Yksittäinen viesti
22.05.09, 22:53   #1 (linkki)
Ystävyys on joskus taakka
(Vierailija)

Mitä tekisit jos olisit minä?

Koen joutuneeni ikävään välikäteen ja tulleeksi sotketuksi ihmis-suhdesotkuun ilman omaa lupaani olla osallisena.

Ystäväni on varattu (sanotaan häntä vaikka Maijaksi) ja pitkin kevättä pistin merkille, että hän selvästi etsii uutta miestä. Varsinaisesti en hyväksy ollenkaan tällaista varatuilta ihmisiltä, mutta asiahan ei minulle kuulu.

Nyt on kuitenkin käynyt niin, että uusi rakas on löytynyt ja niille treffeille mennään syyllä että toisella. Kuulinpa sitten, että minutkin oli sotkettu tähän valheiden verkkoon, eli otettu alibiksi ilman että olin edes lupaa antantut saati ollut tietoinen asiasta.

Nyt koen olevani tosi ikävässä tilanteessa. Maija on ollu siis tämän nykyisen asuinkumppaninsa kanssa yhdessä liki kymmenen vuotta ja olen siinä sitten ystävävystynyt näinollen myös hänen miehensä (olkoot vaikka Matti) kanssa. Koen tosi vit.. sen, että ystäväni on nyt valehdellut viettäneensä aikaansa minun kanssani silloin kun on todellisuudessa ollut tämän uuden kanssa milloin missäkin. Tässä on olemassa melko iso vaara, että Matti saattaa soitella minulle ja kyselllä Maijaa (kun ystävän puhelin ei vastaa treffien aikana).. En haluaisi valehdella Matille, mutten myöskään pettää Maijan luottamusta. Mitään moraalisaarnoja en aijo pitää Maijalle, asia ei siltä osin minulle kuulu - tehkööt mitä mielivät omilla elämillään - mutta minua ei siihen tarvis sotkea.

En todellakaan tiedä mitä vastaan, jos minulta kysytään saako Maijan puhelimeen tai onko se Maija todellakin ollut seurassani väitettyinä ajankohtina.. vihaan valehtelua ja olen siinä vielä huonokin..

Vastaa viestiin