Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Romunaattori Volkkarin kohdalla voidaan todeta ettei öljyn kulutus ole vika, se ol ominaisuus. Joka ikinen volkkari 70-luvulta lähtien on syönyt öljyä. Mistä tämä sitten johtuu? Vastatkoon se, joka tietää, minä en tiedä. Kuitenkaan öljyn kulutus ei näy vaikuttavan koneen kestävyyteen. Tarkalla huolenpidolla volkkarissa on ehkä kestävin kone saksalaisista autoista. |
Oudolta tuntuu lukea viestejä volkkarin öljynkulutuksesta. Minulla on ollut viimeisen 17 vuoden aikana kolme VW:ia; Jetta dsl vm -83, ja kaksi Passat !,6 bensakoneista kaasutinversiota vm 1989. Olen aina vaihtanut öljyt 8-10.000 km:n välein, eikä koskaan ole tarvinnut lisätä öljyä. Kulutus on ollut 5-7 dl öljynvaihtovälillä. Kun myin edellisen Passatin, oli sillä ajettu 424 tkm, eikä vieläkään syönyt mainittua enempää. Toisella o nyt ajettu 363 tkm, ja öljyä kuluu n. 0.5 l vaihtovälillä. Muutenkin toimii moitteettomasti ja kulutuskin on kohtuullinen, 7-7.5l/100km. Seuraavakin autoni on VW, vai pitääkö uskoa kirjoituksia ja vaihtaa automerkkiä?