|
Kuten malejo sanoi, etta lipun hankkiminen riippuu taysin siita mita haluatte tehda, optimointi taytyy teidan itse tehda
Jos haluatte maksullisia nahtavyyksia kayda katsomassa, kannattaa ostaa sellainen paperinen travelcard, jolla saa alennusta sisaanpaasyista. Tasta on juttua joissakin muissa viestiketjuissa. muuten oystercard. Oystercardiin voi ladata joko viikon travelcardin ja/tai rahaa. Oystercard laskee paivaliput automaattisesti (ns daily cap), joten niita ei tarvitse erikseen ostaa, vaan se vahentaa ne rahaosuudesta. Paperilippuun joutuu ostamaan lisamatkat kateisella. Kateisella maksettuna matkat ovat todella kalliita, joten pitaa itse miettia milla kulkuneuvolla haluaa menna ja ostaa sen mukainen peruskortti.
Metro on nopeampi jos pitaa menna kauemmaksi, mutta bussilla nakee paljon ilman erillisia sightseeingia retkia. Itse ottaisin viikon bussilipun, mutta tuntuu etta kaikki turistit ankee metroon. Bussipysakeilla on mahtavat opasteet, ja melkein kaikissa busseissa on kuulutus ja taululla tietoa mika pysakki.
Zoneja ei kaytannossa tarvitse kuin zone 1, tai max zone2, riippuen siita missa meinaa liikkua. Turistit tuppaa liikkumaan aika pienella alueella, josta aika paljon pystyy ihan kavelemaan (joka on paras tapa tutustua Lontooseen). Bussimatkailussa ei ole zoneja.
Itsellani on oystercard, ja lataan sinne rahaa, kaytan yleensa vain busseja paitsi jos pitaa menna ruuhka-aikaan kaupungin toiselle puolelle tms.
Opiskelijat ei saa mitaan erikoislippua, en muista oliko se 16 lastenlipun raja? Joissakin muissa viesteissa on juttua lastenlipusta ja alennuksista.
|