| | |
26.09.07, 19:08
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Miten pääsen eroon narsistista?
Olen elänyt suhteessa narsistisen ihmisen kanssa kolme vuotta ( myös miehen muutamat läheiset tietävät hänen "taipumuksestaan"). Itsetuntoni on laskenut nollaan. Mies osaa olla aivan mahtava mutta myös todella kammottava. Hän käyttäytyy minua kohtaan rakastavasti, mutta kuitenkin yleensä vain silloin kuin se hänelle sopii ja kun käyttäydyn hänen tarpeidensa mukaisesti.
Mies ei ole tavannut kovinkaan montaa sukulaistani tai ystäviäni, eikä yleensä ole liiemmin kiinnostunut minun elämästäni. Mies soittaa aina vain silloin, kun hän haluaa nähdä minut, ja yleensä tällöin minun on tottakai lähdettävä häntä tapaamaan. Muuten en ole lainkaan selvillä hänen elämästään.. jos jotain kysyn, vastaus on usein ympäripyöreä tai jopa vihainen: "mitä utelet". Mies on pettänyt minua, mutta vierittänyt syyn osittain minun niskoilleni ja kieltänyt tehneensä mitään väärää. Samoin jokaisessa riitatilanteessa hän on aina syyttelyllä ja selittelyllä raivannut tiensä marttyyrin rooliin.
Kaikki tämä tapahtuu ollessamme kahden. Monien on vaikea uskoa että niin mukava ja sympaattinen tyyppi voisi olla jotakin muuta.
Välillä hän tuntuu ikään kuin tajuavan kohtelevansa minua huonosti ja tällöin kerää minulta sympatiapisteet osoittamalla katumusta. Tällä hetkellä tilanne on mennyt siihen, että odotan auliisti kotona, koska herra sattuu seuraani kaipaamaan. Hän on myös moneen otteeseen todennut, ettei halua kanssani mitään vakavaa.Olen väsynyt, toivoton, masentunut.Olen kadottanut itseni aivan täysin, koska jostain syystä rakastan ja kaipaan häntä jatkuvasti, enkä löydä mitään ulospääsyä tilanteesta. Tajuan, että minun pitäisi juosta ja lujaa, mutta miksi aina palaan hänen petolliseen syliinsä ja hetken onnen jälkeen itken päiviä??? Mikä auttaisi?? Aika? terapia? En vain enää tiedä, miten saan revittyä itseni irti, ei ole voimia. Onko minusta narsistin uhrina tullut yhtä sairas, kuin hän itse on?? | |
| | |
26.09.07, 19:56
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | NUT
Menepä narsistien uhrien tuki ry:n sivuille. Sieltä saat tietoa ja tukea, ehkä vastauksiakin.
| |
| | |
28.09.07, 15:20
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Samassa tilanteessa
Luin tekstiäsi ja se kuullostaa aivan omaltani,sanasta sanaan.
Mies ei pidä lupauksiaan, tapailee muita, raivoaa ja syyttää minua kaikesta. Olen seurustellut mieheni kanssa nyt kaksi vuotta ja ollut naimisissa 1kk. En tiennytkään mihin itseni laitoin kun suostuin avioliittoon hänen kanssaan. Sai siihenkin minut huijattua. Kukaan ei usko millainen helvetti elämämme on. Mies on muiden silmissä maailman ihanin ja sympaattisin. Tosin ei minun ystävieni silmissä joita hän ei ole edes suostunut tapaamaan.
Naimisiin menon jälkeen miehen käytös on pahentunut todella dramaattisesti. Samaan aikaan kun aloin suunnittelemaan häämatkaa, mies on puhunut erosta. Nyt tilanne on ajautunut siihen pisteeseen että miehellä ei ole enää mitään kontrollia, hän tekee mitä haluaa ja minä olen hänen likakaivonsa. Tapailee muita naisia ja väittää että hänellä on siihen oikeus. Koska olen paska vaimo. Ihan sama kuinka ystävällinen olen, onnistun aina ärsyttämään hänet raivon partaalle jonkin tekosyyn turvin. Olen lopussa. Ystäväni pyytävät minua pakenemaan ja nopeasti, itse tunnen olevani kuin halvaantunut. Olen nyt varannut terapia ajan ja hakemassa avioeropapereita.
