Yksittäinen viesti
01.10.09, 22:57   #42 (linkki)
Suippis
(Vierailija)

Tämän ketjun lukeminen harmitti minua niin paljon, etten voi olla ottamatta kantaa.

Minulla rinnat alkoivat kehittyä jo nuorena, mutta ne jäivät pikkuisiksi suppiloiksi, samaan muotoon kuin ne olivat ehkä kolmetoistavuotiaana. Teini-ikäisenä olin epävarma "paljastamaan" niitä missään tilanteessa, ja äitini kommentoi niitä saunassa vielä 18-vuotiaanakin: tulipa niistä erikoiset, ei meidän suvussa ole kellään ollut tuollaisia suippoja tissejä! Siskollasikin on tavallisemman näköiset! Nyttemmin jos hän rohkenisi tuollaista sanoa, tulisi kyllä samalla mitalla takaisin. :)

Nyt 24-vuotiaana minulla ole rintojeni suhteen mitään ongelmaa. Ne ovat sellaiset kuin ne ovat, ja kannan ne ylpeänä. Ovathan ne erikoisen näköiset, mutta tarvitseeko kaikilla olla samanlaiset? Suoraan sanottuna kun kuulin ensimmäisen kerran että kyseessä olisi epämuodostuma, jonka korjaamista JOPA KELA TUKEE, järkytyin. Kuka määrittelee mikä on normaali rinta? Ainakaan tilastollisesti putkirinnat eivät ole mikään harvinaisuus, sen osoittaa jo uimahallin saunassa käyminen. Ymmärtäisin jos leikkaaminen korjaisi esimerkiksi mahdollisia imetysongelmia, mutta käsittääkseni kyse on vain kosmetiikasta (korjatkaa jos olen väärässä).

Voi mennä hiukan ohi aiheen, mutta katsookaapa huviksenne vaikka wikipedian http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuopparinta artikkeli kuopparinnasta: tässä on mielestäni kysymys jo epämuodostumasta, mutta kela ei silti korvaa sen korjaamista, koska ongelma on vain kosmeettinen. Mikä tässä mättää? Ketjun alussa oleva linkki puolestaan on mielestäni surullinen osoitus siitä miten kapea kauneuskäsitys meillä nykyään on. Nähdäkseni kuvissa on aivan tavallisten naisten rintoja. Niillä imetetään ja ne pitävät hyväilystä. Itse en ole vielä sellaiseen mieheen tutustunut, joka rintani nähtyään olisi niin kylmennyt (ne ovat jotain ensimmäisen ja kolmannen kuvan väliltä) että siitä olisi tullut kommenttia. Tietysti jos joku ei niistä pidä, se on makuasia, ja jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Mutta lupaavaa suhdetta aloittaessa olisi minusta utopistista, että mies jättäisi homman kesken vain erilaisten rintojeni tähden.

Toki ymmärrän, että rinnat ovat arka paikka monelle. Kuten kauneus ylipäätään, ja se että kokee kelpaavansa. Totta kai jos joku haluaa rintansa korjata, hänellä on siihen oikeus. Mutta täydelliset rinnat eivät takaa loistavaa elämää. Sen sijaan loistavan elämän voi saada vaikka rintavarustus olisi vaatimatonkin. Ja ennen kaikkea, epämuodostuma on mielestäni liian vahva ilmaus tubulaarisuudelle.
  Vastaa viestiin