Yksittäinen viesti
21.07.09, 13:22   #1 (linkki)
ongelmaelli
(Vierailija)

Aikuinen rasvoittuva pintakuiva iho

Olen kolmekymppinen nainen, ikäni kärsinyt aknesta. Olen syönyt isotretioniinia lukuisia kuureja, käyttänyt antibiootteja tabletteina ja voiteina, käynyt kosmetologin happokuorinnoissa, ihonpuhdistuksissa, timanttihionnoissa jne, olen käynyt homeopaatilla, syönyt sinkkiä, käyttänyt monia eri apteekkisarjoja, luonnonkosmetiikkasarjoja (silikoniton, mineraaliöljytön) jättänyt aknesarjat pois ja hoitanut kuivan/normaalin ihon tuotteilla, kokeillut eri ruokavalioita jne jne jne.

Kaikkea on siis kokeiltu. Iho on todella rasvainen, rasvakalvo kiiltää jo noin tunti pesun jälkeen. Leukaperässä on jatkuvasti kipeitä finnejä, muualla kasvoissa mustapäitä ja pieniä näppyjä. Kuitenkin iho on tosi herkkä nykyään, se kiristelee ja kuivuu todella helposti.

Mikä siis hoitosarjaksi tällaiselle iholle? Haluaisin löytää ainakin putsarin ja kasvoveden, jotka eivät kuivattaisi ihoa, mutta puhdistaisivat kuitenkin ylimääräisen talin ja sarveistuman. Kosteusvoiteeksi minulle ei riitä mitkään öljyttömät rasvaisen ihon tuotteet, vaikka käyttäisin kuivan/herkän ihon putsaria ja kasvovettä.
  Vastaa viestiin