| |
| | |
29.09.07, 17:43
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Karmivaa
Sinulle on käynyt niin kuin olen pahinpina hetkinä kuvitellut itselleni käyvän. Aivan alussa hän ehdotti yhteenmuuttoa, mutta en kolmen kk jälkeen vielä halunnut. Kun sittenmin olen huomauttanut hänen monista menoistaan, katoamisistaan ja juomingeistaan, käytös muuttui täysin. Hän vastasi nopesti; Ei kuulu sinulle.
Tuntuu että miehen tunne-elämä on jäänyt täysin kehittymättä. Käyttää tekosyinä tekemisilleen todella lapsellisia verukkeita, jotka kaikki johtuvat minusta. Vuoroin raivoaa, vuoroin haluaa hurmata ja metsästää. Useimmiten olen aivan kuin likasanko jonne hän tyhjentää kaiken negatiivisen itsestään. Ymmärrän todella mitä tarkoitat.
Hänellä on se toinen puoli jolloin on todella aivan hurmaava ja minussa taas tulee halu olla tämän ihmisen loisteessa, sairasta. Tilanteet tällaisen ihmisen kanssa ovat niin absurdeja ja yllättäviä, etten ole koskaan ennen kokenut. En älyä heti reagoida, koska mieleni ei yksinkertaisesti toimi niin oudolla tavalla. Aina jälkeen päin joudun toteamaan että taas vei minua "kuusnolla", oli varmasti kuitenkin tarkkaan ajatellut ja suunnitellut kaiken valmiiksi etukäteen.
Uskomattominta tässä on se miten pystyy salaamaan kaiken ulkopuolisilta. Todellinen Kaksoispersoona. Toivotan Sinulle onnea Sabotage että pystyt irtautumaan suhteesta.
| |
| | |
11.10.07, 21:00
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | eroon narsistiltä
aivan sama tilanne oli tyttäreni tytöllä...juuri samanlainen hän oli kun mitä nyt selitätte tässä..aivan HIRVIÖ hän oli..monta vuotta käytti vaan muita naisia.ja sanoi että se on hänen oikeus jne..lopuksi kävi niin,,että mies narrasi tytön työpaikalle sanoi että oli kovin ikävää..tyttö lähti sinne,mies ei edes päästänyt hänet sisälle,,koska asui toisen naisen luona..tyttö pyysi ja rukoili päästä edes rakennukseen lämpöiseen koska oli talvi ja kylmä,eivät päästäneet sisällä..vaan lähtivät joka ilta naisen kotiin..tyttö ajoi jotain metsätietä pitkin,parkeeras sinne.textas joka ilta ja pyysi apua mieheltä..mies ei vastanut puhelimeen edes..viikon tyttö oli autossa ilman peittoa vähissä vaatteissa..paleltui vähän kerralla,ensin jalaat,sit kädet,lopuksi jo tajunsa menettäneenä joku mies oli löytänyt hänet ja vienyt kotionsa,lämmittänyt saunassa häntä,soittanut lääkärille jne..mut tyttö kuoli ennen kun ehtivät sairaalaan..MIES KIELSI KAIKEN HEITTEILLE JÄTTÄMISESTÄ..varoitan joka ikinen joka joutuu tällaisen mieheen/naiseen valtaan..he voivat tehdä aivan mitä vaan.HEIDÄN EGONSA on ainoa mistä he piittaa..äkkiä pois vaan ja pitkälle..
| |
| | |
13.10.07, 00:38
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Kirjoitit elämästäni
Tämän sivun jokainen kirjoitus sisälsi otteita elämästäni. Olen aivan puhki, että jaksaisin todeta muuta kuin samma här. Olisi hyvä tavata teitä muitakin narsistin uhreja jossain. On rasittavaa kertoa ja selittää niille ihmisille, jotka eivät ole omakohtaisesti kokeneet mikä kauhuelokuva oma elämä voi olla (hyvissä kulisseissa.) ja meidän ei tarvitsisi tuhlata vähäistä energiaamme todisteluun, kun jokainen tietää kokemuksestaan mitä tämä on.Vai onko jo olemassa joku kerho narsistien uhreille? Siis muu kuin nettikerho? | |
| | |
14.10.07, 02:54
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Suostummeko uhreiksi?
