Yksittäinen viesti
02.03.10, 02:50   #26 (linkki)
sasae ささえ
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä Näytä viesti
Yrittäjä perheestä tulevana voin sanoa, että Suomessa yrittäminen ei todellakaan ole mitään halpaa hupia. Pieneltä yritykseltä nyhdetään rahat kaikesta mahdollisesta. Keskimääräinen kk-tulo pienyrittäjillä on 1500-2000 euroa ja työtunteja 50. Tekisitkö itse johtotason töitä ja kantaisit taloudellisen riskin tuolla palkalla? Lisäksi suomalaiset on niin kateellista väkeä ettei kukaan saakkaan omillaan pärjätä ja aina kun on mahdollista tulee sinun kaltaiset räkyttään.
Arvostan isääni ja sukulaisiani sen verran että suosin ensin suomalaista niin elintarvikkeissa kuin ostospaikkani valinnassa.
Olen nähnyt samantyyppisiä tuotteita muuallakin ja kalliimmalla hinnalla. Oletko koskaan ajatellut ale-myynnissä että miten kauppa voi myydä tuotteita 70% jopa 80% alennuksella? Yleensä pyritään saaman omat takaisin + alv. Jos osa tuotteista tosiaan tulee USAsta, niin kauppias joutuu maksamaan tullin ja korkeat toimituskulut tuotteiden saamiseksi Suomeen.
Toki voihan ulkomailta saada edullisemmin, se onkin sitten valinta kysymys.
Tottakai mielelläni ostan Suomessa valmistettua tavaraa. Olen raijannut tänne Japaniinkin Marimekon laukkua, Lumenen ja Bernerin kosmetiikkaa ym. Näissä halpatuontiräteissä ei kuitenkaan liene kyseessä mikään avainlipputuote?
  Vastaa viestiin