Lainaus:
|
Alkuperäinen kirjoittaja lilli* Älkää nyt kukaan suuttoko tästä minun kommentistani. Mutta kun monet ovat sanoneet täällä keskustelupalstoilla, että hammaslääkäri on pilannut heidän hampaansa.. Niin eikös asia ole niin, että jos itse olisit huoletinut hyvin hampaistasi, niin hammaslääkärin ei tarvitsisi tehdä muuta kuin ehkä poistaa hammaskiveä jos sitäkään. Mutta olen kuitenkin samaa mieltä, että osa hammaslääkäreistä on huonompia kuin toiset ja noin kalliiseen operaatioon kannattaa etsiä se hyvä. Ehkä jonkun tutun suosittelema. Ja kannattaa myös ottaa selvää, että onko toimenpiteellä jokin takuuaika. |
Ei tästä sun kommentista voi suuttua... Mutta ihmetellä täytyy että kuvitteletko tosiaan että kaikki hammasongelmat reikiintymiset ym. johtuisi vaan ja ainoastaan huonosta hammashygieniasta? Say it ain't so!
Varmaan täälläkin on paljon asiantuntevampaa porukkaa jotka voisi sulle vähän totuuksia kertoa mutta ihan kärjistäen pakko sanoa että hyvästä hammashygieniasta huolimatta hampaisiin kuule saattaa joutua remonttia tekemään!
Ongelmana saattaa olla esimerkiksi helposti reikiintyvä, hauraampi valkoinen hammasluu. Joillain ihmisillä myös syljen bakteerikanta edistää reikien syntyä ym. ym. ym... syitä on kuule monia joihin ei välttämättä riitä vaikka kuinka puunaisit niitä leegoja. Joillain on sitten parempi tuuri, esimerkiksi itsellä on vahva hammasluu ja mulla ei ole kertaakaan paikattu hampaita.
Todellakin, jos toi sun harhaluulo: "jos itse olisit huoletinut hyvin hampaistasi, niin hammaslääkärin ei tarvitsisi tehdä muuta kuin ehkä poistaa hammaskiveä jos sitäkään" pitäs kutinsa niin tässä maassa olisi aika hitosti työttömiä hamppilääkäreitä.