On surullista lukea samaa kaavaa noudattavia tarinoita. Pettämistä,välinpitämättömyyttä,kulissit,henkistä/fyysistä/taloudellista pahoinpitelyä etc. ja niin hurmaava mies,masennus ja uupumus. Ja lopuksi kysymys:"Miksi en pääse hänestä eroon?"
Narsisti valikoi uhrinsa. Olen itsekkin ollut ko tilanteessa ja avuton ja onneton. Tajusin,että minun on vaikea saada apua ja empatiaa,kun itse viimekädessä palasin miehen luo. Vaikka tilanne olisi ollut kuinka kauhea,olivat ystäväni ja sukulaiseni täysin kyllästyneet rumbaan.Vastuu jäi minulle itselleni ts.kaksi vaihtoehtoa,jatkaa suhdetta tai irrottautua.Prosessi oli raskas uhkailuineen,mutta ei ollut mitään menetettävää.Kyseessä oli minun elämäni.Kun mies tajusi asenteenmuutokseni ts.ettei hän enää hyödy minusta,hän lähti kalaan paremmille vesille. Voimia kaikille,muistakaa,ettei läheisiä voi kuormittaa loputtomasti.Muuten jää todella yksin "oman narsistinsa" kanssa.
| |
| | |
14.11.07, 21:56
|
#8 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006
|
mitäs uheilua se tämä on?
| |
| | |
28.11.07, 15:44
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | NARSISTIEN MANIPULOIMAT
TÄÄLLÄ YKSI ONNETON LISÄÄ, JOKA RÄPIKÖI NARSISTIN ALKOHOLISTIN VERKOSSA.KIRJOITUKSISTA OLEN LÖYTÄNYT PALJON OTTEITA KUIN OMASTA ELÄMÄSTÄNI.HYVIÄ HETKIÄ ON YHTÄ HARVOIN KUIN SELVIÄ PÄIVIÄ.NARSISTIT KUULEMMA ETSIVÄT MEITÄ HEIKKOJA,HERKKIÄ,KILTTEJÄ UHREIKSEEN.MEILTÄ ON HELPPO VIEDÄ LOPPUKIN ITSETUNTO JA MANIPULOIDA MIELENSÄ MUKAAN.SYYTELLÄ,HAUKKUA,NIMITELLÄ YM OLEN KANSSA IHAN LOPUSSA ENKÄ VAAN PÄÄSE LÄHTEMÄÄN POIS.SAIRASTELEN JO NIIN HENKISESTI KUIN FYYSISESTI MONIN TAVOIN.KOKO AJAN ON TUNNE KUIN KÄVELISI HEIKOILLA JÄILLÄ EIKÄ TIEDÄ KOSKA PUTOAA...
| |
| | |
01.12.07, 17:21
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
tämän sivun jokainen juttu sisältää otteita JOKAISESTA SAIPPUASARJASTA ever written.
get a life!!!! get a own life.
| |
| | |
02.12.07, 19:40
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | luuta vaan jalkojen väliin ja...
ja luututtamaan niin, että hyvää jälkeä sinun henkiseen vointiisi tulee... Eli ymmärrän, etä kärsit ainoastaan sen vuoksi ette voi toista MUUTTAAAAA... Mutta lopeta toi toisen muuttaminen ja tee just niin ja sen verran, että itsellesi tulee hyvä olo. Mies oikeastaan on sinulle ihan kui peilikuva: hän ihan kuin pyytäisi: lääkitse minua minun omilla lääkkeillä... TEE SITTEN SE, JA NAUTI SIITÄ. Olet liian hyvää, ja hän tasapainottaa tätä omalla tavalla. Hän hallitsee sinua sekä omalla paskalla että niisanotusti kiltteydellä.
