Yksittäinen viesti
15.03.11, 15:24   #6 (linkki)
Astra man
(Vierailija)

Ihan ok menopeli

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vesa Näytä viesti
Kokemuksia H-mallin astrasta.Ostin käytetyn aj. 76 tkm.Ajotietokoneessa kirjoitusvirhe,tiistaina luki tiisdai.Ei saatu korjattua olisi pitänyt vaihtaa näyttö.
Sisempi raidetangonpää rikki.

Integroitu radio/cd sekoili niin,että aamulla autoon mennessä poppikone soi.Liekö soinut koko yön?Ovien tiivistet päästi vettä kynnyksen päälle sisälle josta se löysi reitin lattialle ja kasteli tietenkin ne.Alkoi kuskin oven ja eteni myös niihin oviin joita käytettiin vähemmän.

Käyntiin saaminen joskus tuskaa,yli pitkiä starttauksia.Twinport kaipaili joitain päivityksiä että ilma ja bensa kohtaisi oikeaan aikaan.
Can-väylässä jokin häiriö,ajotietokoneeen näyttö vaihteli itse omin päin tiedot.Etusumuvalot päällä vilkun käyttö vasen tai oikea sammutti kojelaudan valot(lämmityslaite radio)Korjaantui itsestään kun sammutti auton ja laittoi ovet lukkoon ja avasi taas.
Takimmainen moottori/vaihteiston kannake poikki.Ei tietoa miksi on rikki.Ei ajettu kiinni mihinkään.Kuului kolahdus liikkeelle lähdettäessä.
Sitten kun autolla oli ajettu noin 100 tkm ilmaantui melko suuri tahmeus auton kulkuun.Liikennevaloissa ei tarvinnut pitää jalkaa jarrulla auto pysyi itse paikoillaan.Vetopyörästö oli ruennut laahaamaan vastaan vaikka siellä oli öljyä.Laakerit olivat tulossa vaihtokuntoon.Tässä vaiheessa oli pakko laittaa auto vaihtoon.Ei siis jarruja päälllä kuten itse ensin epäilin.

Elämäni ensimmäinen opel ja tälläinen osui kohdalle.Voi surkeus.

Myönteisiä kokemuksia oli mielestäni ihan ok näköinen korimalli(5d hb)Ensimmäinen auto jossa pakkasella ei kojelauta pitänyt mitään häiritsevää ääntä.Arvon alennus minun aikana melko pieni.Hyvät penkit ja niiden hyvät säädöt.Hyvät materiaalit sisätiloissa.Aivan ok ajaa,menee kuin juna kiskoilla.Jäykkä kori,ei nitise ja kolise.

Sama juttu, auton näytössä tiistaisin lukee "Tiisdai". Liekö sitten yleinen vika. Itselläni nyt 298tkm ajettu 1.4l H astra. Tosiaan jarrut myös pitävät usein vaikkei painaisi jarrua paikallaan ollessa. Ajossa se on harmillista koska polttoaineen kulutus lisääntyy. Pitää vaihtaa siis takajarrut kokonaan. Vaihteisto pelaa moitteettomasti eikä syö öljyä vaikka ajettu lähes 300tkm! Perus huollot kun tekee niin hyvin toimii. Kosteutta ilmaantunut öljykorkkiin heti vuoden vaihteen jälkeen. Todennäköisesti tästä uudesta E10 polttoaineesta joten siirryin 98:iin. Vesisateella hieman verkkaisesti kiihtyy mutta kuivalla ja -30 asteen pakkasella aivan mainiosti. Valmistusmateriaalit sisätiloissa myös oikein kestävät ja hyvät.
  Vastaa viestiin