| En voi jäädä saikulle
Mutta mitenkäs kun tuo työuupumus ei kuulemani mukaan ole virallisesti sairaus, joten sillä saisi vain palkatonta sairaslomaa?
Minulla ei todellakaan ole varaa jäädä täysin ilman mitään tuloja! Vaan että mitäs sitten kun fysiikka lopullisesti pettää, siis niin pahasti ettei mitään oo enää tehtävissä? Eli terveyteni takia olis välttämätöntä jäädä sairaslomalle, mutta rahatilanteen takia kärvistelen töissä.
Minulla on todella paha stressi töiden takia.
* Itken kotona lähes päivittäin ja nyt tuo itku on alkanut tulla jo töissäkin. Töissä onneksi vielä salaa omassa työhuoneessa, mutta mitäs sitten kun oikeesti julkisella paikalla romahdan? Tai no esimiehen nähden olen jo kerran romahtunut töissä, sen jälkeen kun hän ei ottanut vakavasti sitä että oikeesti kärsin ja en vain enää jaksa. Mutta ei ne tajua, että en oikeasti jaksa. Apua ja tukea olen pyytänyt.
* Olen alkanut kärsimään viikoittain rintakehän alueen kivuista. En osaa sanoa koskeeko sydämeen vai keuhkoihin. Koskee muutamia kymmeniä sekuntteja kerrallaan. Menee ohi kun vedän yläkropan kasaan ja ihan vain olen hetken aikaa.
* Yövalvomiset stressin seurauksena. Herään lähes joka yö murehtimaan työasioita.
* Toistuvat päänsäryt.
* Kiukkuisuus, ärtyisyys. Yksityiselämä kärsii kun olen vapaalla niin väsynyt koko elämään.
* Syömisongelmat.
* En jaksa kiinnotua puhtaudestani eli työpäivän jälkeen suihkussakin käyminen tuntuu ylivoimaiselta.
Lääkärille en uskalla mennä. En halua lääkkeitä. Haluan vain päästä pois töistä. Muuten irtisanoutuisin, mutta määräaikaisuuden takia en voi. Olen kuullut että saikkuakin saisi vain 2 viikkoa. Ei se riittäisi (tunnen itseni niin hyvin). Tosi asiassa tilanne olisi töissä vain pahempi tuon 2 viikon jälkeen, joten stressini vain kasvaisi loman aikana. Eli ilmeisesti saikun lyhyydestä ja tulojen loppumisen takia en voi jäädä saikulle??? Mitä teen???
|