriaikainen hallinta ei onnistu minulta. Ja itse asiassa tanssiessa ei pidäkään laskea vaan rennosti heittäytyä musiikkiin :).
  Vastaa viestiin
21.07.06, 17:25   #10 (linkki)
Täti
(Vierailija)

nimimerkille "Rytmi veressä tai sitten ei"
Siitä tanssilavakliseestä vähän. Luultavasti osaisin joidenkin artistien kappaleita nimetäkin, mutta etupäässä muistan nimen yhteydessä ulkoisen habituksen ja äänenvärin, artistin tavan ottaa yleisönsä. Ennen lavalle lähtemistä tulee mietittyä esim., vetääkö ko. esiintyjä porukkaa paikalle, olisiko tämä pariskuntailta vai olisiko liikenteessä parittomia. En kuulu niihin friikkeihin, jotka keräävät artistien kortteja tai seuraavat heitä lavalta lavalle. Tangokuninkaallisten valintaakin seuraavan vaihtelevalla intensiteetillä, yleensä melko vähän. Lavoilla tapaa kyllä ihmisiä, jotka tietävät kaikesta kaiken ja lisäksi jostakin erityisen paljon. : ) Sitten on näitä meikäläisen kaltaisia enempi tunnelmoijia.

Kukkamekkoja ja monenlaista muutakin asua näkyy. Olisiko aika Sinun käydä päivittämässä mielikuvasi? Itsestäni tuntuu, että jonkinmoinen hame on miesten mieleen. Onhan silloin itsellänikin naisellinen olo. Miehillä puolestaan on paljon mustaa T-paitaa, kesäistä kauluspaitaa ja yleensä siistit housut. Monella on mukana myös se vaihtopaita. Osa miehistä käytttää ohutpohjaisia ja hyvin kiillotetuja tanssikenkiä. Toinen osa uskoo enempi paksupohjaisiin tavallisiin kesäkenkiinsä. Kovin usein jälkimmäiset eivät onneksi ole ne 70-luvun kaameat vaaleat...Kengissä on usein taikaa. Naistenhaulla katson ensin kenkiin, jos en tunne miestä jo ennalta. Ohutpohjaisten omistaja taitaa miltei poikkeuksetta askeleet!Tosin kohdalle sattuva rytmillinen kävelykään ei iltaani pilaa...

Humalaisia on tosi harvoin. Tosi vinossa kävelee korkeintaan kaksi. Rohkaisuryypyksi useimmille riittää yksi olut tai siideri. Lavoille tullaan laajoilta alueilta ja autoilla. Hyvin monet ovat syntymärohkeita eivätkä näytä tarvitsevan vettä tai kahvia vahvempaa virvoketta. Mopopoikia en ole lavan laidoilla tavannut, mutta minun iltanihan meneekin siellä sisällä, joten en ole asiasta aivan varma.

Pidän lavaetiketistä ja siellä vallitsevasta tanssikulttuurista. Ravintolat eivät enää oikein houkuttele. Talvilavoja täällä päin on oikeastaan vain pari. Silloin tanssiminen jää vähemmälle ja sitten on vaikkapa hiihdettävä. Sehän on jo melkein yhtä mukavaa...
  Vastaa viestiin
22.07.06, 06:38   #11 (linkki)
Epäjumalaa karttava.
(Vierailija)

Kyllä niitä jätkiä löytyy. On vain se ulkonäkö, joka ei ole aina riittävä. Ihmiset haluavat olla vain kauniiden ihmisten kanssa. Sen takia imimiset ovat yksinäisiä, kun ei kelpuuteta edes tanssimaan sitä rumempaa.
Se on sitä epäjumalan palvontaa, jonka nimi on kauneus. Hautaan kelpaa rumanakin.
  Vastaa viestiin
22.07.06, 09:23   #12 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

"Kyllä niitä jätkiä löytyy. On vain se ulkonäkö, joka ei ole aina riittävä. Ihmiset haluavat olla vain kauniiden ihmisten kanssa. Sen takia imimiset ovat yksinäisiä, kun ei kelpuuteta edes tanssimaan sitä rumempaa.
Se on sitä epäjumalan palvontaa, jonka nimi on kauneus. Hautaan kelpaa rumanakin."

Onpa sinulla synkkä kuva ihmisistä, kun jo hautaa manaat.

Olen hauskannäköinen ihminen, muttei sekään ole auttanut omanikäisten tanssikavereiden löytämiseen. Ja itse en miehille rukkasia ole antanut ulkonäön perusteella, humalatilan takia joskus. Näyttää pahasti siltä, että Itä-Suomen lavoilta on komeat sekä rumat nelikymppiset palvomassa jotain muuta.

