| (Vierailija) | Kanavakortin linkittäminen + aspan tietämättömyys
Tämä nyt ei varsinaisesti liity matkapuhelimiin, mutta pakko kirjoittaa oikein stoori siitä miten Elisan aspa toimi, sillä niin rupesi raivostuttamaan.
Asun siis kaapeliverkon alueella (Nokialla) missä toimii ainoana kaapelitv operaattorina TTV (tampereen tietoverkko) Kuuluu siis elisan verkkoon.
Homma alkoi niin, että viimeviikolla perjantaina kävin kodinkoneliikkeestä ostamassa uuden tv:n missä siis sisäänrakennettuna digiboxi kaapeliverkkoon, joten erillistä digiboxia ei enään välttämättä tarvita.
Noihin televisioihinhan tarvitsee ostaa se ns.conax moduli, jotta saat kaapelikortiin työnnettyä tv:n uumeniin ja näinollen siis maksukanavat (HD) näkymään, no minähän ostin tuon modulin samaan syssyyn kun myyjä sen minulle myi ja sanoi, että nyt toimii (Minulla canal plus total paketti + TTV kanavakortin vuosimaksuun sisältyvät muut kanavat+ HD kanavat)
No, eihän se tietenkään toiminut, tai toimii kyllä muuten joo, mutta yksikään hd:kanava ei näkynyt, koska kaapelikortti ja tv pitää linkittää nykyään keskenään, jotta hd:t näkyy.
No, ei muutakun soittamaan Elisan aspaan ja pyytämään heitä linkittämään kortti. Täytyy kyllä sanoo, että Aspankaveri oli aivan pihalla, mistä on kyse (vaikka siis elisan oma ns. salaushommahan koko kyseinen linkitysoperaatio on) eikä siitä siis tullut yhtään mitää. Kolme kertaa aspankaveri soitti minulle takaisinpäin, ensin kysyi tv:ni mallin sitten toisellakertaa moduulin sarjanumeron ja lopuksi kolmannellakerralla tv:ni sarjanumeron. Tässävaiheessa otti välipuhelun jonnekkin ja sanoi, että ei jostakinsyystä linkitys onnistu näillä numeroilla, koska moduulinsarjanumerossa 12 merkkiä ja kone ei hyväksy kuin 11 merkkiä, taas välipuhelu jonnekkin ja rupesi pikkuhiljaa selviämään, että koko linkitystähän ei voi kuulemma tehdä kuin elisa shopitista VUOKRATTUUN moduuliin. (Kodinkoneliikkeen myyjäkään ei siis tätä tiennyt tai ei muutenvaan viitsinyt mainata conax moduulia minulle myydessä)
No, maanantaina siis ElisaShopittiin johon n.puolentunnin vuoronumero jonotuksen jälkeen pääsinkin asioimaan, nyt homma sujui niinpitkälle hyvin, että moduulin sain (ei siis todellakaan voi kyseistä härveliä kuulemma ostaa omaksi, edes rahalla vaan pitää vuokrata 4,90€/kk) no asia selvä vuokrataan sitten, sillä tässävälissä olin jo palauttanut sen ostamani moduulin (49€) ja saanut onneksi rahat takaisin), no mikäs on tv:si sarjanumero kysyi myyjä. No voi hemmetti enhän minä sitä tajunnut kirjoittaa muistiin kun kotoalähdin, eikä se näkynyt kuulemma tiedoissakaan, vaikka edellisenäpäivänä olin juuri aspaan sitä ilmoittanutkin. No, sovittiin sitten, että ilmoitan sen kotona aspaan..
Sitten kotio ja tottakai aspa jo kiinni, joten tänäaamuna soitin, sitten aspaan ja taas ties kuinkapitkän jonotuksenjälkeen joku vastasi, taas kaveri aivan pihalla mitä oikein pitäisi tehdä ja pitkän selvityksenjälkeen lupasi laittaa tv:n sarjanumeron koneelle ja muutenkin homman jiiriin. No, eihän se tietenkään ruvennut toimiin ja taas tunninkuluttua uutta soittoa aspaan, jälleen kaveri täysin pihalla ja kysyi taas uudelleen kaikki mahdolliset numeron, eli tv:n merkin, mallin ja sarjanumeron, kanavakorttini sarjanumeron, sekä conax modulin sarjanumeron. Sanoin jälleen kerran, että tämä on nyt jo tieskuinkamones kerta kun soitan, eikä tässä muuten mitään olisikaan, muttakun tänne kuitenkin joutuu aina 10-15min jonottaan ja taas kaikki alusta... No, homma on kuulemma nyt kunnossa sanoi kaveri.
No arvatkaa toimiko kanavat, ei perkele vieläkään ja nyt illalla lähti TAAS puhelu aspaan, (jonotus 7min) nyt vastasi kaveri joka tiesi mitä teki ja mistä kyse, vika oli siinä, että hd:kanavat pitää kuulemma erikseen kytkeä linkityksen yhteydessä jokainen erikseen päälle, eli minuntapauksessani (Canal plus total paketti) Canal plus film HD, Canal plus sport HD, sekä kanavakortin vuosimaksuun sisältyvät HD (Eurosport HD) kanavat ja näitä ei oltukaan kytketty siinä linkityksen yhteydessä. HUH HUH, asiakkaanko pitää osata opastaa aspaa mitä heidän pitää tehdä kysyin ja kaveri pahoitteli ja sanoi, että nyt homma kunnossa.
No, arvatkaas oliko se kunnossa NO, EI PERKELE ollut, nyt kaikki muuten ok (kanavat muuten näkyvät suurinpiirtein heti kun kaveri aspasta painaa enteriä), mutta Canal plus sport HD ei näkynyt. Eikun taas soitto aspaan ja taas 10min jonotusta selittää alusta-alkaen mistä kyse ja taas kaveri aivan pihalla. No selvisi, että edellinen kaveri jostakin huolimattomuuttaan syystä ei Sport hd:n kohdalla ollut painanut ok:ta ja siksi ei näkynyt... Nyt en ollut enään edes vihainen kiittelin vaan ja sanoin, että nyt homma kunnossa, kiitos sinulle.
Eihän nää hommat nyt niin elämää suurempia ole, mutta kun joka kuukausi noista kanavista kuitenkin maksaa, niin on se nyt kiva, että ne näkyisivätkin niinkuin kuuluukin, sen lisäksi ei toi soittaminenkaan ilmasta ole tonne aspaan ja aikaakin siinä aina menee.
Koko hamman opetus nyt ainakin on se, että nää hommat on mennyt nykyaikana niin monimutkasiksi, että jos et itse ota selvää ensiksi asioista, =toisin sanoen ole kiinostunut, niin kukaan ei niitä sinulle "automaattisesti" kaan kytke ja kukaan ei oikein edes tunnu tietävän mitä kulluinkin pitäisi tehdä. Lasku kyllä tulee joo rahat pois vaan ja kuinkahan moni tälläkinhetkellä maksaa kaikesta semmoisesta mitä ei edes oikeesti pysty katselemaan, maksaa vaan!
|