MUUTU ITSE JA KATSO, MITÄ PERÄSSÄ TULEE. Selkäsi vaan suoraksi ja RAKASTAMAAN ITSEÄSI! Jos se ei toiselle sovi, niin sehän on hänen ongelma. Iloa sinulle matkalla sinun itsesi luokse! mutta kaikkea mitä teet, tee ilman vihaa.... rakastaen sydämmessäsi, mutta kasvattaen kovillakin otteilla ulkoisesti... Halutessaan muutosta elämään, meidän pitäisi itse muuttua. Ei hyviksi, vaan NORMAALIKSI ITTEMME KOHTAAN. :)
| |
| | |
24.01.08, 16:18
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Eroon narsistista
Anna hemetti monoa sille.
| |
| | |
28.01.08, 11:38
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | kerrasta poikki
Hei, valitettavasti ahdistavaan tilanteeseesi ei ole muuta apua kuin panna välit poikki kerralla. Tiedän, se on kamalaa, mutta otat aluksi tunnin kerrallaan, sitten puoli päivää, sitten päivän kerrallaan, kuten mistä tahansa huumeesta vieroituksessa, sillä huumettahan se narsistin seura on aluksi.
Olosi alkaa helpottaa pian kun olet tehnyt päätöksen ja pidät siitä kiinni. Täytä elämäsi mukavilla asioilla ja ihmisillä, helli ja kehu itseäsi ja nosta pääsi pystyyn.
SINÄ TEIT SEN!
| |
| | |
31.01.08, 16:39
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Eihän tuo mies ja nainen seurustele. Mies elää itsenäistä elämää ja aikoo jatkossakin niin tehdä! Miksi siis uhraisi naiseen yhtään enempää, kuin mitä on pakko, jotta saa mitä tahtoo silloin kun tahtoo? Imartelee ja näyttelee katuvaa, jos muuten ei pääse pukille.
Rehellinen mies, on sanonut suoraan, ettei nainen merkitse hänelle sen enempää. Miksi ihmeessä valitella narsismista, jos toinen kerran suoraan ilmoittaa, että et merkitse minulle muuta kuin panopaikkaa.
| |
| | |
02.02.08, 20:36
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Sivujen ylläpitäjä HOI !
Pidä tämä urheiluna.
| |
| | |
02.02.08, 21:09
|
#16 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006
|
Aivan!
| |
| | |
15.12.08, 16:29
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Vastaus
Olen lukenut kaikki viestinne, enkä ole lukenut yhtään formanssia, jota en katsoisi kaksoispersoonallisuuden ohi. Kaikki te, ketkä seurustelette Fabiopaatin kanssa joka yleensä on mies (Narsisti) , Irtautukaa suhteestanne käyttämällä ystäviänne tukenanne. Tilanne ajautuu lopulta siihen, että omat tunteenne sisältänne kuolevat. Ette pysty käsittelemään enää 'minä' kuvaanne ettekä koe enää minkään laista ihmisen arvoa. Kun olette sisältä kuolleita, ette uskalla rakastua, vaan seuraavan alkuhuuman jälkeen tunteenne katoavat taas. USKOKAA minua. Irtautukaa suhteesta jossa koette vääryyttä. Se EI ole teidän vikanne, te ette siis ole sairaita tai huonoja ihmisiä.
| |
| | |
15.12.08, 16:30
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Vastaus
Ed. viestin kirjoitti, uskokaa tai älkää 16v hylätty poika.
| |
| | |
03.02.09, 00:47
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Näin pääsee eroon
narsistista; ei vastaa puheluihin tai viesteihin,eikä suostu tapaamisiin.Jos soitot jatkuvat ,vaihtaa numeron.Kyllä narstistikin väsyy jossain vaiheessa.
Eikä kannata enää miettiä koko henkilöä tai katua,vaan RAKASTAA ITSEÄÄN ja huolehtia omista tarpeista,sekä tutustua ihmisiin,jotka OIKEASTI välittävät.
Zemppiä kaikille narsistien uhreille! | |
| | |
05.03.09, 22:13
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | ono mitään seuraa esim.
