| se tulee, kunhan kaverit jaksais venata..
Jotain tosi kliseistä neuvoa olis helppo ladata, mutta et hyödy siitä. Sama virsi kaunis minullekin soi päivästä toiseen. Joillekin ihmisille on jotenkin vaikea käsittää, että
a) Kaikki sinkut eivät epätoivoisesti etsi itselleen partneria vaan tyytyvät olotilaansa ennemmin, kuin vastaanottavat huonon vaihtoehdon.
b) Jotkut pariutuneet eivät tyhmyyttään tajua loukkaavansa sanoillaan vaan olettavat, että jokainen ihminen haluaa partnerin, koska heilläkin on ja jos sitä partneria ei ole, niin jossain on muka aina vika. Pitää osata sanoa ystäville, että heidän mielipiteensä loukkaa.
c) Pitää itse miettiä onko mahdollista, että itsellä on vääristynyt kuva parisuhteesta tai siitä millainen sen oikean pitää olla.
d) Haluaako parisuhdetta oikeasti vai piiloutuuko totuutta selityksien ja syiden taakse. (minun keino)
e) Katso TV5 kesällä tulleita "Tough love" jaksoja netistä. Jotkut eivät vain näe tekevänsä jotain tiettyä virhettä jokaisen partneriehdokkaan kohdalla. esim. puhuu typeriä, pukeutuu hassusti, omaa luotaantyöntäviä maneereita ym.
f) Jotkut sinkut ovat ujoja.
g) Itsetuntoon on paljon kirjallisuutta. Lue vaikka Liisa Keltinkangas-Järvinen "Tunne itsesi suomalainen" -kirjaa. Sen sisältö kyllä kiinnostaa, jos aidosti haluat tehdä itsetunnollesi jotain.
Yksi neuvo jota suosittelen. Kyselin kerran baarissa miehiltä, että millaisen ensivaikutelman he minusta saavat. Olin iloisena luonteena yllättynyt, että etäisen ja diivan kuvan. Lakkasin meikkaamasta itseäni vihaisen näköiseksi ja tulokset parani. Mutta kaikesta huolimatta en ole valmis parisuhteeseen vielä ja jatkan tekosyiden latelua.
|