Ketju: KUUBA
Yksittäinen viesti
21.01.12, 11:29   #23 (linkki)
Ferre

Rekisteröitynyt: 01/2012
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MOHITO Näytä viesti
Teemme Varaderosta muutaman päivän reissun Havannaan ja kyselisin hotellisuosituksia. Mielellään sijainti lähellä nähtävyyksiä "kaikki kävelymatkan päässä", onko se sit Vanhassa kaupungissa tai mikä kokemuksenne perusteella on paras valinta. Millaisia ruokaravintoloita on Havannassa vai käytetäänkö lähinnä hotellien antimia? Suositteletteko matkaa bussilla Varaderosta vai onko helppo ja suht. edullista ottaa matka edes toiseen suuntaan taksilla, hehkuttelemme ajatuksesta - paikallinen vanha avotaksi, vai liekö sit turha edes haaveilla. Kertokaa omista suosituksistanne ja hyvistä kokemuksia ja tietysti otamme mielellämme vastaan myös asioita, joista haluatte ehkä varoittaa. Matkaa odotellessa jään innolla odottamaan viestejänne.
Jos haluatte nähdä Havannan vanhan kaupungin niin sitten sieltä hotelli. Parque Central, Plaza, Telegrafo, Sevilla jne... Itse olin neljän tähden Habana Rivierassa. joka on muutaman kilometrin päässä vanhasta kaupungista, mutta Atlannin rannalla on raikas ilma. Vieressä on Melia Cohiba viisi tähteä. Näistä on kävelymatka (minulle) vanhaan kaupunkiin, mutta taksi on edullinen 7-10 cuc ja niissä on valinnan varaa Lada, vanha amerikan auto, skoda, opel. Suurimmassa osassa autoja ihmetyttää, että ne edes liikkuvat, mutta sen tekevät ja pilaavat ilmaa oikein kunnolla. Jos Havannaa ja koko Kuubaa eivät ympäröisi Atlantti ja Caribianmeri siellä tuskin voisi kävellä tukehtumatta.
Varaderosta on varmaan yli 100 km Havannaan, joten varmistukaa, että taksi kestää tuon matkan. Hinnasta varmaan pääsee sopimukseen.
Havannassa kävellessä kannattaa katsoa mihin astuu, jalkakäytävillä isoja kuoppia ja epätasaisuuksia; kompurointi mahdollista.
Ravintoloita on lihanleikkaajista kadunkulmissa viiden tähden pöytäliinaravintoloihin. Kannattaa kokeilla muitakin kuin hotelleja. Söin paljon kalaa enkä pettynyt kertaakaan, mutta odotuksia ei kannata pitää liian korkealla. Maassa maan tavalla.
  Vastaa viestiin