Kaikissa jutuissa otteita myös omista tapahtumistani.Aluksi 5 vuotta jonkun asteisen naristisen väkivaltaisen kumppanin kanssa ja seuraavaksi ulkomaalaisen kanssa.Tänään ensimmäistä kertaa nyt pitkään aikaan havahduin että voi olla myös rauhan ja onnellsiuuden tunnetta(mikä muuten täytti koko olemukseni 5 vuotisen ensim.suhteen jälkeen),vaikka olen vieraalla paikkakunnalla ja takaisin Suomesa pitkän ulkomailla olon jälkeen.Rauhan tunne muuuttui peloksi jutellessani kumppanin kanssa puhelimessa(tai hän laittoi turhautumisensa niskaani olemalla hiljaa, ja ettei ikävöi minua jne.)Aivan outoa/kamalaa levottomuutta/paikan etsimistä aikaa ollut jo vuoden hänen kanssaan vaika rakkauden tunnettya ollut myös, huomaan kuinka kiinni hän on äidissään, aivan KAIKKI narsisimin piirteet tulevat esiin ja todella korostetusti ja tajusin ulkomalla olevani tekemisiisä narsistin kanssa.Tunne kuin hän olisi huumetta on aiva oikea kuvaus, aivan ihanaa mutta täyttä helvettiä samaan aikaan!Toivottavasti kaiken tämän keskellä löytyisi uskoa että elämässä on vielä oikeasti joku joka pystyy rakastamaan eikä vain käytt'ämään hyväksi, haluaisin tämän kierteen loppuvan että päädyn näihin "hurmureihin".Tuntuu kuin olisin äidin korvike tälle, itse kaipaan paljon rakkautta.En tiedä kuinka voin löytää itseni,olen yksinäinen ja en todellakaan tiedä kuinka voin luottaa kehenkään mutta olen vielä nuori 27v.
Kaipaan kovasti jos esim.pääkaupunkiseudulla olisi joku kokoontuminen samaa kokevien kanssa!!Voisimmeko järjestää sellaisen??
| |
| | |
03.04.09, 12:45
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | narsismi on vaarallista
Vaikka täällä puhutaan narsismista kotona, niin miettikääpä, kun siihen lisätään vielä työpaikalla saadut kokemukset samasta sairaudesta.
Pomo oli tosi sairas ja sai koko työyhteisön sairastumaan ja kärsimään. Loppu tuli vasta, kun kaikki menettivät työpaikkansa, mutta pomon ulkokuori toi hänelle korkeapalkkaisen johtajan paikan pankkimaailmasta. Että kyllä ne osaa peittää sairautensa ! | |
| | |
06.04.09, 12:35
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ostakaa iso peili.. sieltä se vika löytyy!
| |
| | |
19.04.09, 00:20
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Kukin tulkitsee tavallaan
No, jokainen narsistin kanssa elänyt tietää millaista helvettiä sellainen parisuhde on. Onnellisia nämä sivusta katsojat, jotka eivät kerta kaikkiaan voi ymmärtää. Mutta vaikeahan sitä on ymmärtää - vierestä on helppo sanoa mitä tahansa.
Olen itse kokenut sen, kuinka parisuhde narsistin kanssa vie elämän sellaiseen alamäkeen, että vauhdissa pois hyppääminen tulee lähes mahdottomaksi. Siinä ei ulkopuolisten "jätä se" -kehotukset enää paljon auta. Näin jälkikäteen tuntuu käsittämättömälle ajatella menneisyyttä ja sitä, kuinka hullusta suhteesta ei kerta kaikkiaan voinut lähteä ajoissa: annoin miehen pilata mielenterveyteni ja työuranikin, koska uuvuin työssäni niin pahoin, että sain lopulta potkut. Tragikoomisen huvittavaa on, että tästäkin uupumisesta miehen sukulaiset syyttivät kärkkäin sanoin minua. Omanarvontuntoni vajosi nollaan, kaikin puolin. Nyt eron jälkeen tuntuu sananmukaisesti siltä kuin olisin saamassa elämääni vähitellen takaisin!
