Ketju: yökyläily
Yksittäinen viesti
11.11.05, 11:42   #13 (linkki)
Äiti x 3
(Vierailija)

Re: yökyläily

No, minä taas olen sitä mieltä, että jos sitä seksiä harrastetaan joka tapauksessa, sitä voi harrastaa meillä turvassa sen sijaan, että hääritään kenties jossain pusikossa tai bileissä. Meillä on makuuhuoneissa ovet ja ne voi pitää suljettuina tai auki, miten haluaa ja esim. nuorison huoneeseen ne eivät suinkaan ole aina kiinni.

Minusta tässä ei ole mitenkään kyse siitä, että yrittäisi miellyttää lapsiaan joka asiassa tai olla kaveri. Päinvastoin, minä olen ollut aika tiukka kasvattaja, esim. alle 15-vuotiaana meiltä ei ole lähdetty bileisiin tai kaupungille hillumaan. Ja sen jälkeenkin bileistä on tultu aina kotiin yöksi ja sieltä on haettu.

Mitä tulee alkoholiin, asumme maassa, jossa alkoholin ostaminen ja siten myös käyttäminen on ollut täysin luvallista 15-vuotiaasta alkaen, joten mitäpä minulla olisi siihen sanomista... Kun kuitenkin perheessämme suhtautuminen alkoholiin ja sen käyttöön on aina ollut luontevaa eikä vanhempia ole koskaan nähty ns. kännissä vaikka alkoholia on aina talossa ja ruokajuomana aikuisilla usein viini, ei ole nuortemmekaan taholta nähty alkoholin liiallista käyttämistä. Aika harvoin juovat ja kun juovat, eivät kännissä ole.

Itse asiassa oli aika hupaisaa vierailla viime kesänä USA:ssa, jossa joissakin osavaltioissa ikäraja on 21 alkoholin tarjoilemiselle (autolla kyllä saa ajaa 16-v.). Olimme koko perhe siellä ja vanhin pokamme on hivenen alle 21. Hän halusi ruokajuomaksi pullon olutta, koska on allerginen mm. monille lisäaineille, joten cokikset jne. ovat poissuljettuja. Tarjoilija kysyi papereita eikä olutta saanut, vaikka siis perheenä istuimme yhdessä illallisella. Kaksinaismoraalia pahimmillaan, sanon minä.

Mellä nuoriso on matkustanut lentokoneella yksin maasta toiseen jo 7-vuotiaasta alkaen, siinä ei kai liene kummallista; turvallisempaahan se on kuin vaikka bussimatka, ei päse ainakaan kesken pois kyydistä :)

Saa toki olla periaatteita ja jokainen elää tavallaan, mutta mikä on perustelu sille, että jos tiedät lapsesi harrastavan seksiä, ei sitä saisi kuitenkaan kotona harrastaa?
  Vastaa viestiin