Yksittäinen viesti
03.09.06, 19:11   #15 (linkki)
Inkku
(Vierailija)

Re: Rypäleraskaus

Heippa Tullero!

En usko, että sinulla on suurta huolta, nyt kun arvot edelleen laskevat. Tuntuisi aika kummalliselta, että jos tasan kahden kuukauden kuluttua arvo olisikin 9 eikä 5, niin silti aloitettaisiin hoidot. Sitten ymmärrän hoidon tarpeellisuuden, jos arvo alkaa kohoamaan. Mutta nyt puhun siis vain mutulla, eikä ole mitään tietoa asian oikeasta laidasta. Samalla mutulla vastaan siihen hcg-arvojen pysymymiseen. En usko, että kroppa niitä enää uusia tuottaa, vaan vanhoja on vielä verenkierrossa jäljellä. Minulle ainakin kerrottiin, että jos arvot alkavat nousemaan, kohtuun on jäänyt sitä istukkakudosta. Näin siis maalaisjärjellä. Kannattaa varmasti kysyä gyneltä kaikki, mikä vähänkin askarruttaa. Oletko saanut asioida saman gynen kanssa koko ajan? Minusta olisi tosi tärkeää, että näin voisi olla, mutta omalla kohdallani se ei ainakaan toteutunut. Ja vaikka oma yksityinen gyneni, joka lähetti minut hoitoon, oli tosi symppis tyyppi, ei hänelläkään ollut kovinkaan paljon kerrotavana detaljeista. Kait tällainen tapaus sitten hänenkin kohdallaan on aika harvinainen.

Meillä täällä menee ihan mukavasti. Äitiysloman alkuun on 9 työpäivää ja jännitys alkaa pikkuhiljaa kohoamaan. Kaikki on mennyt tosi hyvin, paitsi nyt joudun kontrolliin, kun ultrassa oltiin huolissaan vauvan kokoarvioista. Menee alakäyrää pitkin. Olemme kuitenkin kumpikin mieheni kanssa pienikokoisia, jollei lasketa minun aikuisiän liikakilojani, joten eihän meistä mitään jättiläistä pitäisikään tulla. Aina tietysti kaikenlainen epävarmuus tuntuu pahalta. Vauva kuitenkin liikkuu vilkkaasti ja kohdun sf-mitta on koko ajan kasvanut, joten ei minulla järkevästi ajatellen ole syytä huoleen. Tunteet sitten ovatkin jo toinen juttu. Ainahan sitä pelkää pahinta. Laskettuun aikaan on reilut 6 viikkoa, joten pitkällähän tässä jo ollaan.

Mukavaa alkavaa viikkoa ja rauhallista mieltä sinnekin. Varmasti seuraava tulos taas on pienempi ja auttaa jaksamaan sitten eteenpäin.
  Vastaa viestiin