Toivon voimia kaikkien narsistien kanssa elämään "joutuneille"! Koettakaa kerätä ympärillenne tukijoukkoa, jonka avulla irtautuminen voi lopulta onnistua. Yksin se on vaikeaa, sillä narsistihan on saanut sinut uskomaan, ettet ole minkään arvoinen etkä enää kenellekään kelpaa...
| |
| | |
03.02.10, 01:20
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | uhrina kohta kolme vuotta
Olen kymmeniä kertoja tehnyt eroa ja aina vain palannut tämän runsaasti alkoholia käyttävän, toisaalta urheilevan narsistin pauloihin. Tosinaan osaa imarrella ja lähettää rakkausviestejä vaikka samaan aikaan treffipalstalla iskee toista naista. Olen tämän kaiken kokemuksen myötä nyt siinä tilassa, että pikkuhiljaan päivä päivältä vain puhun hänelle, että en voi elää sinun kanssasi enkä koskaan tule muuttamaan luoksesi. Hänen asunnossaan hän kulkee perässäni, tutkailee kaikkea mitä teen ja kesken ruokailun sanoo, että pese sitten kädet. Vaihtaa tv kanavaa ja kun menee vessaan , niin laittaa tv kiinni ja nään siihen sohvalle suu auki katsomaan. Tästä on jo päästy, niin että hän ei laita enää kahden vuoden seurustelun jälkeen tv:tä kiinni vaan saan jäädä katsomaan. Mutta sitten kun herra haluaa vierihoitoon hän vain sulkee tv :nja määrää minut sänkyyn koska haluaa olla lähekkäin. MInä tietty nukahdan raskaan työpäivän jälkeen ja hän menee tyytyväisenä katsomaan tv:tä mutta alussa hän meni suomi24:n treffipalstalle ja omaan sähköpostiinsa ja kirjoiteli naisystävälle. Minä olin kuulemma rakas ja hän oli naisystävä jolle kirjoitti. Kun sitten tajusin tuon, että hän haluaakin mut uneen, niin en aina nukkunutkaan vaan seurasin hänen tekemisiään. Ja sanomista tuli taas ja niin valheilla hän sai taas minun syylliseksi kaikkeen. Mutta arvatkaahan kun hän juopottelee. Pullo kirkasta viinaa ja sit toinen jos ei siinä välissä tule sopu tai jos olen pitkät työvuorot töissä. Kännissä ajaa hakemaan lisää viinaa ja sydän syrjällään odotan koska hän tappaa jonkun kun joutuu ajamaan peruskoulun ohi tullen mennen. Kerran olen käryttänyt hänet kun ajoi kännissä ja siitä jaksaa vittuilla. Sanon vain että ole tyytyväinen että et tappanut ketään. Mutta kuka ja kenen päälle se joskus vielä ajaa........Juopotellessaan hän kusee housuihin, kulkee ympäriasuntoaan, joka on kakskerroksinen rivitalo. Kusisia housujaan hän riisuu minne sattuu ja nahkasohvakin haisee kuselle. Kun hän sitten pari päivää juopoteltuaa soittaa ja itkee ja rakastaa minua, niin minähän tyhmä olen mennyt ja sit hän ei meinaa päästää irti kun on niin läheisriippuvainenkin. Heti kun uudelleeen uneen vaipuu niin hiivin ulos ja omaan kotiini. Heti se perkele huomaa ja soittaa perään mutta kun on niin juovuksissa, että ei saa uutta autoaan käyntiin. Tosi monet kerrat hän on kännissä ajanut 5km matkan minun asunnolleni. Alussa päästin kyllä kotiini, mutta kun hän on niin mahdottoman v - mäinen kännissä niin en enää omaan kotiini päästä. Riidan hän saa aikaiseksi ihan mistä vain. Öisin ei unta saa vaan kävelee jääkaapilleni tai jos olemme hänen kotonaan, niin katsoo kaikki tv ohjelmat kun ensin nukuttaa minut. Alussa hän lähti lenkille jopa kolmen aikaan yöllä. Enää en uskalla nukkua omassa kodissani, kun tiedän hänen