| Re: Silmäleikkaus onnistui
Leikkauksen ajankohdasta olen vähän eri mieltä kuin liza, mutta tämä onkin vain minun mielipiteeni :-)
Pari perustelua sille:
Ensinnäkin kesällä on paljon luonnonvaloa, joten suuria kontrasteja valoisuudessa ei niin helposti tule. Esim. autoa ajaessa syksyn tai talven pimeässä voi vastaantulevan valot häikäistä todella pahasti. Kesän valoisaan aikaan niistä ei ole juurikaan haittaa, koska ne eivät loista samalla tavalla keskeltä pimeyttä. Sama koskee kaikkia kirkkaita valoja (katulamput, mainosvalot ym...). Kesällä niitä ei huomaa, eikä ne häikäise.
Toisekseen mielestäni kesällä on jotenkin "luonnollisempaa" käyttää aurinkolaseja vaikka vähän pilvisemmälläkin. Talvella ei välttämättä muista aina ottaa niitä mukaan ja valkoinen hanki + kirkas aurinko voi olla todella häikäisevät, jos ei silmiä ole suojattu.
Ja ikään vielä. Itse olen myös 33-vuotias. Lukulaseja tulen luultavasti tarvitsemaan 10-15 vuoden kuluttua, mutta aion nauttia täysin näistä rillittömistä vuosista ennen sitä. Laskin myös rahallisesti, että parit silmälasit, parit aurinkolasit vahvuuksilla ja muutaman vuoden piilolinssit maksavat kyllä tuon leikkauksen verran. Eli homma maksaa itsensä takaisin muutamassa vuodessa, eikä laseista tai piilareista tarvitse huolehtia.
|