Yksittäinen viesti
16.02.08, 19:47   #60 (linkki)
meikkaamisesta ym
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja operoitu
Kävin viime viikon keskiviikkona Lasikissa, ja olen todella tyytyväinen haukan katseeseeni :) Silmät kuivuvat, mutta silmätipat auttavat tähän. Hämärällä autoa ei ole miellyttävä ajaa, kun valot "leviävät", mutta uskon tämänkin korjaantuvan.

Oletteko uskaltaneet heti viikon kuluttua meikata ja olla öisin ilman suojakilpiä? Jännittää mahdollinen läpän irtoaminen. Uskallanko jo keskiviikkona meikata, vai onko se viikko vasta torstaina. Vielä suihkussa käydessäni varon silmien kastumistakin, vaikka käsittääkseni silmiä saa jo hieman kastellakin. Parempi varoa kuin katua.

Suosittelen leikkausta ainakin näillä kokemuksilla, leikkaus oli hieman epämiellyttävä, mutta ei liian.
Minulle tehtiin Lasik-leikkaus 24.1., eli reilut kolme viikkoa sitten. Käytin suojalaseja vain kahtena ensimmäisenä yönä, koska sain lasien reunatiivisteestä allergisen reaktion posken iholle. Kokeilin urheiluaurinkolasit päässä nukkumista, mutta koska niiden sangat painoivat korvien tauksia, jätin lasit kokonaan pois. Töihin menin 4vrk leikkauksen jälkeen - en laittanut eyeliner-rajauksia enkä ripsiväriä, pelkästään taivutin ripset. Luomiväriä sen sijaan käytin. Viikon kuluttua aloin meikata normaalisti, paitsi että vaihdoin yleensä suosimani Kanebon +38 -ripsarin tavalliseen vesiliukoiseen (ettei poistaessa tarvitse hangata). Nyt olen palannut Kaneboon, tosin poistan värin varovaisemmin ottein kuin ennen leikkausta. Silmien kuivuminen oli ongelmallista niin kauan kuin antibiootti-kortisonitippakuuri loppui, sen jälkeen kostutustippoja ei ole meinannut muistaa laittaa. Kuivasilmäisyydestä kärsineenä pelkäsin, että kuivumisesta tulisi suurempikin ongelma, mutta hyvältä näyttää siinäkin suhteessa! Minullaon ollut aina taipumusta pieneen piilokarsastukseen etenkin väsyneenä, ja silmäkirurgi varoittelikin, että tämä taipumus voi leikkauksen jälkeen tulla enemmän esille (koska miinuslasit korjaavat hieman piilokarsastusta). Näin kävikin, mutta haitaksi asti tästä ei ole. Ensimmäisessä jälkitarkastuksessa en ole vielä käynyt, joten näön tarkkuudesta en osaa sanoa mitään - mielestäni näen kyllä tosi hyvin!

Vastaa viestiin