kulkevan ja kuinka ihmeessä hän paljain jaloinkin saa ääniä aikaiseksi kun kävelee. Ja kun tulee puhe erosta, niin nimittelee miten paljon haluaa ja arvatkaahan, en enää yhtään jää heikommaksi nimittelyissä. Minun kaikki ruumiinosat hän on haukkunut ja kun olen hieman isovatsainen, niin viimeisin oli tuo paskamaha. Painoni on 70 kg ja pituuteni on 169. Kun hän sit alkaa tekemään sovintoa, hän pyytää anteeksi nimittelyjään. Ja samalla muistuttaa minua, kuinka olen nimitellyt häntä. Kerran matkustimme hänen autossaan 1000 km ja kun autossa tuli riita, hän uhkasi jättää minut monta monta kertaa maantielle. Painosti minua sanomaan mitä hän halusi. (Tämä tapahtui alkuvuodesta ja siitä saakka on eron tekeminen vain päivittäin mielessä. Sanotaan etttä kerralla pitäsi kännykkänro vaihtaa ja ottaa ero, mutta on se niin kovin vaikea yht äkkiä. Nyt on siis yli neljä viikkoa eroa tehty minun puolelta ja olen saanut tunteeni häneen lähes kaikki katoamaan.) Esim, rakastan sinua, olen sun kulta, anna anteeksi, pakotti minua sanomaan ajaessaan taikka jään käveleen. Kun en sitten ihan noilla sanoilla asiaa ilmoittanut, niin taas hän uhaksi jättää minut pakkaseen. Kun sitten sanoin Kuopiossa, että jos jätät pakkaseen niiin menen suoraan poliisin puheille ja saat tuomion toisen heitteille jätöstä koska kotimatkaa on vielä Kuopiosta satoja kilometrejä. Sitten hän raivostui ja sanoi, että elä koskaan enää sano sanaa poliisi. Myönsin asian ja näin sit majoittauduimme hotelliin. Autoansa hän ei mun anna ajaa kuin vain silloin kun herra on krapulassa tai kännissä. Häntä tosiaan kyllä ottaa päähän kun sitten kerron, että exällä oli uusi mersu ja sain ajaa sitä tosi paljon ja hän kehyi kuinka hyvä olin ajamaan. Tästähän se taas alkoi kova riita ja hän haukkui minut sekä exäni, vaikka ei ole koskaan nähnytkään. Mutta kun ei anna naisen ajaa autoa, on se niin väärin. Näitä tarinoita meidän seurustelun ajoista on tuhansia. Onneksi minulla on työ ja viihdyn siinä. Mutta tämä on kovaa kun yrittää irrtoittautua suhteesta. Ystävän ovat kaikonneet kun olen ollut niin sanotusti pauloissa ja luulllut, että hän mua rakastaa. Kai tässä itsekin on tullut läheisriippuvaiseksi. Mutta mä teen kaikkeni erotakseni vaikka tiedän että itken sitä hyvää aikaa ja sitä mieletöntä läheisyyttä joka miedän välillä on ollut. Mutta muistakaan, ero voi olla pitkä ja hiljaa tästäkin hyvä tulee. Tunteet ovat häähtymässä ja hän taas juo kun viina aina vie mennessään. Enää en mene kun parin päivän päästä soittaa ja itkee ja kertaa minua rakastavansa. Ei ole auttanut viinahimoon A-klinikka, päidehoito, pappi, psykologi yms...... auttajat. Minne minä menisin keskustelemaan kun virta lakaa duraseleista loppua . Lapsen lapsi tulee joitaan perjantaina ja taas hän saa syyn juoda kun mulla on lapsi hoidossa. Aina se syy juomiseen on minussa. Kiitos kun jaksoi lukea loppuun.
| |
| | |
03.02.10, 19:26
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Kaksoispersoonako Narsisti?
Miten saada narsisti edes vähän tajuamaan narsisminsa? Pystyykö narsistista ihmistä kyseenalaistamaan vai suuttuuko tälläinen ihminen heti? Onko narsisteilla lyhyt pinna? Voiko olla samaan aikaan narsismi ja ADHD?
| |
| | | | |