Vastaa viestiin
22.07.06, 11:19   #13 (linkki)
Jukka K.
(Vierailija)

Hyvä juttu, et joku muukin huomaa asian. Olen huomannut saman ilmiön jo kauan sitten. Mistä hyvän tanssilavan tuntee? Mielestäni siitä, että siellä on yleisönä 35-50 vuotiaita, puhtaita, hiukset leikattuina, hampaat (siis omat) harjattuina, siistit tältä vuosisadalta olevat vaatteet päällä (jotka tietysti on itse ostettu, eikä muijan ostamat, myyjä tosin voi olla avustanut asun valinnassa) ja jotka osaavat seurustella aikuisten naisten kanssa ajankohtaisista asioista. Ja jotka eivät pode enää mitään 30 vuotta kestänyttä varhaispuberteettia. Tanssi taidoksi riittää valssi, kävelyhumppa, sosiaalifoksi ja jos on halua ja intoa on, niin jotkut helpot lattaritanssikuviot ja jenkka.
Taitaa kyllä vaan olla pelkkää tuuria, jos sellaisen miehen kohtaa kesäiseltä tanssilavalta. Nykyään lavat, kuin vetävät vain naisia pilvin pimein ja tanssienjärjestäjätkin haluavat lavoille vain kilpatassiseuraan tai vastaaviin yhdistyksiin kuuluvia tanssin harrastelijoita päästämälle heidät alennetuin lipunhinnoin tansseihin tai sitten tuki tulee siinä muodossa, että he saavat määrätä soitettavan musiikin tyylin tai jonkun muun tavallisien sosiaalifoksaajien illan pilaavan meiningin. Siispä ennustan, et lavatanssit muuttuvat aivan lähivuosina muutamien pelkkien kilpatanssia tukevien ja sitä harrastavien treenisalien jatkeeksi ja tavallinen vain omaksi ilokseen tanssivat ihmiset keksivät muuta tekemistä itselleen. Ja kehitys tapahtuu nykyisten tanssien järjestäjien tukemana ja heidän silmiensä alla.
  Vastaa viestiin
22.07.06, 15:09   #14 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

"Tanssi taidoksi riittää valssi, kävelyhumppa, sosiaalifoksi ja jos on halua ja intoa on, niin jotkut helpot lattaritanssikuviot ja jenkka."

Voi ei. Sitten minulla ei ole tanssitaitoa. Kävelyhumppa on mielestäni kuviokikkailua ja vaatii samantaitoisen kaverin. Parasta humppaa on mielestäni vauhdikas ja runsaasti pyörivä meno. Jenkan jätän myös muille vaikka sitä osaan. Muuten olen Jukka K:n kanssa pitkälti samaa mieltä. Mutta vielä onneksi tavallisetkin tanssijat mahtuvat menoon mukaan.
  Vastaa viestiin
22.07.06, 15:10   #15 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

"Tanssi taidoksi riittää valssi, kävelyhumppa, sosiaalifoksi ja jos on halua ja intoa on, niin jotkut helpot lattaritanssikuviot ja jenkka."

Voi ei. Sitten minulla ei ole tanssitaitoa. Kävelyhumppa on mielestäni kuviokikkailua ja vaatii samantaitoisen kaverin. Parasta humppaa on mielestäni vauhdikas ja runsaasti pyörivä meno. Jenkan jätän myös muille vaikka sitä osaan. Muuten olen Jukka K:n kanssa pitkälti samaa mieltä. Mutta vielä onneksi tavallisetkin tanssijat mahtuvat menoon mukaan.
  Vastaa viestiin
07.08.06, 13:20   #16 (linkki)
Jukka K.
(Vierailija)

Tarkoitin maitsemillani tanssilajeilla sellaisia tansseja ja niissä esiintyviä kuvioita, mitä voi tanssia hyvinkin pienillä opeilla ja mitä noin yleensä tanssitaan lavoilla. Mainitut tanssithan ovat sellaiset mitä tanssitaan syliotteessa joissa mies vie ja nainen seuraa. Se on vain miehen huonoa naisen huomioon ottamista, jos naiselle tulee tunne, ettei osaa tanssia. Mainituilla tansseilla on myös helppo tanssia sellaisessa paikassa missä on paljon väkeä liikkeellä, kuin myös väistellä huonomman taidon omaavia. Humppaakin näkyy nykyisin tanssittavan ihan miten sattuu. Monet menevät sitä neljänaskeleen rokkina, jota myös bugaksi kutsutaan. Alunperin kävelyhumppa kun on ihan tavallista kävelyä musiikin tahtiin. Ja kaikki tanssitaitoiset naiset osaavat sitä, jos mies osaa rytmiin kävellä ja ohjata. Se että onko se mukavaa niin sen ratkaisee kukin itse.
Itse tykkään nykyään siitä, että tanssijoista erottaa mitä tanssia he tanssivat, vaikkei musiikkia kuulisikaan. Elikkä humppa humppana, valssi valssina, jenkka jenkkana jne.
t. Jukka K.
  Vastaa viestiin
07.08.06, 16:57   #17 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

