|
Pyrin pitämään keittiön tasot niin vähinä tavaroista kuin se vain on mahdollista. Kahvinkeitin on ainoa kodinkone, jota pidän aina esillä, kaikki muut ovat kaapeissa, jopa Vita-Mix blenderini, vaikka käytän sitä päivittäin. Se vei aika suuren tilan, joten järjestelimme sille kaappiin tilan, josta se on helppo ottaa ja panna takaisin.
Hellan vieressä minulla on astia, jossa pidän kaikki tarvittavimmat keittiövälineet; lastat, kauhat, vispilät jne.
Pidän tasolla myös puista leikkuulautaa, jonka päällä leikataan vain leipää. Muut leikkuulaudat ovat joko kaapissa, ja osa on tason päällä seinään nojallaan (kulmauksessa).
Pidän tasolla myös lähdevesiastiaa (n. 10 l), koska tykkään juoda pöytälämmintä vettä.
Saarekkeen päällä minulla ei yleensä ole paljon mitään, koska se on minun päätyötilani. Nyt siinä on tomaatteja ja juuri puhdistettuja mansikoita kulhoissaan. Tiskialtaiden takana on ns. "baaritaso", ja sen päällä minulla on hedelmäkulhot. Yhdessä on banaanit, toisessa sitrushedelmät ja kolmannessa omenat. Omenat minun olisi pitänyt laittaa ajoissa jääkaappiin, ovat jo menossa huonoksi. En ymmärrä miksi ostan niitä, vaikka ne eivät maistu tähän aikaan vuodesta.
Mikro meillä on kiinteästi asennettuna hellan yläpuolella, mutta sitä käytetään hyvin harvoin.
Talouspaperitelineet minulla on ruokapöydällä ja jääkaapin sivuseinässä. Ilman talouspaperi olisi aika hankalaa. Kuivaan niihin pestyt hedelmät ja kasvikset, ja muutenkin sille on kaikenlaista tarvetta.
|