| Samapa tuo...
Erilaisia. KAIKISSA autoissa siis AIVAN kaikissa on pakko olla vikaa joskus. Mitään autoa ilman vikoja ei ole olemassa. Ns. Maanantaipäivän malleja on ollut vähän väliä jokaisella, ja yksi kun niistä kertoo, niin kyllä puhuu loputkin. Näitä on aivan jokaisessa merkissä ja mallissa.
Mutta mitä Opeliin tulee, itse aikanaan ajattelin etten kyseisen merkkistä autoa osta. Mutta jo 80-luvun ruisku OHC moottori on niin varma ja luotettava (ja erittäin helppo ja halpa korjata), lisäksi taloudellinen (moni tämänkään päivän auto ei varmaan yllä yhtä pieniin kulutus lukemiin?) Itse esim monta Omegaa omistaneena, että niitäkin on erilaisia, on ruosteisia, ruosteettomia, hyväkuntoisia muuten, tai aivan pommeja. Monesti huomaa että hyväkuntoiset ja vähän ajetut ovat useasti halvempia, kuin nämä huonokuntoisemmat ruotoiset.
Itse 22 autoa omistaneena voin sanoa, että vain 1 Renu, 1 Opel ja 1 BMW on mennyt kerrasta läpi katsastuksesta. Autojen joukossa on useampi BMW, useita Mersuja, Useita Opeleita, useita Fordeja, useita Volvoja...
Mersut ovat olleet kaikista vaikeimpia katsastaa, hirveästi hitsaushommia.
Opeleissa yleisin syy on ollut nivelissä, ja pikku paikkoja yleensä helmoihin.
Fordeissa ihan kaikkea mahdollista.
Mersut älyttömän mätiä, vaikka ulkoapäin olisi siistikin. Vanhemmissa mersuissa (w123, w124) on yleensä niin paksut massat pohjassa, että ostaessakin näyttää hyvältä pohja, mutta todellisuudessa ei massan alla peltiä olekkaan...
Bemareissa saa tapella päästöjen kanssa, ja taka akseliston puslien ym kanssa. Ja voisi vielä sanoa että jokainen bmw (80-90 luku) kun on 200tkm mittarissa (varsinkin 6-koneiset) voi ruveta jo miettimään milloin kansi hajoaa... Volvoissa (-88) eteenpäin galvanoitu kori, omissa autossa ei ole ruosteita ollut. Vanhemmat taas saattaa vaatia peltiä.. Volvoissakaan yleisimmin ei ole niveliä yms kummempaa ollut.
Ja HUOM! Nämä ovat vain niistä autoista mitä MINÄ olen omistanut.
|