| |
05.01.12, 23:27
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Onko näin, että nuoret naiset eivät kiinnostu perustavallisesta miehestä?
Kun tätä nykyajan pinnallista pariutumiskulttuuria ajattelee, etenkin nuorten aikuisten osalta, niin tulee mieleen, että onko perustavallisella miehellä huonot mahdollisuudet löytää seurustelukumppani? Sellaisen käsityksen olen saanut, että nuoret naiset ovat sellaisten "jännittävien" miesten perään, joilta löytyy statusta, eli ovat hyvässä ammatissa tai harrastavat jotain erityistä kuten moottoripyöräilyä, tuningiautoja, musiikkia aktiivisesti,moottoriurheilua, tai muuta arvostettua lajia, sekä omata laajan kaveripiirin. Ulkonäössäkin pitäisi olla persoonallisuutta kuten tatuointeja, koruja ja usein pitäis olla myös kalju. Usein pitäisi olla luonteeltaankin jotenkin näyttävä ja saada aikaan näitä iänikuisia kliseitä kuten perhosia vatsaan tai jalat alta.
Perustavallisella miehellä tarkoitan sellaista, joka on puheissaan ja luonteeltaan kuitenkin hillitty, ja välillä vähän varautunutkin, mutta osaa kuitenkin sanoa mitä haluaa. On ammatiltaan ihan perusduunari, pätkätyöläinen, tai väliaikaisesti työtön. Harrastaa ihan muutamaa jokamiehen perusharrastusta, kuten esim salilla käyntiä, tai jossain työväenopiston kurssilla käyntiä, tai sitten soittelee jotain instrumenttia ihan omaksi ilokseen. Ulkonäöltäänkin on sitten myös ihan perusmiehen näköinen. Onko siis näin, että nuoret naiset eivät niinkään kiinnostu tällaisesta perusmiehestä? Naisillakin tietysti miesmakuja on monenlaisia, joten en mene tuomitsemaan enkä yleistämään, mutta tältä joskus tuntuu.
| |
| | |
06.01.12, 15:30
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Luulenpa että naiset, aivan kuten miehetkin, loppupäässä tahtovat jotakin aitoa suhteisiinsa, vaikkeivat aina sitä tajuaisikaan. Yleensä ihmiset kuitenkin etsivät partneria opittujen ajatusten pohjalta, ja se ajatus on tavallaan muoti-ilmiö, eli se vaihtelee ajasta aikaan. Tämä johtaa kuitenkin siihen, että suhteet rakentuvat epävakaalle pohjalle, sillä se ajatus saattaa muuttua, ja yleensä se muuttuukin, jonka seurauksena suhdekin kaatuu. Tämän sitten selitellään johtuneen eri syistä, kuten esimerkiksi siitä että "kasvettiin erilleen". Suhte oli kuitenkin rakennettu epäaidolle pohjalle, eli suhde ei missään vaiheessa ollut totta. Poikkeuksia saattaa tietenkin löytyä, mutta luulisin että tämä on tavallisinta.
Olen lukenut kirjaa jonka mukaan jo lapsuudessa opitut ajatukset vaikuttavat elämäämme negatiivisesti, sillä ne alkavat ohjaamaan elämänvalintojamme oman tahdon sijaan, ja ei pelkästään suhteiden kohdalla. Kirja kuvailee ajatusten ja mielen toiminnot erittäin tarkalla tavalla, ja tämän tiedon varassa ihminen voi oppia tutkimaan henkilöään eri tilanteissa, jossa nämä opitut ajatukset vaikuttavat toimintaan. Ulkoisten ajatusten paljastamisen myötä ihminen tulee tietoisemmaksi itsestään sekä omasta tahdostaan, ja tämän ulkoisista ajatuksista koostuvan henkilön kadottua jäljellä on aito oma itse. Kirjan nimi on Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja. Kirja käsittelee elämää yleensä, mutta myös miten opitut ajatukset vaikuttavat ihmissuhteisiin. Suosittelen lukemaan sen, se toimii. Löysin kirjan sivulta Alkuajatus | |
| | |
28.01.12, 22:14
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Pintaliihotus ei todellakaan innosta Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perus-pertti Kun tätä nykyajan pinnallista pariutumiskulttuuria ajattelee, etenkin nuorten aikuisten osalta, niin tulee mieleen, että onko perustavallisella miehellä huonot mahdollisuudet löytää seurustelukumppani? Sellaisen käsityksen olen saanut, että nuoret naiset ovat sellaisten "jännittävien" miesten perään, joilta löytyy statusta, eli ovat hyvässä ammatissa tai harrastavat jotain erityistä kuten moottoripyöräilyä, tuningiautoja, musiikkia aktiivisesti,moottoriurheilua, tai muuta arvostettua lajia, sekä omata laajan kaveripiirin. Ulkonäössäkin pitäisi olla persoonallisuutta kuten tatuointeja, koruja ja usein pitäis olla myös kalju. Usein pitäisi olla luonteeltaankin jotenkin näyttävä ja saada aikaan näitä iänikuisia kliseitä kuten perhosia vatsaan tai jalat alta.
