| Jouluna yksin
Hei,
Olisin tiedustellut teiltä miten vietätte Joulua? Onko muita joille näyttää tulevan yksinäinen Joulu?
Ensiksi taustaa itsestäni. En ole sinkku, mutta en elä vielä ns. parisuhteessa, mutta olen tapaillut vasta muutaman kuukauden erästä mukavaa ihmistä. Kuitenkin suhde on vielä niin alkumetreillä, että en usko vielä yhteiseen Joulunviettoon (ei ainakaan näillä näkymin). Jos kyse olisi vain minusta, niin totta kai haluaisin viettää joulun tämän ihanan ihmisen kanssa ja hänen sukunsa parissa. Eli minulla tulisi olemaan yksinäinen Joulu (osa läheistä kuollut ja toisen vanhempani kanssa en voi joulua viettää.). Ystävien luona olen joskus joulun viettänyt, mutta en haluaisi tuppautua häiriöksi jälleen.
Ehkä haluan tässä avautua ja kertoa pahaa oloani. Minulle on turha sanoa, että saat viettää ihanan rauahallisen joulun ilman stressiä kun sen viettää yksin. Niin joo saan viettää ihan tarpeeksi aikaa yksin ja minulle joulu on juuri aikaa, jota tulisi viettää rakkaimpien ja läheisten keskein eikä niin uskonnollinen juhla. Olen aina ns. ilonen ihminen, mutta joulun lähestyminen ahdistaa ja tulee surullinen mieli. Jos rahaa olisi enemmän niin lähtisin matkalle ja pois Suomesta, mutta sekään ei ole nyt mahdollista.
Siksi siis kyselen miten te muut vietätte Joulua? Varmasti täällä on kohtalotovereita enemmänkin,
|