Joo, minä en pidä kävelystä musiikin tahtiin. Eilen minua vietiin kävellen ja pakko vain oli todeta, että parasta humppaa on eläissäni ollut yhden seitsenkymppisen miehen vauhdikas pyöritys. Sellaisesta humpasta tämä tyttö tykkää! Kerran sanoin yhdelle kävelyhumppaan hakijalle, etten sitä tanssi, vaan pidän sitä humpan raiskauksena (tietysti sanoin pahasti) ja että mielellään vanhaan malliin. Sen jälkeen ko. mies ei ole enää hakenut mihinkään tanssiin vaikka usein samaan paikkaan satutaankin. Siksi eilenkin nöyrästi kävelin...
  Vastaa viestiin
11.08.06, 22:31   #18 (linkki)
Jukka K.
(Vierailija)

Makuasioista ei voi kiistellä. Pyörivä humppa on samban pyörityskuvio askeliltaan. Samba on muuttunut humpaksi alunperin vain sen takia, kun joskusmuinoin tanssiorkesterissa oli bassopuhaltimena semmottinen isokokoinen torvi, josta kuuluu soittoääni semmoisena hump, hump, hump, hump möreytenä. Ja tasatahtiin mitään sen kummenpia kuvioita soittamatta. Siitä humppa on saanut alkunsa, näin ainakin sen historia on kerrottu. Kyse on 30 - 40 luvusta.
Mullekkin kävi pitkästä aikaa sellanen tilaanne Rönnillä, että nainen kysyi tangojen jälkeen, että jatketaanko, suostuin, vaikken tiennyt mitä seuravaksi soisi, humppaa se sitten oli, sen kummemmin asiaa tuumailematta aloin viemään ihan perinteistä menoo ja siitäkös ilo irtosi. Tuntui mukavalta pitkästä aikaan perinne humppa ja nainenkin kiitteli niin kovasti, että oikein hävetti.
Ei miehille kannata mitää sanoo suoraan niitten tanssista tai muustakaan. Ne nääs tuppaa suuttuun.
t. Jukka K.
  Vastaa viestiin
12.08.06, 10:37   #19 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

Pyörityshumpasta vielä: viime keskiviikkona minua vei humppaan nelikymppinen mies ja voin sanoa, että aiemmin kertomani seitsenkymppinenkin tipahti ranking-listalla. Jos pää olisi ollut kierteillä, se olisi jo irronnut. Se oli hienoa!! Viejä keroi, että emäntä oli opettanut tanssimaan ;).
  Vastaa viestiin
16.08.06, 13:52   #20 (linkki)
Jukka K.
(Vierailija)

Mää olen kuullut saman jutun ennenkin. Silloin kyllämies selvitti, että on napanuora ollut kaulan ympärillä ja kätilö on pistänyt alkuvauhdit purkaessaan vyyhtiä. Ja se mies kyllä pyöritti vinhasti ja aina vain samaan suuntaan. Entiä pitääkö napanuora juttu paikkaansa, mutta pyöriminen sujui kuin tanssi. mites valssit sujuu teillä päin pyöritäänköniissä, vai joko on vaihtoaskelvalssi saavuttanut?
  Vastaa viestiin
16.08.06, 19:51   #21 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

Kyllä ainakin minua valssissa pyöritetään ja yleensä molempiin suuntiin. Ja ihan oikeilla askeleilla :). Kolme vuotta sitten yksi tanssinharrastaja haki valssiin ja olin kauhusta jäykkänä, kun olin katsonut miehen taitavuutta koko illan ja itse siihen aikaan olin vielä aivan puupökkelö jaloistani. Mutta näköjään kun sen viemisen ja tanssimisen osaa, niin jalkani tuskin koskettivat lattiaa enkä ehtinyt edes jännittämään :). Parhaat valssini tähän ikään. Kyllä niitä hyviä valssaajia löytyy tänäkin päivänä ja jostain syystä useimmat miehet sen valssin osaavat... ;)
  Vastaa viestiin
30.08.06, 12:19   #22 (linkki)
Jukka K.
(Vierailija)

Kaikki miehet osaavat valssin, jos ovatt viettäneet tanssihäitään.
  Vastaa viestiin
30.08.06, 20:08   #23 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

Niinpä.... ;).
  Vastaa viestiin
31.08.06, 21:35   #24 (linkki)
Jukka K.
(Vierailija)

Mutta mites naiset ja nuoret!
  Vastaa viestiin
12.09.06, 18:58   #25 (linkki)
41-v. nainen
(Vierailija)

Lavakausi alkaa olla jo takana päin :(. Uskaltauduin parille tanssikurssillekin loppukesästä ja nyt irtoaa jo pikkasen lattarimpikin tanssi. Ja moni on parketilla halunnut opettaa fuskya ja sitä kävelyhumppaakin eli ei hukkaan mennyt tämäkään kesä. Ja yhden nelikymppisen "pojan" kanssa tehtiin sopimus, että saa kysellä kaveriksi, jos sopivia kursseja löytyy. Eli kyllä siellä lavalla joku miespuolinen ikätoverikin näköjään viihtyi.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku