Yksittäinen viesti
10.04.12, 20:55   #1 (linkki)
pikkuleijona

Rekisteröitynyt: 04/2012
Jätämmekö menemättä hoitoihin nyt?

Täällä on varmasti paljon ihmisiä jotka ovat painineet/painivat lapsettomuusasioiden kanssa kuten minä ja miehenikin. Olen saanut aikaiseksi puhua lääkärille lapsettomuudestamme ja sainkin lähetteen sairaalaan lapsettomuushoitoihin. Meille tuli vajaa 2 kk sitten kutsu laboratorioon jonne miehen pitäisi viedä siemennestenäyte jolla tutkimuksemme aloitetaan. Olemme pitkään jutelleet ja tämä on sitä mitä kumpikin haluamme kovasti- matkassa on vain yksi mutkanpoikanen. Nimittäin, minulla on reilusti ylipainoa ja lääkäri sanoi että bmi pitäisi olla alle 35 ennen kuin suostuvat tekemään hoitoja. Kysynkin nyt täältä paremmin tietäviltä että kannattaako miehen toimittaa edes nyt sitä siemennestenäytettä sairaalaan eli suoraan kysyttynä; onko minulla aikaa laihduttaa? Kauan siis menee kun miehen näyte tutkitaan ja meidän kutsutaan lääkärin vastaanotolle ja hoitoja aloitetaan? Minun pitäisi saada -25kg pois ennen hoitojen aloittamista. Mietin jo sitäkin vaihtoehtoa että jos jätämme nyt menemättä sinne niin saanko myöhemmin lähetteen samanlailla kun sain nytkin eli kannattaako ensin laihduttaa rauhassa ja pyytää sitten uutta lähetettä vai kannattaako yrittää nopeasti laihduttaa ja mennä nyt kun on asia jo alulle pistetty? Mitä mieltä olette?
Olemme kolmekymppisiä ihmisiä ja minulla on todettu vuosia sitten pcos ainakin toisella puolella ja takana yksi luomusti alkanut raskaus joka osoittautui tuulimunaksi ja meni siis kesken. Tästä jo vuosia aikaa.
Mitä tuolla laboratoriossa muuten tehdään kun mies vie näytteensä sinne kun sinne täytyy aika varata erikseen?
Miten tutkimukset siitä etenevät eli onko minulla aikaa saada tuo -25kg pois?
Asia on meille todella raastava ja olen ahdistunut kun en tiedä mitä tässä kannattaa nyt tehdä. Olisin kiitollinen neuvoista :)
  Vastaa viestiin