Perustavallisella miehellä tarkoitan sellaista, joka on puheissaan ja luonteeltaan kuitenkin hillitty, ja välillä vähän varautunutkin, mutta osaa kuitenkin sanoa mitä haluaa. On ammatiltaan ihan perusduunari, pätkätyöläinen, tai väliaikaisesti työtön. Harrastaa ihan muutamaa jokamiehen perusharrastusta, kuten esim salilla käyntiä, tai jossain työväenopiston kurssilla käyntiä, tai sitten soittelee jotain instrumenttia ihan omaksi ilokseen. Ulkonäöltäänkin on sitten myös ihan perusmiehen näköinen. Onko siis näin, että nuoret naiset eivät niinkään kiinnostu tällaisesta perusmiehestä? Naisillakin tietysti miesmakuja on monenlaisia, joten en mene tuomitsemaan enkä yleistämään, mutta tältä joskus tuntuu. | Itse olen ihan tavallinen nainen ja luen itseni "duunariksi".. Melkein tulee vilunpuistatukset -eikä siis hyvässä mielessä, kun näen näitä kauluskrakamiehiä tai vastaavia. Minä kun paljon mieluummin olisin juuri perusmiehen kainalossa, olkoon vaikka "paskakuski". Arvostan oikean näkyvän työn tekijäammatteja niin paljon enemmän kuin mitään paperinpyörittäjää.
Mutta itselläni on sellainen käsitys, että ne "tavalliset paskakuskit" puolestaan haaveilevat jostain kauniista ja solakasta naisellisesta ilmiöstä enemmän kuin tällaisesta alemman palkkaluokan työläisestä joka viettää aikansa mieluummin ulkoillen ja kotona puuhastellen, kuin siellä baaritiskillä keikistellen tai kynsistudiossa viipyillen. Ettänäin..
| |
| | |
13.02.12, 11:14
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2012 Sijainti: Espoo
|
Tuskin kukaan nainen erityisesti haluaa pätkätöitä tekevää tai työtöntä miestä jos on itse vakituisessa työssä ja tienaa hyvin. Tai jos on korkeasti koulutettu nainen niin ei halua duunarimiestä. Naiset ovat erilaisia, varmasti joillekin kelpaa perusmies kun taas toiset etsivät jännitystä. Varmasti aktiivinen mies, jolla on paljon harrastuksia ja on sosiaalinen on kiinnostavampi kuin mies joka makaa kaiket päivät sohvalla. Toisaalta on myös niitä naisia, jotka viihtyvät kotona. Sinun täytyy vain löytää se itselle sopiva nainen.
| |
| | |
13.02.12, 16:59
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
En voi omasta puolestani puhua, koska olen lähempänä muoria kuin nuoria, mutta vakaa mielipiteeni kuitenkin on, että varmasti on nuoria naisia, jotka kiinnostuvat tavallisista miehistä.
Sitten kun ikää tulee lisää, niin pakostikin tulee perspektiiviä asioihin. Huomaa, mikä on olennaista ja mikä ei. Kaikkihan me ihan tavallisia ollaan, ympärillä olevat asiat vaan vaihtelee- joko olosuhteitten pakosta tai omasta halusta.
| |
| | |
20.02.12, 19:25
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Siperia opettaa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 1234 minä Luulenpa että naiset, aivan kuten miehetkin, loppupäässä tahtovat jotakin aitoa suhteisiinsa, vaikkeivat aina sitä tajuaisikaan. Yleensä ihmiset kuitenkin etsivät partneria opittujen ajatusten pohjalta, ja se ajatus on tavallaan muoti-ilmiö, eli se vaihtelee ajasta aikaan. | Moni vain tajuaa tämän liian myöhään, kun peli on jo tavallaan menetetty. Kukaan ei halua kumppanikseen ihmistä, joka on ryssinyt roppakaupalla aikaisempia suhteitansa syystä taitoisesta, tai vaikka ihan pelkästään omasta mukavuudenhalusta.
| |
| | |
20.02.12, 20:12
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Duunia ja "duunia"... Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kivityönainen Itse olen ihan tavallinen nainen ja luen itseni "duunariksi".. Melkein tulee vilunpuistatukset -eikä siis hyvässä mielessä, kun näen näitä kauluskrakamiehiä tai vastaavia. Minä kun paljon mieluummin olisin juuri perusmiehen kainalossa, olkoon vaikka "paskakuski". Arvostan oikean näkyvän työn tekijäammatteja niin paljon enemmän kuin mitään paperinpyörittäjää. | Lievää asennevammaa havaittavissa, jos kaikki ns. toimisto-olosuhteissa tehtävät työt ovat vain paperinpyöritystä. Villi veikkaus, että tuollainen asenne näkyy kauas. Kannattaa muistaa, että joku ne koneet ja laitteet sekä ohjelmistot yms. myös suunnittelee. Kaikki eivät voi painaa 8-16 haalariduunia, vaan jonkun on myös pakko suunnitella.
Toki näihin mainitsemiisi paperinpyörittäjiin kuuluu myös todellisia paperinpyörittäjiä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että nykyisin melkein joka organisaatiossa todellista suunnittelua ja tuotekehitystä tekevä porukka on vedetty minimiin, ja kaikki se muu "manageriläski" tuntuu kasvavan vuosi vuodelta pullataikinan tavoin.
Suunniteluhommia tehneenä olisi todellakin joskus mukavaa vaihtelua tehdä ns. haalarihommia sillä periaatteella että joku suunnittelee ja käskee. Kun työpäivä tulee täyteen, silloin hanskat tippuu ja työasiat jäävät todellakin työpaikalle.
Vaikka moni siistiä sisähommia tekisikin, siitä huolimatta ihmisellä on usein työurallaan takana myös lattiatason haalarihommia. Jotkut ihmiset myös haluavat tehdät käytännönläheisiä hommia joko toimistossa ja tehdashallissa, eivätkä välttämättä edes halua ns. herrahissiin.
| |
| | | | |