Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäinen nainen jos minulla olisi lapsi ja jos lapsellani olisi joku inhokki-ihmisryhmä jota hän koko ajan päivittäin moittisi ja meuhkaisi, niin kyllä, minä sanoisin lapselleni suoraan, että hän on erittäin ikävä ihminen ja lisäisin vielä, että hän käyttäytyy tosi lapsellisesti ja olisiko jo aika kasvaa aikuiseksi.
Minusta vela on empatiakykyinen, rakastava, muut ihmiset huomioonottava itsenäinen ihminen. Vela on positiivinen ja ehdottomasti onnellinen omana itsenään. Vela kunnioittaa muita ihmisiä. Vela ei keskity velauteensa, hän on niin sinut velauden kanssa, että sitä ei tarvitse enää esiin tuoda millään tapaa.
Minusta esim. rahalla ei ole mitään tekemistä velauden kanssa. |
Ensimmäisen kappaleen kanssa täysin samaa mieltä. Järjetötä haukkua jotain ihmisryhmää kokonaisuutena, oli sitten äidit, velat, isät tai mikä vaan.
Siksi ihmettelen seuraavaa kappaletta. Kun tätä vela-palstaa lukee, tulee tunne, etten kuulu tänne. Äitejä (jostain syystä nimenomaan äitejä) moni tuntuu vihaavan ja halveksuvan silmittömästi, vaikka jokaisella on itselläänkin äiti. Tätä en voi käsittää. Siksi tuo väite, että velat olisivat ryhmänä empaattisia, rakastavia, muut huomioivia, positiivisia(?), ja onnellisia omana itsenään, sinut itsensä kanssa, niin, ettei sitä velautta tarvitse esilletuoda(?) tuntuu aika koomiselta. Nimenomaan tällä palstalla. Noin itsekin haluaisin velat määritellä, mutta täällä jotenkin tulee tunne, että totuus on jotain ihan muuta.
Siitä olen täysin samaa mieltä, että rahalla ei ole velauden kanssa mitään tekemistä. Tuota positiivisuutta ja erilaisuuden hyväksymistä kaipaisin. Tuntuu hullulta, että täällä syytellään 'mammoja' suvaitsemattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä. Nokat pystyyn, velat, ei tarvitse nöyristellä, mutta ei myöskään alentua samalle tasolle kuin ne, joilta olette saaneet osaksenne ymmärtämättömyyttä.