Itselläni oli parikymppisenä hyvin tummat silmänaluset, joista kuulin paljon kommentteja. Nyt olen vuosia vanhempi, mutta tummat silmänaluset ovat tipo tiessään.
Tässä muutamia elintapavinkkejä, joista olen saanut apua:
- Nuku kyljellään tai selällään. Mahallaan nukkuminen on varma keino saada nesteet silmänalusiin.
- Vältä suolaisten ruokien syömistä ilta-aikaan. Syö säännöllisesti muutaman tunnin välein pieniä annoksia. Vältä myös runsasta syömistä illalla
- Syö rasvaista ja proteiinipitoista ruokaa. Kuivakan laihassa naamassa silmänaluset erottuvat. Hiilihydraatteja tulee myös syödä sopivasti. Ne antavat kasvoille kaunista pyöreyttä.
- Ulkoile runsaasti. Riittävä liikunta saa kasvojenkin veren ja nesteet kiertämään paremmin
- Käytä silmänympärysvoidetta vain ohuelti
- Syö punaisia vihanneksia. Terve väri iholla saa tasoittaa silmänalusten tummuuseroa
- Peittävät meikkivärit ovat väliaikaisratkaisu, mutta ne eivät poista ongelman syytä.
Paljon jauhetaan näistä rakenteellisista silmänalusista. Oikeanlaisilla elintavoilla voi kuitenkin vaikuttaa. Itselläni oli pahat tummat silmänaluset, joiden vuoksi käytin peitevoiteisiin satoja euroja vuodessa. Nykyisin pärjään kokonaan ilman meikkiä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Panda Tummat silmänaluset ovat vaivanneet minua koko ikäni. Mikään ei tunnu auttavan, vaikka nukkuisin 10 tunnin yöunet, tummat silmänaluset eivät häviä tai edes vähene. Syön terveellisesti, ulkoilen säännöllisesti ja muutenkin koen eläväni terveellistä elämää.
Kaikesta huolimatta silmänaluseni ovat erittäin tummat. Silmänalusihoni tuntuu erittäin ohuelta. Minun kohdallani kyseessä ei ole siis minkäänlaista turvotusta, vaan ongelmana on ainoastaan silmänalusten tummuus!
Olen kokeillut "Garnierin Caffeine Anti-dark Circles 2 in 1 Tinted Eye Roll-on" tuotetta, mutta sekään ei poista tummuutta kokonaan. Osittain tuote on osoittautunut melko hyväksi, enkä tyrmää täysin sen tummuutta poistavaa vaikutusta. Voisiko kyseisen tuotteen kanssa käyttää lisäksi jotakin tuotetta, jotta vaikutus korostuisi. Vai kannattaisiko minun vaihtaa kokonaan johonkin parempaan ja suositumpaan tuotteeseen? Pitäisikö lisäksi käyttää jotakin kosteuttavaa silmänympärysvoidetta?
Miten voisin saada tummat silmänaluset pois tai edes vähennettyä niitä? Voisiko olla jotakin kotikonsteja mitä minun kannattaa kokeilla?
Auttakaa minua, sillä tummat silmänaluset alkavat jo ahdistaa minua! |